L’été: chansons.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Advertisements

À quelle heure il se lève?
EXT: can you translate them too?
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Joyeuses Pâques. Une clôche Un lapin Une poule.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Journal – vendredi, le 9 septembre – 9/9/16 Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y.
On va rechercher de bonnes vacances!
Examples I worked for an hour We stayed in France for a week
Père Noël frappe à la porte …
Year 5 Les Poèmes en Français
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
CONJUGAISON.
Unité 2– L’art de la nourriture
Reflexive verbs and morning routine FR2
les bonnes résolutions
The Passé Composé Tense
Broomlands Primary 1+2 French Resources
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
I am Farid and I’m from Pakistan
Qu’est-ce qu’on mange au...
GCSE Development sheet: Module3
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Tu manges de façon saine?
L’Épiphanie et la galette des rois
La santé et le bien-être
Savez-vous planter les choux. youtube. com/watch
French 1st Level The Weather.
The Passé Composé Tense
Peppa Pig.
Chansons d’automne:.
Les hiboux et les chouettes
C’est la baleine
Chansons de Noël.
Joyeuses Pâques Happy Easter
Vive le vent.
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
Quels sont tes passes temps préfèrés?
The Passé Composé Tense
Present Simple NEGATIVE AND INTERROGATIVE. 2 (a) do not drink milk. IYouThey NEGATIVE: I We You They + do not + main verb She He It + does not + main.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Quelle est la date aujourd’hui?
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
La famille ER conjugaison
PÂQUES.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Quelle est la date aujourd’hui?
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
En classe Pâques en France Objectives: Learn about Easter in France
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
Quelle est la date aujourd’hui?
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Grammar Flash Cards La révision.
Hobbies (+faire -to do)
The Perfect Tense with ‘avoir’
The last grammatical concept
Quelle est la date aujourd’hui?
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
The Passé Composé Tense
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

L’été: chansons

L’été - chansons This PowerPoint contains 4 songs: Slides 3 to 4: C’est l’été, a song about summer and summer activities, with lyrics and translations and a link to a video of the song. Slides 5 to 7: J’ai des carottes dans mon panier, a song about summer fruit and vegetable, with lyrics and translations and a link to a video of the song. It also contain some suggestions for a speaking/writing activity. Slides 8 to 9: Bateau sur l’eau, a simple song about a little boat on the river, with lyrics and translations and a link to a video of the song. Slides 10 to 12: Mon petit lapin, a song about an escaped pet rabbit eating a farmer’s cabbages with lyrics and translations and a link to a video of the song. It also contain some suggestions for a speaking/writing activity.

C’est l’été ... https://www.youtube.com/watch?v=S9cJE1y0-eg

C’est l’été ... C’est l’été, allons jouer Il fait chaud toute la journée Allons dehors nous amuser Dehors on peut aller jouer Faire toutes sortes d’activités Des randonnées en bicyclette Mettre nos patins à roulettes À la piscine on peut se baigner Dans les fontaines patauger C’est l’été, c’est l’été, c’est l’été, c’est l’été L’été It’s summer, let’s go and play It’s hot all day Let’s go outside and have fun Outside, we can go and play And do all sort of activities Go on bike rides Put on our roller skates At the swimming pool we can swim In the fountains we can splash It’s summer, it’s summer,it’s summer, it’s summer Summer!

J’ai des carottes dans mon panier https://www.youtube.com/watch?v=RXZFKHa-hTo

J’ai des carottes dans mon panier J'en aurai j'en suis certaine Pour tous les jours de la s'maine J'ai des asperges dans mon panier J'ai des groseilles dans mon panier Le jardinier est occupé Il prépare, j’en suis certaine Les légumes de la semaine. I have some carrots in my basket I’ll have some, I’m sure For every day of the week I have some asparagus in my basket I have some gooseberries in my basket The gardener is busy He is preparing, I’m sure The vegetables for the week.

J’ai des carottes dans mon panier à vous .... Speaking/writing activity: You could add some verses to this song and substitute the current fruit and vegetable with other summer products: Par exemple: des cerises des framboises des salades des melons J’ai des dans mon panier J’ai des dans mon panier

Bateau sur l’eau https://www.youtube.com/watch?v=ymdV5Q3srKg

Bateau sur l’eau .... Bateau, sur l’eau La rivière, la rivière La rivière au bord de l’eau Les enfants font plouf dans l’eau ! Boat on the water The river, the river The river on the water side Children have a splash in the river!

Mon petit lapin https://www.youtube.com/watch?v=q9DIwSMjUUA

Mon petit lapin ... Mon petit lapin S’est sauvé dans le jardin. Cherchez-moi, coucou coucou, Je suis caché sous un chou. Remuant son nez, Il se moque du fermier. Cherchez-moi, coucou coucou, Frisant ses moustaches, Le fermier passe et repasse. Mais ne trouve rien du tout, Le lapin mange le chou. My little rabbit Run away in the garden Look for me, peek-a-boo peek-a-boo I’m hiding under a cabbage Moving its nose He is making fun of the farmer Curling his moustache The farmer goes back and forth But he doesn’t find anything The rabbit eats the cabbage

Mon petit lapin .... Speaking/writing activity: The rabbit is hiding under a cabbage (je suis caché sous un chou) but you could add some verses to this song and decide where else the rabbit could be hiding: Je suis caché dans …. (in/inside) Je suis caché sous …. (under/underneath) Je suis caché sur …. (on/on top of)