En route Partie 4 Photo: © Ljupco Smokovski, shutterstock.com.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Advertisements

Jeudi, six janvier Mes Résolutions.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
L’environnement En classe Mardi le 10 novembre
L’environnement WALT: To be able to produce an environmental campaign poster WILF: A range of complex phrases and tenses for grade C+ 13/04/2017.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Jeudi vingt-six avril 2012 L’environnement va mal! Objectif: to be able to talk about the environment Starter: reliez les mots francais aux mots anglais.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier le style des sous-titres du masque How does it feel to work with the purpose of saving lives everyday.
We are learning how to use expressions of quantity and how to say what we must do I am looking for everybody to know what happens after these 2 types of.
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
© Boardworks Ltd of 4 En route Partie 4. © Boardworks Ltd of 4 L’environnement 4 Est-ce qu’il y a trop de voitures? Est-ce qu’il y a souvent.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
La Planète a besoin de vous. 1. List 3 environmental problems mentioned:  l’eau est pollué  les plantes disparaît  les mers sont sales  l’air est.
En bonne forme Partie 1B Photo: © Norman Chan, shutterstock.com.
La musique Teacher’s note:
L’ENVIRONNEMENT – THE ENVIRONMENT
Theme Three Speaking Questions
En vacances Partie 3 Photo: © ivy photo, shutterstock.com.
What about discrete point skills?
Êtes-vous terrorisés par la pollution ?
Dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money.
Comment décrire les vêtements?
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Theme Two Speaking Questions
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Le recyclage au Canada Faites correspondre: organique recycler
How to use these photo card starters: Choose a picture appropriate to the topic the class is working on. Delete or add questions underneath as appropriate.
Have students correct the sentences by re-writing them correctly without their notes. They can work in pairs. Then reveal the answers one by one, discussing.
Why is it important to plan ahead for the future?
Les Adjectifs Possessifs
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
J’ai besoin de parler du passe….
Tu préfères la ville ou la campagne?. Je n’aime pas la campagne, parce que… La vie est trop calme. On s’ennuie trop. Ça sent trop mauvais. Il y a trop.
Theme Two Speaking Questions
RULES OF THE GAME: tourismophobia
Conversations Chapitre5
Quiz What are the different Copper cable types ? How is STP better than UTP ? What type of cable should we use between : Router-Switch, PC-Router, Hub-Switch.
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
Français - couleurs - pays - drapeaux
Notre école.
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Révision – Phrases Importantes
Les formes et les couleurs
Point de départ In Leçon 19, you learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence does the action to itself. Reciprocal reflexives,
Quelle est la date aujourd’hui?
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Ma chambre In this unit of work you will learn how to:
Progress check Learning:
Topic : lack of discipline in tunisien school education.
Maintenant nous allons …
Asking others what they need
Les formes et les couleurs
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
Les vacances.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Asking others what they need
Unité 5 – Le collège L’uniforme scolaire.
Gagner de l’argent Part 2
Unité 4 – Ma ville Où j’habite.
KS4 French L’éducation Part 1.
Devoir - A remettre Lundi prochain
Transcription de la présentation:

En route Partie 4 Photo: © Ljupco Smokovski, shutterstock.com

L’environnement 4 Maintenant à vous. Donnez votre opinion sur le transport dans votre ville ou village. Est-ce qu’il y a trop de voitures? Est-ce qu’il y a souvent des embouteillages? Est-ce qu’il y a trop de pollution? Comment est le système de transports en commun? Coursework opportunity ‘2.6 Travelling to school, work or college’ Ask pupils to detail their ideal transport policy for their town / area considering parking and environmental factors. Photo credit © hfng, shutterstock.com Est-ce qu’il y a des zones piétonnes ou des pistes cyclables? Quelles solutions proposez-vous?

L’environnement 5

L’environnement 6 Extension task Ask students to think of some further things that we should do to protect the environment. or Get students to express each statement in a different way, e.g.: Il ne faut pas utiliser l’essence avec plomb. Il ne faut pas jeter le verre et le papier dans la poubelle. Il ne faut pas jeter les déchets par terre.