1415frey9W26fitness.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La forme Year 9.
Advertisements

1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
Mercredi, 17 avril Je ne fais pas de judo L’objectif Say what sports you don’t do.
Les Questions.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
By the end of the lesson you will be able to
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Les Sports et Les Divertissements Qu’est-ce que tu fais pour t’amuser?
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
Devoirs… Learning HOW:
How to form questions in French
les bonnes résolutions
Q: Est-ce que tu aimes faire…du sport?
Les devoirs - homework Instructions:
To learn which sports to use with ‘je joue’ and which
Leçon 8: Un concert de musique africaine
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Theme Two Speaking Questions
Creating Questions in French
Les matières scolaires
Designing an exercise plan for M. Indestructible
Vendredi le 13 octobre.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Theme One Speaking Questions
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Quels sont tes passes temps préfèrés?
1. Comment t’appelles-tu?
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
To learn and practise past tense verbs
1415frey9W28presentfuture.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Pato et Elly font du sport aussi.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
Que fais-tu pour garder la forme?
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Le weekend To be able to talk about where you go
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Dans ma Salle de classe
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Combien en voulez-vous?
Morning Dash - Francais
Manger et Boire Bon Appétit!.
Transcription de la présentation:

1415frey9W26fitness

Bonjour! Salut! Ca va? Quelle est la date? Où habites-tu? As-tu des frères ou des soeurs? As-tu un animal? Quelle est ta couleur préférée? Qu’est-ce que tu aimes? Comment t’appelles-tu? Quel âge as-tu?

You will learn how to use negatives in French. Semaine 26 Année 9 Learning objective: You will practise talking about sports, how often you do sport and why. You will learn how to use negatives in French.

Que fais-tu?

Je f a i s du Je f a i s de la Je f a i s de l’

Mathieu A B C Julie Guillaume D E Axel F Valentin Fatima G I H Audio has been removed as it is commercial source – Metro 3. Easy enough for assistant or sixth former to make a recording to match this answer slide though. Or give students the answers and get them to predict what would have been said. H Christelle Aurélie

Mathieu A B C Julie Guillaume D E Axel F Valentin Fatima G I H Audio has been removed as it is commercial source – Metro 3. Easy enough for assistant or sixth former to make a recording to match this answer slide though. Or give students the answers and get them to predict what would have been said. H Christelle E D Aurélie G

1 2 3 4 5 6 7 8 9 2 4 5 6

Combien de fois? 1 x 7 une fois par semaine 2 x 7 deux fois par semaine 3 x 7 trois fois par semaine 7 x 7 tous les jours s……t souvent de…en…. de temps en temps

Pourquoi? parce que c’est bon pour la santé parce que ça détend parce que je l’aime bien parce que mon ami(e) en fait pour garder la forme

Michel Louise Alain Bénédicte Je fais du yoga deux fois par semaine. J’en fais parce que ça détend, et je fais de la natation de temps en temps parce que c’est bon pour la santé. Pour garder la forme je fais du jogging. J’en fais deux fois par semaine, le mercredi et le samedi, et je fais de la natation de temps en temps parce que j’aime et que c’est bon pour la santé. Michel Louise Je fais de la musculation parce que c’est bon pour la santé. J’en fais trois fois par semaine et je fais du taï-chi le mercredi soir parce que ça me détend. Je fais de la danse. J’en fais deux fois par semaine, le mercredi et le samedi et je fais de l’aérobic tous les jours. J’aime la danse et ma petite copine en fait aussi. Alain Bénédicte

Name what..? when…? why….? Michel Louise Bénédicte Alain Vrai ou faux? ne pas mentionné? (a/ r/ PM) Michel a deux soeurs. 4. Alain aime la danse. Louise fait de la danse. 5. Louise fait du jogging 3 fois Béné fait de la musculation par semaine. tous les jours. 6. Alain habite à Paris.

PM a X X X PM Name what…? when…? why….? Michael Louise Bénédicte Alain yoga, swimming 2 x time to time it’s relaxing good for health jogging swimming 2 x time to time keep fit likes/good for health musculation taï-chi 3 x Wed evening good for health it’s relaxing dance aerobics 2 x every day likes/ girlfriend does it Vrai ou faux? ne pas mentionné? (a/ r/ PM) Michael a deux soeurs. 4. Alain aime la danse. Louise fait de la danse. 5. Louise fait du jogging 3 fois Béné fait de la musculation par semaine. tous les jours. 6. Alain habite à Paris. PM a X X X PM

Quand? Pourquoi? une fois par semaine = deux fois par semaine = trois fois par semaine = tous les jours= de temps en temps = souvent = j’en fais.. = I do it… je ne fais rien = I don’t do anything je n’en fais jamais = I never do it parce que c’est bon pour la santé= parce que ça détend = parce que je l’aime = parce que mon ami(e) en fait = pour garder la forme =

1 2 x ç. d……. 2 c. b.. p..l..s 7 x 3 j. l’a….. 1 x 4 m..a..e…f.. 3 x

The negative: In English we use not, doesn’t, won’t etc to make a sentence negative. e.g. He works – He doesn’t work. He’s a teacher – He isn’t a teacher. In French you have to use two words – ne and pas - to make a sentence negative. Remember - The word in between the ne and pas is always a verb. Ne always goes before the verb and pas goes after it, like a verb sandwich. After the phrase “je fais du / de la…” use “je ne fais pas de….” Eg. Je ne fais pas de sport / Je ne fais pas de vélo

Read the interview on the previous slide and complete the sentences: 1 2 3 4 5 6

Homework Exercise 1 – Translate into English the sentences which are negative. J’aime le sport Je n’aime pas le judo Je vais au parc Je ne vais pas en ville Je danse bien Je ne danse pas bien Je regarde souvent la télé Je ne regarde pas souvent la télé Exercise 2 – Using the pictures on the following slide create 6 sentences using phrases you have learnt this lesson.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 2 4 5 6

From the previous 2 slides complete exercises 1 and 2. Les devoirs – homework From the previous 2 slides complete exercises 1 and 2.