Dans la cour de l’école, il y a ...
Dans la cour de l’école This PowerPoint contains: Slides 3 to 19: a presentation of some school outdoor environment vocabulary, with illustrations and sound files. Slides 20 to 25: a Jeu de l’oie boardgame, with instructions, sound files, and examples of forfeit cards, to practise the vocabulary introduced in this dossier, as well as weather expressions. Please refer to the WEATHER dossier on the platform for flashcards, soundfiles and activities for revision. Slides 26 to 28: reference to Language Tips available on the Platform, to revise/practise definite and indefinite articles, as well as « er » verbs in the present tense, the verb « aller » in the present tense and the « impératif » (command form).
Dans la cour de l’école, qu’est-ce qu’il y a ?
la cour de récréation
le potager
la pelouse
la clôture
les arbres
le parking
le jardin
les fleurs
l’abri à vélos
l’abri de jardin
les tables de pique-nique
la haie
la serre
le mur d’escalade
la zone goudronnée
Vocabulaire (1) La cour de l’école Dans Qu’est-ce qu’il y a ? Il y a … La cour de récréation Le parking La zone goudronnée La pelouse Le potager Le jardin La serre La haie La clôture L’abri de jardin L’abri à vélos Le mur d’escalade Une fleur Un arbre Une table de pique-nique The school yard In/inside What is there ? There is/there are The playground The carpark The concrete area The lawn The vegetable garden The garden The greenhouse The hedgerow The fence The garden shed The bike shed The climbing wall A flower A tree A picnic table
Le jeu de l’oie
Le jeu de l’oie Matériel Il faut: Un plateau par groupe Un pion par personne Un dé par groupe Des gages Instructions: Prenez un pion Prends un pion Lancez le dé Lance le dé Répondez aux questions Réponds aux questions Material You need A board per group A token per person A dice per group Some forfeits Instructions: Take a token (group) Take a token (1 pupil) Throw the dice Throw the dice (1 pupil) Answer the questions (group) Answer the questions (1 pupil)
Rejoue DÉPART 2. À la récré, je ….. 3. Recule d’une case UN GAGE 9. 1. Dans la cour, il y a 2. À la récré, je ….. 3. Recule d’une case 4. Il fait quel temps ? 5. Dans la cour, il y a 6. Pendant la pause déjeuner, je …….. 7. Rejoue 8. Dans la cour, il y a 16. Dans la cour, il y a 15. Il fait quel temps ? 14. UN GAGE 13. Dans la cour, il y a 12. Dans la cour, il y a 11. À la récré, je …. 10.Il fait quel temps ? 9. UN GAGE 17. Retourne à la case départ. 18. Dans la cour, il y a 19. 20. Il fait quel temps ? 21. je ..... 22. Dans la cour, il y a 23. Dans la cour, il y a 24. ARRIVÉE
Les cartes « gage » quelques exemples découpez les cartes Compte de 0 à 10 Donne 3 noms de fruits Donne 5 lettres de l’alphabet Dis « hello, my name is … » en français Chante Frère Jacques Imite un cheval Saute 4 fois Imite un chien Compte de 10 à 0 Donne 3 nombres pairs Donne 3 noms d’animaux Donne 3 nombres impairs Donne 4 couleurs Tape 6 fois dans tes mains 9 moins (–) 3 égale (=) …. Siffle l’air de Frère Jacques
Vocabulaire (2) Take (one pupil) Prends Count (one pupil) Compte Donne Chante Saute Imite Tape dans tes mains Un nombre pair Un nombre impair 3 fois Siffle Fais 5 pas sur le côté Take (one pupil) Count (one pupil) Give (one pupil) Sing (one pupil) Jump (one pupil) Imitate (one pupil) Clap your hands (one pupil) An even number An odd number 3 times Whistle Take 5 steps on the side
Vocabulaire (3) Un jeu Un plateau Un dé Un pion Une case (Le) départ (L’)arrivée Un gage Il fait quel temps ? Rejoue Retourne à la case départ Recule d’une case À la récré (récréation) Pendant la pause déjeuner Qu’est-ce que tu fais à la récré ? Qu’est-ce que tu fais pendant la pause déjeuner ? Je joue sur la pelouse Je vais dans le jardin A game A board A dice A token A square Start Arrival (end) A forfeit What’s the weather like? Play again Go back to the start Go back one square During breaktime During my lunchbreak What do you (1 person) do during breaktime? What do you (1 person) do in your lunchbreak? I play on the grass I go in the garden I play on the lawn
Les articles définis et les articles indéfinis Language tips In this dossier, we use definite and indefinite articles. Have a look at the following language tips and activities: Les articles définis An animation explaining the use of French definite articles LE / LA / L’ and LES. Les articles définis - activité An activity to get you to practise using French definite articles LE / LA / L’ and LES. Les articles indéfinis An animation explaining the use of French indefinite articles UN / UNE / DES. Les articles indéfinis - activité An activity to get you to practise using French indefinite articles UN / UNE / DES.
Les verbes: Les verbes en « er » L’impératif Language tips For the jeu de l’oie, most of the verbs you are using are “er” verbs, such as: jouer. Why don’t you have a look at the following Language tips, on the Platform, to learn the different forms and complete the related activities. Le présent - podcast This audio podcast will help you tackle the use of 90% of French verbs in the present tense. In this dossier, you are often using the impératif (command form). Why don’t you have a look at the following Language tips, on the Platform, to practise using the command form, and complete the related activities. L’impératif A short animation to help you understand how commands are formed in French (it is recommanded to listen to “Le présent –er verbs” podcast beforehand). L’impératif - activité A simple writing activity to practise giving commands to one person and to the whole class.
Les verbes: aller Language tips You will also be using the verb: aller, to go. Verbe ALLER au présent A short animation to help you memorise the different forms of the verb “TO GO” in the present tense. Verbe ALLER au présent - activité A simple writing activity to practise using the different forms of the verb “TO GO” in the