Ce que je porte.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Advertisements


Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Les Adjectifs Possessifs
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
POUVOIR – to be able (can) JE PEUX Je pourrais TU PEUX IL, ELLE, ON PEUT NOUS POUVONS VOUS POUVEZ ILS (ELLES) PEUVENT TU POURRAIS ME PRETER UN STYLO? VOULOIR,
avoir = to have être = to be
Les verbes irréguliers
Chapter 4 & 5 Practice Test Madame Ouiellé-Silva Lycée Hancock.
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
The verbe “porter” To wear.
Can you label these colours in French?
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Match-up the numbers to the letters
Les Expressions Négatives
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
Qu’est-ce que tu portes? Je porte un tee-shirt rouge.
LES VÊTEMENTS/LES FRINGUES CLOTHES JE PORTE... I WEAR I’M WEARING...
Comment tu la trouves? la Haute Couture
To ask for opinions Qu’est-ce que tu penses de… Il/elle te plaît? Ils/elles te plaisent? Il/elle me va? Ils/elles me vont? What do you think of… Do you.
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les histoires mardi huit mars, 2011
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Leçon 18 by Angela Jones & Yasmine Odat. Le Pronom “Y” There Replaces the place in a sentence Goes after noun Used in affirmative commands Can also replace.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Warm up Lesson 3. Un nouveau look! ● Ta soeur veut un nouveau look. Regarde l’image des vêtements qu’elle veut acheter et écris-lui un pour donner.
Les adjectifs possessifs
Qu’est-ce que tu portes?
Trouvez une feuille de papier. Répondez aux questions:
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
A possessive adjective is an adjective which shows In English, it would be equivalent to: possession. myyourhis/herourtheir.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Flash Culture Lesson 2.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
To be able to recognise and say the vocabulary of the weather in the past tense. To be able to talk about the weather on your last holiday. Our goals.
Qu’est-ce que tu portes?
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
TRADUISEZ EN ANGLAIS  Elles viennent de sortir avec leurs amies.  Tu viens d’emballer les cadeaux.  Les invitations? Je viens de les envoyer.  Vous.
Le système scolaire Learning Objective: Can I write about the school uniform? Learning outcomes: By the end we will Know how to describe a uniform (colours,opinions)
Quel temps fait-il?.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Corrigez les erreurs (Correct the errors in the future tense endings – however, some of them are correct) Je ne travailleras dans un supermarché Nous jouerez.
Le Conditionnel avec les Verbes Irrégulier
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Module 1.
LO: To be able to describe and comment on school uniform. STARTER: Qu’est-ce que c’est en français? 1.jurostou 2.no set élibogl 3.ej topre 4.li tufa toprer.
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
How to use the knowledge organiser?
Transcription de la présentation:

ce que je porte

Qu’est-ce que tu portes pendant la semaine Qu’est-ce que tu portes pendant la semaine? Completez avec les couleurs à la forme correcte. Pendant la semaine et pendant la journée, je porte l’uniforme. Mon uniforme consiste en une chemise 1. _______ en coton, une jupe droite 2.________ en polyester et une veste 3._______ en polyester aussi mais quand il fait chaud je ne la porte pas! You should also: Find the link words You could: Translate the passage into English

En revanche, le soir à la maison, je me change! Je porte un jean 4.__________en jean évidement avec un T-shirt 5.________ rayé en coton et des baskets 6._________. Je pense que c’est décontracté! You should also: Find the link words You could: Translate the passage into English

In pairs: Pick an outfit and describe it to your neighbour, they must guess which one it is! En revanche, le soir à la maison, je me change! Je porte………………………………………………………………………………………………………………………………….. Je pense que c’est ………………………! Tip! Use your vocab builder sheet for vocabulary!

Qu’est-ce que tu portes le weekend? Faire correspondre. Je porte souvent Parfois je porte Cependant, je ne porte jamais de On ne me verra pas vivante porter S’il fait beau, je porte Quand il fait froid, je porte Pour aller à une fête, je porte Pour sortir, je porte Pour être à l’aise, je porte I sometimes wear To go to a party, I wear To be confortable, I wear I often wear To go out, I wear However, I never wear I would not be caught dead wearing If the weather is nice, I wear When It’s cold I wear

Qu’est ce que tu portes le weekend?

Regardez les photos et donnez une opinion à votre partenaire! C’est élégant! C’est cool! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…

C’est élégant! C’est cool! C’est mignon! C’est bof! C’est moche! Jamais!! Tu plaisantes! Ca va pas pas la tête! Quelle horreur! Quelle honte! Il/Elle s’habille comme…