I can explain what hurts and what happened.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Advertisements

Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
_______________________________
avoir = to have être = to be
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Le passé composé With « avoir ».
EXT: can you translate them too?
Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what.
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Comment te sens-tu ? Je me sens mal. Je me sens bien.
The present tense form of ETRE
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les maladies et les remèdes F3 - Tablettes. He cut himself Il s’est coupé.
Warm up: Write about the day you thought that you were very sick; later on, it turned out to be only an illusion on your part. What happened that day?
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
7.1 Day 3. Bell Ringer Choose the correct helping verb for each sentence (a, est, s’est). 1.L’année dernière, Marc_____ tombé. 2.Il _____ glissé au bureau.
Tête, Épaules, Genoux, et Pieds Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. J’ai deux yeux, deux.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
Step by step 1. Find the grammatical subject. 2. Choose your helping verb. 3. Conjugate your helping verb in the present tense. 4. Add your past participle.
Le Corps The Body.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
Les vacances dernières
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Vocabulaire Chapitre 8 partie 1
CHEZ LE DOCTEUR.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Lesson I can share memories of my past.
Le Passé Composé d’ALLER
Discovering French Rouge.
Verbe (Etre) au présent
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Chapitre 1, première étape, p. 11
Lesson I can share memories of my past.
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
Unité 2 L’art de la nourriture.
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
J’ai un rhume ! J’ai la grippe ! J’ai un rhume ! J’ai la grippe !
J’ai besoin de parler du passe….
Leçon 6.1 I can talk about how I feel
mardi, le douze septembre
1.2.4 I can tell stories about injuries in the past tense.
1.2.3 I can use the imparfait and passé composé to talk about injuries
Find an image that corresponds to each sentence in this presentation
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
Le passé composé des verbes réguliers
1.2.2 I can make recommendations about medical services
To learn and practise past tense verbs
put vos devoirs in the basket rouge
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
Le Passé Composé.
Mon précieux Soprano.
Discovering French Rouge.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Qu’est-ce qui ne vas pas?
Les verbes réfléchis.
J’ai mal !!!!! Day 2- there are a LOT of words..
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Asking others what they need
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Lequel The Last Part.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Match Up Points marcher to sing to listen to play écouter boire
Asking others what they need
Transcription de la présentation:

I can explain what hurts and what happened. 1.1.3 I can explain what hurts and what happened.

Bell Ringer Choose the correct helping verb for each sentence (a, est, s’est). L’année dernière, Marc_____ tombé. Il _____ glissé au bureau. Il _____ cassé le bras. Il ______ allé à l’hopital. Il _____ blessé sévèrement. Par consequence, il n’_____ pas voyagé en France avec sa famille.

Bell Ringer Choose the correct helping verb for each sentence (ai, suis, me suis). Le weekend dernier, j(e)_____ eu la grippe. J(e)_____ beaucoup toussé . J(e)______ aussi vomi. J(e)_____ resté au lit tout le weekend. Je ne _____pas tordu la cheville mais je _____ blessé la gorge en toussant.

PRACTICE WITH WHITE BOARDS! tomber avoir la grippe éternuer être allergique glisser se blesser avoir mal se casser avoir de la fièvre avoir un rhume se sentir vomir être se couper avoir la nausée se tordre être malade tousser

PRACTICE WITH WHITE BOARDS! to fall to have the flu to sneeze to be allergic to slip to hurt to have hurt to break to have the fever to have a cold to feel to vomit to be to cut to be nauseous to twist to be sick to cough

J’ai glissé J’ai mal au/à la ______ parce que…

Je suis tombé(e) J’ai mal au/à la ______ parce que…

Je me suis cassÉ la jambe J’ai mal au/à la ______ parce que… Un plâtre

Je me suis coupÉ le doigt J’ai mal au/à la ______ parce que… Un pansement

Je me suis cassé le bras J’ai mal au/à la ______ parce que…

J’ai attrapé un rhume J’ai mal au/à la ______ parce que…

Je me suis tordu la cheville J’ai mal au/à la ______ parce que…

Je me suis coupé la main De la confiture J’ai mal au/à la ______ parce que…

INFO GAP

Un Sondage Each of you will create an injury questionnaire that ask questions about previous injuries and illnesses. Write 2 questions in the past tense. hier, as-tu vomi? t’es-tu coupé le doigt ? Circulate through the classroom polling 3 students. You may only ask each student one question. Write down the answers you hear in the past tense.