Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Chapter 4 & 5 Practice Test Madame Ouiellé-Silva Lycée Hancock.
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -RE s ons s ez - ent
Write your answer in French
Leçon 1.2.
Leçon 1.3. Quel temps fait-il? Il faitbeau Il faitchaud.
PRESENT TENSE OF THE VERBS: ACHETER AND PRÉFÉRER.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Les Questions.
On va rechercher de bonnes vacances!
Vocabulaire électronique
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Discutez en ANGLAIS. Do you already know any clothing words in French ? Name 3-4 pros and cons to having school uniforms. Would you rather have school.
jeudi, le quatorze septembre
Les Vêtements clothes.
I can talk about the weather.
How to form questions in French
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
À la mode: Un magazine des vêtements
Speaking Exam Preparation
Copiez l’objectif et imaginez la conversation entre les personnes dans la photo. SWBAT conjugate and use stem changing verbs.
Nous allons…. Many magazines include “Look pages” where designers put together an outfit for their perspective clients based on an occasion or trend. You.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
Role Play Au magasin.
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
mardi, le douze septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Conjugating regular –re verbs in French
La mode. Pour ou contre? Talking about fashion.
1. Comment t’appelles-tu?
Les Verbes en –re au Présent
Quel temps fait-il?.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
in French and in English
Bienvenue aux eleves de National 5
Copiez l’objectif et imaginez la conversation entre les personnes dans la photo. SWBAT conjugate and use stem changing verbs.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
L’objectif: To talk about where we go at weekends
Classroom Expressions
Français Les animaux (2).
Les verbes -re.
Grammar Flash Cards La révision.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Les verbes – RE another “family” of verbs
Questions Synthesis.
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -re s ons s ez - ent
Le weekend To be able to talk about where you go
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up:
Les vêtements.
Objectifs :  learn to recognize and name different items of clothing.  learn to describe what you are wearing, what you like to wear, what you do.
Transcription de la présentation:

Day 3 I can talk about the clothing that I prefer. Leçon 1.2 Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.

Le Code Vestimentaire Dress codes vary from city to city and country to country. Imagine that you and your partner are talking to a French exchange student about what you can and can’t wear to school at AFHS. Be sure to mention at least 5 things each. 4 minutes preparation time Groups will be asked to present to the class.

Qu’est-ce qu’il/elle porte? Il porte… Pourquoi? Il le/la/les porte parce que… Elle porte… Elle le/la/les porte

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère ce cet cette ces ___________.

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère ce cet cette ces ___________.

Les adjectifs interrogatifs Les adjectifs demonstratifs quel (m.) quels (m.pl.) quelle (f.) quelles (f.pl.) (what/which) ce/cet (m.) ces (m.pl.) cette (f.) ces (f.pl.) (this/that)

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère/déteste ce cet cette ces _________ + description

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère/déteste ce cet cette ces _________ + description

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère/déteste ce cet cette ces _________ + description

Activité de Classe Each student will receive a conversation guide. Each student will receive a clothing card. Students will stand in a circle and partner up. Once you have asked and answered the guided questions about your item of clothing, pass the clothing card to the next group. Continue the activity until your first card comes back to you.

Qu’est-ce qu’on vend au magasin?

Qu’est-ce qu’on vend au magasin?

Les verbes RE je ______s tu ______s il/elle ______ nous ______ons vous ______ez ils/elles ______ent

vendre

attendre

Perdre

entendre

Rendre visite à

Répondre (à)

Day 4 I can shop for clothing

La Pratique! He waits I lose often We hear She visits her uncle They answer the question You sell your glasses Il attend Je perds souvent Nous entendons Elle rend visite à son oncle Ils répondent à la question Vous vendez vos lunettes (Tu vends tes lunettes.)

Qu’est-ce qu’on vend au magasin?

Combien ça coûte? le chapeau le manteau les chaussures la jupe Quel temps fait-il quand tu portes…? le chapeau le manteau les chaussures la jupe Ca coûte… 50 € 250 € 100 € 80 €

Pourquoi portes-tu …? le chapeau le manteau les chaussures la jupe 50 € 250 € Je le/la/les porte parce que… 100 € 80 €

Combien ça coûte? la chemise rose le pantalon rouge la chemise bleue à rayures la jupe rouge le jean … Ca coûte… Quel temps fait-il quand tu portes…?

Pourquoi portes-tu…? la chemise rose le pantalon rouge la chemise bleue à rayures la jupe rouge le jean …

Partner 1: Combien ça coûte le/la/les ____? Partner 2: Ca coûte… Partner 1: Quel temps fait-il quand tu portes le/la/les____? Partner 2: Il fait … Partner 1: Pourquoi portes-tu le/la/les ____? Partner 2: Je le/la/les porte parce que…

Partner 1: Combien ça coûte le/la/les ____? Partner 2: Ca coûte… Partner 1: Quel temps fait-il quand tu portes le/la/les____? Partner 2: Il fait … Partner 1: Pourquoi portes-tu le/la/les ____? Partner 2: Je le/la/les porte parce que…

Le Vocabulaire 1.2 Read through the following dialogue. How many new vocabulary words can you figure out by context? Write them in on your vocab list. Talk to a partner to compare your results. Use a dictionary or smartphone to look the others up.

Au magasin Vendeuse: Bonjour Barbie! Barbie: Bonjour! Vendeuse: Puis-je vous aider? Barbie: Oui, merci. Vendeuse: Qu’est-ce que vous cherchez? Barbie: Je cherche une robe. Vendeuse: De quelle couleur? Barbie: Je voudrais une robe bleue. Vendeuse: Quelle taille? Barbie: Je porte un XS. Barbie: Puis-je essayer cette robe bleue? Vendeuse: Oui, bien sur! Vendeuse: Ca vous va? Barbie: Oui, ça me va bien. Je voudrais acheter la robe bleue. Vendeuse: Super! Comment allez-vous payer? Barbie: Avec une carte de credit.

A l’oral: Au magasin Choose a partner. One of you will play the shopkeeper. The other will be Barbie. Use your vocab list to create a conversation. Do not write anything down. You have 5 minutes 

Le Journal: Au magasin Create a dialogue between a shopkeeper and Ken. Try to use as many words and expressions from 1.1 and 1.2 as possible. Be creative and be prepared to share with the class! You have 6 minutes.

Day 5 I can shop for clothing.

Bell Ringer

Le Futur Suggérez des activités: Ce weekend nous allons ________________. Qu’est-ce que nous allons porter? Nous allons porter …