Personal presentation and peer assessment

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Vocabulaire électronique
Advertisements

J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Boucle d’Or et les trois ours
What about discrete point skills?
Les devoirs - homework Instructions:
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Les matières scolaires
1415frey9W26fitness.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Les animaux domestiques
Mon Autoportrait 2 10 Minutes
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Quelle est la date de ton anniversaire?
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
Print hair and eyes worksheet
Français - couleurs - pays - drapeaux
Bienvenue aux eleves de National 5
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
LA FAMILLE SIMPSON!. LA FAMILLE SIMPSON! Mon père Voici mon père. Il s’appelle Homer. Il a 38 ans.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Jeudi douze janvier L’objectif:
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Comment s’appelle _________ de Lisa?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Quelle est la date aujourd’hui?
Révision de l’alphabet
Les Couleurs.
Introductory slide to see what pupils remember.
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Une trousse Un stylo Un crayon Une gomme Une règle Un cahier Un livre
Les yeux et les cheveux Year 7
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Lesson 3.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
___________,comment ça s’écrit?
___________,comment ça s’écrit?
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Les couleurs.
Describe my personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
J’écris à mon correspondent
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
S1 describing people To be able to describe your personality
Translate the statements below into English
Transcription de la présentation:

Personal presentation and peer assessment Another writing with everything covered – clear objectives Speaking Listening

Alphabet and spelling Numbers Months Colours Hair and eyes Adjectives and agreement Avoir Etre Present tense endings Negatives Opinions Time phrases Intensifiers

Saying & asking how something is pelt septembre The alphabet Saying & asking how something is pelt

Satisfactory learning To recognise and understand sounds for different letters of the alphabet Good learning To say different letters of the alphabet Outstanding learning To ask how something is spelt and respond correctly

A ah Papa Abracadrabra bras 5

B bay 6

C say 7

D day 8

E euh le de Je me ne dessin repas reU p, fit tennis chev· IX demi chemise regarder 9

F eff 10

G jay 11

H ash 12

I ee •cahier sÏ!K huit avril lundi habite!' Italie fils sou 'is anoual p tit timide hi to" minuit cyclisme cuisine lit pidne 13

J jee 14

K car 15

L ell 16

M em 17

N en 18

O oh 19

P pay 20

Q koo musiqu qui g}i11masdq ~e piqu <-nique quand quatre ql1atorz banqu disque manque attaqu é l1:itadon Quel belgique 21

R air Frere Ronronner Regarder 22

S ess 23

T tay 24

U ew 25

V [vay] 26

W dooblavay 27

X eeks 28

Y eegrek 29

Z zed zedbed 30

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z AH BAY SAY DAY EUH EFF JAY ASH EE JEE CAR ELL EM EN OH PAY KOO AIR ESS TAY EW VAY DOOBLAVAY EEKS EEGREK ZED

Pendu! Something blue Famous city Food Famous person Oui Non Pupils play hangman in pairs and choose a word (in English) and must give letters in French to guess. Oui Non

Un jeu Comment ça s’écrit? Ça s’écrit… All pupils choose a name of a city in the world they would like to visit and must walk around the classroom asking each other how it is spelt to find out the names of different cities where different pupils would like to visit

Listen to your teacher and write down the French words. 1-5 Listening Practice 1 Listen to your teacher and write down the French words. 1-5 https://www.youtube.com/watch?v=WBWOMje8rmo&list=PLMMVSGg9rg_sNhhqv73tYyPMpjmm5OHUM S P AG H E T T I S drÔle Kit de survie brun L U N E T T E S Je m’appelle C H E V E U X j’ai très quatorze

Wednesday lesson

Grow the sentence… (add what you can to make it longer and better!) Mon père s’appelle Tom. J’ai les yeux noirs. Je n’aime pas les chats. Je suis modeste. Students have to change something in the sentence – it could be one detail, it could be the whole thing, it could be adding an additional detail to ‘grow’ the sentence.

NB: Ta réponse doit avoir 7 mots. Qu’est-ce que tu aimes? Qu’est-ce que tu n’aimes pas? Comment s’appelle ta mère? Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? Give students the questions and 1 minute for question 1 to think through (not write down) an answer with exactly 7 words. Take a few answers in whole class feedback. Then give them 3 minutes to do the same for the next 2 questions. Then give them 3 minutes to choose 1 of the 3 remaining questions and try to come up with a sentence of 10 words – they will need either a connective for this, either ‘y’ or ‘pero’ or a ‘porque’. They can be encouraged to use other forms of the verb other than 1st person too here. This highlights some of the different ways to extend answers. NB: Ta réponse doit avoir 7 mots. Et maintenant, 10+ mots

2. Qu’est-ce que tu aimes? 1.Comment t’appelles-tu? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? I’ve put a whole range of discussion questions on this slide that would fit broadly into the theme of school and education – it might not be appropriate to have them all at once but it should be possible to build up to these, taking perhaps 3 per lesson to practise in a speaking line/speed-dating activity.

Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? I’ve put a whole range of discussion questions on this slide that would fit broadly into the theme of school and education – it might not be appropriate to have them all at once but it should be possible to build up to these, taking perhaps 3 per lesson to practise in a speaking line/speed-dating activity. Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur?

GRAMMAR You will be asked use the correct parts of AVOIR and ETRE. https://www.youtube.com/watch?v=B7UxzvtvcHE This is for ETRE

PRESENTING AVOIR – TO HAVE J’ai I have Tu as You(s) have Il/Elle/on a He/she/one has Nous avons We have Vous avez You(pl) have Ils/elles ont They have

Match up Understanding language J’ai You have Je suis You are Tu es I have Tu as He has Il est I am Il a He is

Match up Understanding language Nous sommes You have Nous avons You are Vous êtes We are Vous avez They have Ils sont We have Ils ont They are

Reminder of words for MY Le stylo Mon stylo Le père Mon père Ma gomme La gomme Ma mère La mère L’appareil photo Mon appareil photo Mon oncle L’oncle Mes kleenex Les kleenex Les parents Mes parents

Listening Practice 2 Listen to your teacher and write down what you have in your survival kit. 1-5 CAMERA USB STICK MOBILE PHONE PAPER HANDKERCHIEFS HIGHLIGHTERS

Listening Practice 3 Listen to your teacher and write down what these people are like. 1-5 SOPHIE INTELLIGENT MARK CURIOUS ANNETTE POLITE PAULINE GENEROUS PIERRE LAZY

Listening Practice 4 Listen to your teacher and write down what is said about each person. Hair/height/appearance/ eyes 1-5 SAMIRA BLOND LONG HAIR/BLUE EYES VALENTIN STRAIGHT RED HAIR/HANDSOME MARINA MID LENGTH CURLY HAIR/AVERAGE SHORT BROWN HAIR/BROWN EYES/TALL LUDO HENRI BLACK HAIR/SMALL/GREY EYES

Je me présente Work on your own: Write a presentation about yourself (challenge) and about your partner. Your name Your age and birthday Your hair and eyes colour Your personality At least 3 things you like and why At least 2 things you don’t like and why What you have in your survival kit and why Your partner’s name Your partner’s personality Your partner’s birthday and age What your partner has in his survival kit What your partner like and doesn’t like (2 things) Things to include: Adjectives Intensifiers Opinion phrases Negatives Connectives

Je me présente – speaking Success criteria: tick if you included: Your name Your age and birthday Your hair and eyes colour Your personality At least 3 things you like and why At least 2 things you don’t like and why What you have in your survival kit and why Your partner’s name Your partner’s personality Your partner’s birthday and age What your partner has in his survival kit What your partner like and doesn’t like (2 things) Success criteria: tick if you included: Your name Your age and birthday Your hair and eyes colour Your personality At least 3 things you like and why At least 2 things you don’t like and why What you have in your survival kit and why Your partner’s name Your partner’s personality Your partner’s birthday and age What your partner has in his survival kit What your partner like and doesn’t like (2 things) Tick if included: Adjectives Intensifiers Opinion phrases Negatives Connectives Tick if included: Adjectives Intensifiers Opinion phrases Negatives Connectives

Comment s’appelle ton père? Tu as un animal? Qu’est-ce que tu aimes? Comment s’appelle ton père? Tu as un animal? Translate: I have blue eyes “MERCREDI” comment ça s’écrit? Tu aimes la musique? Décris ton meilleur ami/ ta meilleure amie Tu as les yeux de quelle couleur? Comment s’appelle ta mère? Translate: “I’m not modest” Tu as les cheveux de quelle couleur? Translate: my dad is called Tom Décris ton père Translate: I don’t have a rubber Translate: “I don’t like music” Comment t’appelles-tu? Comment t’appelles tu? Tu es petit(e)? “SYDNEY” comment ça s’écrit? Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? Qu’est-ce que tu as dans ta trousse? Décris un musicien. “AUSSI” comment ça s’écrit? Quand est ton anniversaire? Quelle est la date de ton anniversaire? Tu aimes le français? Pourquoi? Quel âge as-tu? Qu’est-ce que tu détestes? Décris ta mère Tu aimes les reptiles? Tu es comment? Tu as des frères ou des soeurs? Quelle est la date? Tu es grand(e)? “LÉA” comment ça s’écrit?

In pairs, translate as much as you can! Mon ami s’appelle Ash. Il est très gentil et assez drôle. Il aime le sport et adore les pizzas. Dans son kit de survie, il a un portable, un MP3, une trousse avec des crayons et une gomme. Il a aussi des barres de céréales et des pokéballs. Moi, dans mon sac, j’ai des chips, une gourde, une barre de chocolat et un portable. Pour moi, un portable, c’est essentiel. J’ai aussi un MP3. La musique, c’est très très important pour moi. J’ai aussi un magazine, mais ce n’est pas très important. J’aime la musique et les vidéos sur Youtube. Et toi? They can have a blank piece of paper. It needs to be timed. The pair that translated more (and accurately) is the winner.