1415frey9W32revision2
Semaine 32 Année 9 Revision Learning objective: In this lesson you will revise and practise personal details and descriptions and jobs. You will also revise how to talk about books and TV.
You should study and revise the following topics: Dates, birthdays, numbers Personal details Family details Descriptions Jobs TV and film Hobbies
Practise reading the following conversation out loud. Then change the details and answer the questions about yourself.
professeur docteur ingénieur gendarme maçon (médecin) (policier) Les métiers il est elle est Je suis Jobs professeur docteur ingénieur gendarme maçon (médecin) (policier) dentiste vétérinaire secrétaire chauffeur de taxi
Je suis Mon père est Ma mère est acteur/ actrice coiffeur/ coiffeuse vendeur/ vendeuse mécanicien/ informaticien/ infirmier/infirmière mécanicienne informaticienne
Match a picture (a – j) to each job (1-10)
Où travailles-tu? / Où travaille ton père / ta mère? Je travaille / il travaille / elle travaille dans un supermarché dans un magasin dans un bureau dans une banque dans une école dans une usine
Quel est votre métier? (What’s your job?) Je suis professeur (I am a teacher ) Que fait ton père/ ta mère? (What does your father/ mother do?) Mon père est ingénieur (my father (he) is an engineer) Ma mère est secrétaire (my mother/ she is a secretary) 3. J’ai un travail à mi-temps (I’ve got a part-time job) 4. Je/ il/ elle travaille dans une banque / chez Tesco (I/he/she work(s) in a bank/ in Tesco’s) 5. Je suis/ il est/ elle est au chômage (I am /he is/ she is unemployed) 6. Je/ il/ elle ne travaille pas (I/ he/ she do(es) not work)
Personality
Match a picture to an adjective
Valérie est….
First, imagine you are each of these people and say what you like or dislike. Then imagine that they are members of your family and say what he or she likes or dislikes.
Qu’est-ce que tu aimes et qu’est-ce que tu n’aimes pas?
Revise the vocabulary
Quel est ton opinion?
LA TELE exciting funny interesting good not bad boring terrible Fais des paires Match the English and French words exciting funny interesting good not bad boring terrible awful / rubbish affreux passionnant pas mal nul bien ennuyeux marrant intéressant
Read the opinions then complete the exercises on the following slide : Les opinions de la télévision Celine, 16 ans Moi, j’ai horreur du sport et des documentaires à la télé. C’est ennuyeux et toujours la même chose, les journalistes parlent des mêmes sujets, tout le temps. J’aime les téléfilms américains et j’adore les chaines musicales comme MTV. C’est génial! On parle des stars, de leur vie .... Julien, 34 ans Moi, j’aime bien dîner devant le journal télévisé. Je suis sur mon sofa, bien installé. S’informer, c’est important. On comprend mieux le monde. Je regarde les infos internationales à 22h25 sur France 2. On apprend beaucoup de choses. André, 56 ans Moi, je ne regarde pas beaucoup la télévision. Je déteste les émissions de variété. Les présentateurs sont stupides et les artistes ne sont pas bons. Je regarde des documentaires sur la chaîne Planète. C’est bien! On découvre des pays, des villes, des cultures différentes .. Et puis ... J’adore voyager.
A Find the French expressions for the following from the text on the previous slide : all the time I love to travel The same thing You understand lots of things Always The music channels On my sofa are not good I don’t watch much TV B Work out who said the following things .... I hate variety shows. The journalists speak about the same things. I watch the international news. I love american TV films On the Planet channel I am on my sofa I hate documentaries The presentators are stupid You learn lots of things The artists are not good
Revise the near future tense. Qu’est-ce que tu vas faire le week-end prochain ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Practice writing question Qu’est-ce que tu vas faire le week-end prochain? What are you going to do next weekend? Write in French: What you are going to do When Where Who with Give an opinion
Possessive adjectives: my, your, his / her Homework
Les devoirs – homework Make vocabulary lists on the following topics: Jobs Descriptions Films and TV programmes Use your text book, notebook and lesson library slides to make your vocab lists of words that you need to practise. Use the 5 step strategy from the previous slides to learn the vocabulary.
Bethan Birch 28/05/2015 1415frey9W32revision2