Allez viens Leçon 11.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Leçon C On fait du camping. We go camping. Nous faisons du camping. On fait du camping.
Advertisements

Les sports, les jeux et la musique Lesson 15. Les sports & les jeux Always use à with sports & games. Je joue au football. I play soccer. Vous jouez aux.
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
French 1 – Term The verb JOUER.
La musique.
VOCABULAIRE. 1. Où vas-tu? Where are you going? 2. Je vais à…. I am going to…. 3. Je vais chez (+ person or pronoun) I am going to …house 4. Doù est-ce.
La musique.
Lundi le trois novembreEn classe Objectif To be able to give opinions on different styles of music.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Mes activités.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Les contractions. The DEFINITE ARTICLES le and les contract with à (to, at). à + le ➔ au Exemples: Je vais au cinéma. Nous sommes au parc. à + les ➔ aux.
L’art en Fête Vocab pt 2. L’accordéon La basse La batterie.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
depuis, il y a, pendant, pour
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Warm up If you were a part of a band, what instrument would you like to play? Do you have some type music which you do not like or offends you? Why? (
Warm up Each year, in United States, specially in New Orleans, people celebrate the Mardi Gras. What festivity you enjoy each year? Why?
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Sharing confidences and consoling others; asking for and giving advice.
Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
Vous jouez de quel instrument?
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Il savait comment résoudre le problème. Il ne devrait peut-être pas… Je pourrais… Il l’a caché dans sa poche.
SITUATION: Imagine that you are studying in Europe for a year, and you would like to furnish your apartment in France. Consider the items that you are.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
BIENVENUE AU CONCERT DE ROCK Est- ce que tu sais jouer un instrument de musique? Je joue DE LA guitare. DE +LA= DE LA.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Initiation et perfectionnement à la musique  Où ?  La Maison des Associations  Quand ?  Horaires à déterminer  Comment ?  Enseignement dispensé.
LA MUSiQUE.
Aujourd'hui Objectives
Une semaine typique Français 110 Leçon 3.2.
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
Vous jouez de quel instrument?
How to form questions in French
Les sports et les passe-temps
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
How many young people? Young people take drugs
(Un amour tellement beau)
EST-CE QUE TU SAIS JOUER UN INSTRUMENT DE MUSIQUE
Asking about preferences and responding
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Allez viens Leçon 1.
Les instruments de musique
Jouer de + les instruments.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
in French and in English
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Le Passé Composé.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Français 2, 22 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 18. Faites le 21. What do you get if you cross an alley cat with a Chinese cat? effrayant/-e –
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Tu sais jouer du/de la…? Tu aimes …?
C’est quel instrument?.
Tu sais jouer du/de la...?.
Transcription de la présentation:

Allez viens Leçon 11

Première Étape

Musical Instruments

L’accordéon (m.)

La basse

La batterie

La boîte à rythmes

Le chant

La flûte

La guitare

Le micro (le microphone)

Le piano

Le saxophone

Le synthé (le synthétiseur)

La trompette

Le violon

Types of Music

Le blues

Le country

La dance

Le jazz

La musique cajun

La musique classique

Le rap

Le rock

Asking for confirmation

Still…? Toujours…?

really…? Bien…?

…again? …déjà?

If I remember correctly… Si je me souviens bien…

If I’m not mistaken… Si je ne me trompe pas…

Asking for and giving opinions

Qu’est-ce que tu penses de…? What do you think of…? Qu’est-ce que tu penses de…?

Are you into…? Ça te branche, …?

I’m wild about it. Ça m’éclate.

That’s all I listen to. Je n’écoute que ça.

Ça ne me branche pas trop. I’m not into that. Ça ne me branche pas trop.

Agreeing and Disagreeing

That’s for sure. Ça, c’est sûr.

Are you crazy or what? Tu délires ou quoi?