College Advisor Training

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
LE DIPLÔME DE L’IB (10PBI) École du Carrefour Matthew Boudreau Coordonnateur de l’IB.
IP Multicast Text available on
Theme Three Speaking Questions
Business Case Title Company name
Supporting Students Mental Health Appuis à la santé mentale des élèves
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
What you need to know about Dual Credits
Your Council’s Shining Armours Les Boucliers d’Agent de votre Conseil
Institut d’été de l’IJECT Le lundi 28 août 2017
What about discrete point skills?
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Assurer un accès équitable aux études postsecondaires
Ensuring Equitable Access to Postsecondary Education
Speaking Exam Preparation
L’exposé 3- 4 mins long - 4 minutes is a maximum, not a target.
Cross Cutting Mapping Project
Why is it important to plan ahead for the future?
L’éducation des adultes et l’éducation permanente contribuent aux niveaux de rendement des conseils scolaires Rapport fictif Conseil scolaire de district.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Subventions de District / District Grants
Rudiments de la SACD Institut d’été Le 29 août 2017.
Improving Your Written Work
9 NOVEMBRE 2017, OTTAWA, ONTARIO
CRS: Professional Certification April 2013?
Objectifs: To revise telling the time in French
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
REVISED JUDGING CRITERION: UNDERSTANDING LIVELIHOODS.
P&ID SYMBOLS. P&IDs Piping and Instrumentation Diagrams or simply P&IDs are the “schematics” used in the field of instrumentation and control (Automation)
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
1 ISO/TC 176/SC 2/N1219 ISO 9001:2015 Revision overview - General users July 2014.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
An Introduction to After SWAC and After Adult Dual Credits
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Forum national sur l’IMT de 2004.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Projets pilotes à DRC pour adultes de l’IJECT
Quelle est la date aujourd’hui?
By:- Israr K. Raja Islamabad, Pakistan. Supply Chain Activities those Affect the Financial Performance Supply chain managers make decisions and use organizational.
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
College Advisor Training Formation – conseillers des collèges
College Advisor Training: Applying to College and Vouchers
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Journal Grade 9.
POWERPOINT PRESENTATION FOR INTRODUCTION TO THE USE OF SPSS SOFTWARE FOR STATISTICAL ANALISYS BY AMINOU Faozyath UIL/PG2018/1866 JANUARY 2019.
Programmation de l'égalité des genres dans l'action humanitaire
les formes et les couleurs
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Travail de cloche Quelle est votre station de ski préférée?
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
L’orchestre des animaux
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 9 - Company LOGO Business Case Title.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

College Advisor Training Formation – conseillers des collèges 24 et 25 octobre 2017 October 24, 2017 2:30 – 3:30 and October 25, 2017 10:00 – 11:00 SCWI / IJECT

The goals of this webinar are to help you understand: / Objectifs : comprendre The goals and purpose of the SCWI The success of the dual credit program to date The purpose and anticipated outcomes of these new pilot activities What we know about who will be participating in these programs Les objectifs et la raison d’être de l’IJECT Les succès remportés par le programme de la DRC La raison d’être et les résultats anticipés des nouvelles activités La clientèle anticipée de ces programmes SCWI / IJECT

The goals of this webinar are to help you understand: / Objectifs : comprendre The components of the After ADC and After School Within a College activities (small group conversations, one-on-one individual discussions and follow- up, PD) How the SCWI will fund OCAS applications Reporting requirements for After ADC and After SWAC activities Les composantes de l’Après DRC pour adultes (DRCA) et de l’Après L’École au collège (L’EAC) (échanges en petits groupes, échanges individuels et suivi, perfectionnement pédagogique) Financement des demandes OCAS / OUAC par l’IJECT Rapports des activités de l’Après DRCA et de l’Après L’EAC SCWI / IJECT

School College Work Initiative (SCWI) L’Initiative de jonction écoles-collèges-milieu de travail (IJECT) Since its inception in 1997, the SCWI has contributed to the goal of increasing the number of students who graduate from secondary school and providing a seamless transition from secondary school to postsecondary education by supporting collaborative activities and programs. Depuis sa création en 1997, l’IJECT a contribué à augmenter le nombre de diplômés des écoles secondaires et à offrir une transition ininterrompue entre les paliers secondaire et postsecondaire en appuyant des activités et programmes concertés.

SCWI Goals/Objectifs de l’IJECT SCWI / IJECT

Ensuring Equitable Access to Postsecondary Education / Assurer un accès équitable aux études postsecondaires Ontario’s Vision is that “Ontarians of all ages will receive the supports they need to pursue postsecondary education (apprenticeship, college and university), have a fair chance to fulfill their dreams, achieve their potential and thrive in the global knowledge economy.” La vision de l’Ontario est que les « Ontariennes et Ontariens de tous âges recevront les soutiens dont elles ou ils ont besoin pour poursuivre leurs études postsecondaires (apprentissage, collège ou université), avoir tous la même possibilité de réaliser leurs rêves et leur plein potentiel, et prospérer dans l’économie du savoir mondiale ». SCWI / IJECT

School-College-Work Initiative / Initiative de jonction écoles-collèges-milieu de travail

Dual Credit Program Results, 2016-17 Résultats – Programmes de la DRC 2016-2017    Approved vs Actual Student Participation: Le nombre de participants approuvés par rapport au nombre réel de participants 94% Retention Taux de rétention 88% Success Taux de réussite 91% As reported by RPTs. – Données fournies par les EPR SCWI / IJECT

Success of Students in Dual Credits Succès des élèves de la DRC Conditions gagnantes : Adulte bienveillant Travail d’équipe et prise de décision locale Prise de décision axée sur les faits Programmes flexibles Sélection d’élèves critériée Travail d’équipe en appui aux élèves Contributing Factors: Caring adult Team-approach and local decision making Data-based decision making Program flexibility Careful, criteria-based student selection Team approach to student support SCWI / IJECT

PSE Direct Registration Rates Taux d’inscription directe au postsecondaire Direct Registration Rate for 2009-10 Cohort Taux d’inscription directe Cohorte de 2009 - 2010 Dual Credit Crédit de la DRC Non-Dual Credit Crédit autre que de la DRC College / Collège 31% 20% University / Université 7% 35% Note: Of the full 2009-10 Grade 9 Cohort, 33022 (20%) students registered directly to college. OnSIS, OCAS, OUAC data. Note : Pour la cohorte de 9e année de 2009 – 2010, 33 022 élèves (20 %) se sont inscrits directement au collège. Données SISOn, SACO, CDAUO. SCWI / IJECT

Crédit autre que de la DRC How many students did not directly register in PSE? / % d’élèves qui ne se sont pas inscrits directement au postsecondaire 2009-10 Cohort Cohorte de 2009 - 2010 Dual Credit Crédit de la DRC Non-Dual Credit Crédit autre que de la DRC Did not register in college or university in the subsequent year after their 5th year in secondary school Ne se sont pas inscrits au collège ou à l’université après leur 5e année du secondaire 62% 45% OnSIS, OCAS, OUAC data. Board-specific data is available from your board’s MISA lead. Données SISOn, SACO et CDAUO. Les données pertinentes de votre conseil scolaire sont disponibles auprès de la personne-ressource GIARE de votre conseil scolaire. SCWI / IJECT

The purpose and anticipated outcomes of these new pilot activities Raison d’être et résultats anticipés de ces nouvelles activités The program is designed to explore and address barriers that might be preventing dual credit students in SWAC programs from continuing their education. Le programme a été conçu pour explorer et surmonter les obstacles qui pourraient décourager les élèves des programmes à L’EAC de poursuivre leurs études. SCWI / IJECT

The purpose and anticipated outcomes of these new pilot activities Raison d’être et résultats anticipés de ces nouvelles activités It will promote the value of postsecondary education and provide information to adult students regarding pathways, possibilities and supports. Cette activité veut promouvoir la valeur d’une éducation postsecondaire et fournir des renseignements aux apprenants au sujet des itinéraires, possibilités et soutiens à leur disposition. SCWI / IJECT

SWAC / L’EAC Approximately 3,320 students will participate in 100 School Within a College Dual Credit programs in 2017-18. Environ 3 320 élèves participeront à 100 programmes à double reconnaissance de crédit / L’école au collège en 2017 - 2018. SCWI / IJECT

SWAC / L’EAC Students typically spend one or two semesters at the college where they complete secondary school courses with their SWAC teacher and one or more college courses each semester. Dans le cadre de ces programmes L’école au collège, les élèves passent habituellement un ou deux semestres au niveau collégial où ils complètent des cours du niveau secondaire avec l’assistance de leur enseignant de L’EAC, ainsi qu’un ou plusieurs cours au niveau collégial à chaque semestre. SCWI / IJECT

After SWAC and After ADC Après L’EAC et Après DRCA ces élèves peuvent y participer peu après avoir entamé le programme de L’EAC a comme but de guider les élèves vers les prochaines étapes à franchir, après qu’ils ont complété le programme de la DRC. the program can begin with these students soon after they start their SWAC program intended to focus on the next steps for these students once they have finished their Dual Credit program SCWI / IJECT

What we know about who will be participating in these programs Participants à ces programmes It is quite likely that many of these adult learners don’t know a lot about options available to them; don’t feel confident in making decisions about next steps; Il est fort probable que plusieurs de ces adultes : ne sont pas au courant des options qui leur sont disponibles ; ne sont pas confiants quant aux prochaines étapes à franchir ; SCWI / IJECT

What we know about who will be participating in these programs Participants à ces programmes It is quite likely that many of these adult learners may not feel capable of succeeding in postsecondary education; Il est fort probable que plusieurs de ces adultes : ne se sentent pas capables de réussite dans un programme d’éducation postsecondaire ; SCWI / IJECT

What we know about who will be participating in these programs Participants à ces programmes It is quite likely that many of these adult learners may have incomplete or incorrect information about admission requirements, application processes and costs; Il est fort probable que plusieurs de ces adultes : pourraient être en possession de renseignements incomplets ou incorrects au sujet des exigences d’admission, du processus de demande et des coûts qui y sont associés ; SCWI / IJECT

What we know about who will be participating in these programs Participants à ces programmes It is quite likely that many of these adult learners have personal or social issues that create barriers to PSE. Il est fort probable que plusieurs de ces adultes : éprouvent des difficultés personnelles ou sociales qui pourraient nuire à la possibilité d’études postsecondaires. SCWI / IJECT

It’s also important to note that in spite of the many barriers and issues that they have faced, these students have a sincere desire to take advantage of the second chance that these programs offer. They want to do better, to be successful in earning their diploma, but they will need to be in a caring environment where they feel valued and are supported in reaching their goals. Simply being chosen to participate in the program will not guarantee their success. Il est important de souligner que malgré ces obstacles et difficultés, les élèves souhaitent ardemment tirer avantage de la seconde chance que représentent pour eux ces programmes. Ils et elles désirent s’améliorer et réussir à obtenir leur diplôme mais on doit leur offrir un milieu valorisant où ils sont soutenus et encouragés à atteindre leurs objectifs. Le fait d’avoir été choisis pour participer au programme ne garantira pas leur succès en soi. SCWI / IJECT

After Adult Dual Credits (After ADC) Activités pilotes Après DRCA Includes four components: 3 small group conversations per class with a college advisor and dual credit teacher, if appropriate Chaque activité doit inclure ce qui suit : Trois conversations d’une heure en petits groupes sur les prochaines étapes au palier postsecondaire. SCWI / IJECT

After Adult Dual Credits (After ADC) Activités pilotes Après DRCA Includes four components: 4 hours of one-on-one follow-up conversations with the college advisor Chaque activité doit inclure ce qui suit : Jusqu’à quatre heures d’entretiens individuels et suivis avec un conseiller chevronné en éducation postsecondaire. SCWI / IJECT

After Adult Dual Credits (After ADC) Activités pilotes Après DRCA Chaque activité doit inclure ce qui suit : 6 heures pour le perfectionnement et les rapports des conseillères et des conseillers en éducation postsecondaire (pour chaque classe) Includes four components: 6 hours of PD and reporting for the college advisor and dual credit teacher (per class) SCWI / IJECT

After Adult Dual Credits (After ADC) Activités pilotes Après DRCA Includes four components: Funded OCAS/OUAC applications for Adult Dual Credit students Chaque activité doit inclure ce qui suit : Financement des demandes des élèves adultes de programmes à DRC auprès de OCAS / OUAC SCWI / IJECT

Next Steps and Timelines Échéancier et prochaines étapes Successful strategies related to ADCs, AADC, and After SWAC will be gathered and shared with RPTs Partage de stratégies gagnantes de programmes à DRC pour adultes, d’activités Après DRCA et à Après L’ÉAC

Reporting requirements for After ADC and After SWAC activities Rapports Après L’EAC et Après les DRCA SCWI / IJECT

Tips on Completion of OCAS Application Formulaire de demande du SACO Les élèves auront besoin de : Une adresse courriel L’accès à leur courriel pour compléter la demande en ligne Students will require: An email address Access to their email while completing the online application SCWI / IJECT

Tips on Completion of OCAS Application Formulaire de demande du SACO Les élèves auront besoin de : Leur NISO et leur nom légal (tel qu’ils paraissent sur leur horaire, relevé de note et bulletin) Students will require: Their Ontario Education Number and their legal name (as it appears on timetable, transcript, report card) SCWI / IJECT

Tips on Completion of OCAS Application Formulaire de demande du SACO Les élèves auront besoin de : Compléter leur demande sur un ordinateur (pas sur une tablette ou un cellulaire) Students will require: Need to complete application on a computer (not a mobile device) SCWI / IJECT

Vouchers – Coupons Will be distributed by SCWI to RPT Chairs to college advisor(s) grouped by college by After ADC or After SWAC number of vouchers will be based on approved number of Semester 1 students by individual programs Seront fournis par l’IJECT aux conseillers des collèges par l’entremise des prés. de l’EPR seront regroupés par collège selon les programmes (Après DRC pour adultes (DRCA) ou Après EAC) le nombre de coupons sera fonction du nombre d’élèves approuvés pour chaque programme du 1er semestre SCWI / IJECT

Vouchers – Coupons Adult and SWAC vouchers must be kept separate you will be asked to report on which voucher numbers were used Les coupons pour adultes et ceux de l’EAC seront distincts vous indiquerez le numéro des coupons utilisés SCWI / IJECT

Use of Vouchers – Utilisation des Coupons College advisors will be responsible to provide the voucher number to the student while they are filling out the OCAS application together. The following link to the OCAS website may be useful: https://www.ocas.ca/resources /guidance Les conseillers des collèges fourniront le code de coupon lorsque l’élève remplira la demande du SACO avec leur aide. Ce lien vers le site du SACO pourrait servir : https://www.ocas.ca/ressourc es/conseillers-en-orientation SCWI / IJECT

Use of Vouchers – Utilisation des coupons If there is difficulty while completing the application, the student with the help of the college advisor can contact OCAS for assistance at 1-888- 892-2228 En cas de difficultés l’élève peut compter sur l’aide du conseiller du collège pour communiquer avec le SACO au 1-888-892-2228 SCWI / IJECT

Vouchers: Distribution dates Coupons : calendrier de distribution Issued Émission Expire Expiration Reporting Rapport Sem 1 SWAC or ADC dual credit programs 1er semestre – EAC ou DRCA October 24, 2017 24 octobre 2017 February 5, 2018 5 février 2018 March 1, 2018 1er mars 2018 Sem 2 SWAC or ADC dual credit programs 2e semestre - EAC ou DRCA February 12, 2018 12 février 2018 June 30, 2018 30 juin 2018 July 31, 2018 31 juillet 2018 Summer SWAC or ADC dual credit programs EAC ou DRCA - été July 9, 2018 9 juillet 2018 August 15, 2018 15 août 2018 SCWI / IJECT

Payment Summary Review your fees. Click Complete Order to pay your application processing fee online.

Secure Online Payment – Credit Card (incl Secure Online Payment – Credit Card (incl. Visa Debit) or Interac Online Choose a payment method: Credit card (including Visa Debit) Interac Online Enter your credit card details exactly as they appear on the card. Card Number Numbers only, no spaces or hyphens Expiry Date Enter the date using the format MM/YY Card Security Code Visa / Mastercard – 3-digit code on the back of the card American Express – 4-digit code on the front of the card, above the card number Click Process Transaction or Proceed to Online Banking to complete your payment.

Payment Summary - Payment Details Payment is verified on screen and you will be sent a confirmation email.

Payment Summary - Declined Payment A payment could be declined for a number of reasons, including: Incorrect credit card number or expiry date. Insufficient funds on the card. To try paying your fees again, click Payment Summary.

Vouchers Enter Voucher Code and click Apply Voucher.

Vouchers The voucher discount is shown under Fees Outstanding. Click Complete Order.

Vouchers Under Payment Details, the Total Paid shows $0.00.

Contact Us Communiquez avec nous David Armstrong davidarmstrong@hurontel.on.ca Phil Hedges PhilHedges@kwic.com Sonja Vandermeer svandermeer@opsoa.org SCWI / IJECT