Jeudi, le 7 décembre Subtitle. Jeudi, le 7 décembre Subtitle.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Advertisements

Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
Journal, le 16 décembre IV I believe He will believe They used to believe She believed We would believe Let’s believe! III Journal = ex. 3, p. 209 Show.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
LUNDI, LE 30 NOVEMBRE Journal Qu’est-ce que tu as fait ce week- end?
Journal Jeudi, le quatre novembre Don’t forget to order your French club t-shirts!!!
Mardi, le 13 octobre FR. IIIA _._._._._ Journal – ex. 14 dans le cahier Au passé composé/ imparfait AP _._._._._ 1.I made 2.He makes 3.They were making.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE A : le verbe VOULOIR.
Indirect Object Pronouns how to say “to me”, “to you” etc in French.
Do now: complete the missing word  Je lui ai donné un 1. ______ de 100 euros et elle m’a donné 20 2._______de 20 eurors. Elle m’a fait la 3.____________.
LE VERBE AVOIR FSL - RÉVISION. AVOIR – TO HAVE “Avoir” is the infinitive form of the verb “To Have” In order to use it with a subject pronoun (pronom.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Boucle d’Or et les trois ours
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
CONJUGAISON.
Personne/rien ne… Grammaire: pg.91.
The passé composé with être
How to form questions in French
Le Passé Composé d’ALLER
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
There exists more negatives than just Ne…pas
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
JC2 - LE PASSE COMPOSE with ÊTRE
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Possessive Adjectives
Mardi, le 13 octobre FR. IIIA Journal – ex. 14 dans le cahier
Journal – 28/09/17 Ils vendaient I sell Elle vendrait You (pl) sold
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Les Couleurs.
Français I – Leçon 6A Structures
Title Layout Subtitle.
les verbes irréguliers et les verbes qui se conjuguent avec être
The passé composé with être
in French and in English
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
La famille ER conjugaison
Mes études.
Quelle est la date aujourd’hui?
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Grammar Flash Cards La révision.
The Perfect Tense with ‘avoir’
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
The Perfect Tense with ‘être’
What’s the weather like?
GCSE ROLE PLAY At the café
Le weekend To be able to talk about where you go
Pratiquons! Les Prépositions
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Plus que parfait du Subjonctif
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
L’echauffement Bonjour!
LET US LEARN FRENCH! BASIC FRENCH GRAMMAR.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
The Perfect Tense with ‘être’
The Perfect Tense with ‘avoir’
Les Jours de la Semaine ©  Copyright Kapow! 2017.
Transcription de la présentation:

Jeudi, le 7 décembre Subtitle

Journal – 07/12/17 AP III 1. I wanted 2. They would like 3. She will want 4. We used to want 5. You had wanted (singular) 6. You want (plural) 1. I never eat. 2. I eat neither apples nor bananas 3. I didn’t eat a single French fry 4. No one eats the French Fries 5. I eat nothing 6. I don’t eat French fries

Le jour de st. Nicolas – le 6 dec.

Une autre histoire – les filles pauvres sans dot (dowry) Another story tells of a poor man with three daughters. In those days a young woman's father had to offer prospective husbands something of value—a dowry. The larger the dowry, the better the chance that a young woman would find a good husband. Without a dowry, a woman was unlikely to marry. This poor man's daughters, without dowries, were therefore destined to be sold into slavery. Mysteriously, on three different occasions, a bag of gold appeared in their home- providing the needed dowries. The bags of gold, tossed through an open window, are said to have landed in stockings or shoes left before the fire to dry. This led to the custom of children hanging stockings or putting out shoes, eagerly awaiting gifts from Saint Nicholas. Sometimes the story is told with gold balls instead of bags of gold. That is why three gold balls, sometimes represented as oranges, are one of the symbols for St. Nicholas. And so St. Nicholas is a gift-giver.

Aujourd’hui – on va plantez des herbes III 1. Discutez les réponses des gens que vous avez interviewé. 2. Ex. L, pg. 60 - parlé 3. Ex. D’écoute – Track 25, ex. M - écrit 1. Ex. A et B dans le cahier 2. Pg. 153-155 dans le livre verts

A. Now, try some: I bought a car. You sent a package from the post office They spent ten euros. We lent 10 dollars to Bill. She withdrew 10 euros from the bank. He finished the letter. You all sold the stamps at the post office.

B. Completez les phrases au passe compose 1. Hier j’ ______________avec ma soeur. (parler) 2. Nous _________________d’acheter un cadeau pour mon père. (décider) 3. Nous_________________ la maison à midi pour aller à La Samaritaine. (quitter) 4. J’ _________________le prix d’une chemise au vendeur. (demander) 5. Le vendeur _________________à ma question. (répondre) 6. J’ _________________une chemise blanche pour mon père. (choisir) 7. J’ _________________la chemise. (acheter) 8. Ma soeur et moi, nous n’________ pas__________ la même chose pour lui. (acheter) 9. Elle_________________ des tennis pour lui. (choisir) 10. Nous _________________à la caisse. (payer) 11. Mon père_________________ son anniversaire. (célébrer)