Dans la cour de l’école, il y a ....

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about the things you do
Advertisements

Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
On va rechercher de bonnes vacances!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Les devoirs - homework Instructions:
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reflexive verbs and morning routine FR2
Quels fruits flottent ? Quels fruits coulent ? Le fruit flotte.
How to form questions in French
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Les devoirs - homework Instructions:
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Games and instructions
Games and instructions
Reflective verbs or Pronominal verbs
Le verbe aller au présent
7GBo Photocard Assessment
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
Les oiseaux.
La santé et le bien-être
Les animaux domestiques
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
Improving Your Written Work
Les Fruits :.
Chansons de Noël.
Dans la salle de classe.
Les devoirs - homework Instructions:
Notes: l’Imparfait français III.
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Essai
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Français III – Leçon 6B Structures
Quelle est la date aujourd’hui?
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Nous allons apprendre…
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
Le Passé Composé.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
Qui est-ce? NB: This version of Guess Who has been created using copyright free images from There are versions of the game available to.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Français Les animaux (2).
Grammar Flash Cards La révision.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Aujourd’hui nous allons…
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
How to use the knowledge organiser?
Dans ma Salle de classe
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
TEAM NAME.
Transcription de la présentation:

Dans la cour de l’école, il y a ...

Dans la cour de l’école This PowerPoint contains: Slides 3 to 19: a presentation of some school outdoor environment vocabulary, with illustrations and sound files. Slides 20 to 25: a Jeu de l’oie boardgame, with instructions, sound files, and examples of forfeit cards, to practise the vocabulary introduced in this dossier, as well as weather expressions. Please refer to the WEATHER dossier on the platform for flashcards, soundfiles and activities for revision. Slides 26 to 28: reference to Language Tips available on the Platform, to revise/practise definite and indefinite articles, as well as « er » verbs in the present tense, the verb « aller » in the present tense and the « impératif » (command form).

Dans la cour de l’école, qu’est-ce qu’il y a ?

la cour de récréation

le potager

la pelouse

la clôture

les arbres

le parking

le jardin

les fleurs

l’abri à vélos

l’abri de jardin

les tables de pique-nique

la haie

la serre

le mur d’escalade

la zone goudronnée

Vocabulaire (1) La cour de l’école Dans Qu’est-ce qu’il y a ? Il y a … La cour de récréation Le parking La zone goudronnée La pelouse Le potager Le jardin La serre La haie La clôture L’abri de jardin L’abri à vélos Le mur d’escalade Une fleur Un arbre Une table de pique-nique The school yard In/inside What is there ? There is/there are The playground The carpark The concrete area The lawn The vegetable garden The garden The greenhouse The hedgerow The fence The garden shed The bike shed The climbing wall A flower A tree A picnic table

Le jeu de l’oie

Le jeu de l’oie Matériel Il faut: Un plateau par groupe Un pion par personne Un dé par groupe Des gages Instructions: Prenez un pion Prends un pion Lancez le dé Lance le dé Répondez aux questions Réponds aux questions Material You need A board per group A token per person A dice per group Some forfeits Instructions: Take a token (group) Take a token (1 pupil) Throw the dice Throw the dice (1 pupil) Answer the questions (group) Answer the questions (1 pupil)

Rejoue DÉPART 2. À la récré, je ….. 3. Recule d’une case UN GAGE 9. 1. Dans la cour, il y a 2. À la récré, je ….. 3. Recule d’une case 4. Il fait quel temps ? 5. Dans la cour, il y a 6. Pendant la pause déjeuner, je …….. 7. Rejoue 8. Dans la cour, il y a 16. Dans la cour, il y a 15. Il fait quel temps ? 14. UN GAGE 13. Dans la cour, il y a 12. Dans la cour, il y a 11. À la récré, je …. 10.Il fait quel temps ? 9.  UN GAGE 17. Retourne à la case départ. 18. Dans la cour, il y a 19. 20. Il fait quel temps ? 21. je ..... 22. Dans la cour, il y a 23. Dans la cour, il y a 24.   ARRIVÉE

Les cartes « gage » quelques exemples découpez les cartes Compte de 0 à 10 Donne 3 noms de fruits Donne 5 lettres de l’alphabet Dis « hello, my name is … » en français Chante Frère Jacques Imite un cheval Saute 4 fois Imite un chien Compte de 10 à 0 Donne 3 nombres pairs Donne 3 noms d’animaux Donne 3 nombres impairs Donne 4 couleurs Tape 6 fois dans tes mains 9 moins (–) 3 égale (=) …. Siffle l’air de Frère Jacques

Vocabulaire (2) Take (one pupil) Prends Count (one pupil) Compte Donne Chante Saute Imite Tape dans tes mains Un nombre pair Un nombre impair 3 fois Siffle Fais 5 pas sur le côté Take (one pupil) Count (one pupil) Give (one pupil) Sing (one pupil) Jump (one pupil) Imitate (one pupil) Clap your hands (one pupil) An even number An odd number 3 times Whistle Take 5 steps on the side

Vocabulaire (3) Un jeu Un plateau Un dé Un pion Une case (Le) départ (L’)arrivée Un gage Il fait quel temps ? Rejoue Retourne à la case départ Recule d’une case À la récré (récréation) Pendant la pause déjeuner Qu’est-ce que tu fais à la récré ? Qu’est-ce que tu fais pendant la pause déjeuner ? Je joue sur la pelouse Je vais dans le jardin A game A board A dice A token A square Start Arrival (end) A forfeit What’s the weather like? Play again Go back to the start Go back one square During breaktime During my lunchbreak What do you (1 person) do during breaktime? What do you (1 person) do in your lunchbreak? I play on the grass I go in the garden I play on the lawn

Les articles définis et les articles indéfinis Language tips In this dossier, we use definite and indefinite articles. Have a look at the following language tips and activities: Les articles définis An animation explaining the use of French definite articles  LE / LA / L’ and LES.   Les articles définis - activité An activity to get you to practise using French definite articles  LE / LA / L’ and LES.   Les articles indéfinis An animation explaining the use of French indefinite articles  UN / UNE / DES. Les articles indéfinis - activité An activity to get you to practise using French indefinite articles  UN / UNE / DES.

Les verbes: Les verbes en « er » L’impératif Language tips For the jeu de l’oie, most of the verbs you are using are “er” verbs, such as: jouer. Why don’t you have a look at the following Language tips, on the Platform, to learn the different forms and complete the related activities. Le présent - podcast This audio podcast will help you tackle the use of 90% of French verbs in the present tense. In this dossier, you are often using the impératif (command form). Why don’t you have a look at the following Language tips, on the Platform, to practise using the command form, and complete the related activities. L’impératif A short animation to help you understand how commands are formed in French (it is recommanded to listen to “Le présent –er verbs” podcast beforehand). L’impératif - activité A simple writing activity to practise giving commands to one person and to the whole class.

Les verbes: aller Language tips You will also be using the verb: aller, to go. Verbe ALLER au présent A short animation to help you memorise the different forms of the verb “TO GO” in the present tense. Verbe ALLER au présent - activité A simple writing activity to practise using the different forms of the verb “TO GO” in the