Ma vie à l’école Day 3/C.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Advertisements

WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les verbes en -ER Français I.
Les Questions.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
How to form questions in French
What about discrete point skills?
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Reviewing how to conjugate ER verbs in the present tense
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Les matières scolaires
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Les matières scolaires
Have students correct the sentences by re-writing them correctly without their notes. They can work in pairs. Then reveal the answers one by one, discussing.
2.3.3.
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Sonneur 9/3 What do you like to do in your spare time?
Le verbe aller au présent
Les animaux domestiques
Questions and answers about school
CONJUGATING FRENCH –ER VERBS!!!!!!!!!
Quels sont tes passes temps préfèrés?
1. Comment t’appelles-tu?
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
Vocabulaire d’Unité 3, leçon 5 Activities
in French and in English
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
French 1 Chapter 2 Vocabulary 1
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Bienvenue aux eleves de National 5
1415frey9W28presentfuture.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Talking about people’s activities
LES VERBS Present tense
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les jours de la semaine.
5 minutes pour étudier! Quiz: which letters for verbs, avoir, être
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Information Questions
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Translate the statements below into English
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Ma vie à l’école Day 3/C

1. With whom do you have a math class? LA CLOCHETTE 1. With whom do you have a math class? 2. When do you have a language class? 3. What is your PE teacher like? 4. Which is your favorite class? Why do you like your music class? Where is your science class? Avec qui as-tu un cours de mathématiques? Quand as-tu un cours d’anglais? Comment est ton prof d’éducation physique? Quel cours est ton préféré? Pourquoi aimes-tu ton cours de musique? Où est ton cours de sciences? Students should complete this on a piece of paper without any notes or help. Go around the room making corrections and offering help where needed. After most have finished, allow them to work with a partner at their table to correct/help each other. Continue to move through the room helping. After most have finished, go through it as a class. Discuss the common errors and have them fix their own.

https://www.youtube.com/watch?v=iww3eUDIGM4 With subtitles https://www.youtube.com/watch?v=s3BuKsZldj4 more difficult – better for 4.2 https://www.youtube.com/watch?v=DKfwvE3WK1M

Quel cours as-tu à… Model the first clock and ask students to answer the question. Then have them work in partners to take turns answer/asking.

La compréhension orale Listen as Claudette tells you about a few of her classes. For each class, make note of the following: When it starts and ends Who the teacher is and a description about him/her her opinion of the course Pass out the listening ½ sheet.

SCRIPT 4.3 Listening Script À mon école nous avons beaucoup de cours différents et des profs intéressants. Voilà mon emploi du temps. - Le lundi et mercredi, j'ai un cours de musique.  C’est dans la salle de classe 268. C'est super facile!  Il commence à 8h et demie et il finit à 10h moins le quart.  Mon prof de musique est Mme Bleue.  Elle est petite et intelligente.  J’ai mon cours de musique avec Natalie -Le Mardi et jeudi, j'ai un cours d'éducation physique. Mon prof s’appelle Mlle. Petite.  Elle est mon prof préféré parce qu'elle est très sympathique.  J’ai mon cours d’éducation physique avec Joseph. Maintenant nous jouons au tennis.  Mon cours d'éducation physique et très amusant. C’est dans la salle de classe 496.   Le cours commence à 10h et quart et finit à midi. -L'après-midi lundi, mercredi et vendredi, j'ai un cours de mathématiques dans la salle de classe 43 avec M. Noir.  C’est un cours d'algèbre et c'est très difficile!  Mais, j'aime bien mon prof M. Noir parce qu'il est très intéressant. J’ai le cours d’algèbre avec Joan.  Le cours commence à 14h et finit à 15h50 et c’est très difficile.   Students typically struggle with this so do the following: 1st time – speak at a normal pace 2nd time – speak slightly slower 3rd time – speak a little more slowly 4th time – speak slowly When reviewing the answers with students, ask them at which time they were able to understand best. Encourage them to listen to DVDs in French, listen to French music, etc. to help with listening skills.

À quelle heure as-tu un cours de…? Quand as-tu un cours de…? conjugation Model and ask the students to answer the quand question (indicating a day as the answer). Then have them ask each other. Model and ask the students to answer the à quelle heure question (indicating a time as the answer).

Avec qui as-tu un cours de…? 412 avec Claire avec Jacques conjugation avec Claire 186 95 373 avec Sophie avec Pierre Où as-tu un cours de…? Avec qui as-tu un cours de…? avec Jacques avec Sophie avec Jacques avec Samantha 45 Model and ask the students to answer the avec qui question. Then have them ask each other. Model and ask the students to answer the où question. avec Pierre avec Samantha avec Claire avec Pierre

Qui est ton prof de…? Comment est-il/elle? avec Claire avec Jacques 412 avec Claire avec Jacques conjugation avec Claire 186 M. Lambert 373 avec Sophie avec Pierre Comment est-il/elle? Qui est ton prof de…? avec Jacques M. Beaudin Mme Vert avec Jacques 45 Mlle Blanc Model and ask the students to answer the avec qui est question. Then have them ask each other. Model and ask the students to answer the comment est question. avec Samantha avec Pierre

Est-ce que tu aimes texter en cours de maths? Oui, j’aime texter! Est-ce que tu travailles en cours de maths? Oui!, je travaille! This is there first exposure to conjugation as a lesson. Identify the changes in letters and what the words mean

Est-ce que tu dessines en cours de français? Non, je dessine en cours d’art! Qu’est-ce que tu chantes en cours d’anglais? Non, je ne chante pas en cours d’anglais! This is there first exposure to conjugation as a lesson. Identify the changes in letters and what the words mean

J’aime texter. Je texte. J’aime chanter. Je chante. I like to text I text J’aime chanter. Je chante. I like to sing I sing Show the text in French and ask what it means. Then reveal the answer.

Tu aimes écouter. Tu écoutes. Tu aimes regarder. Tu regardes. you listen you like to listen Tu aimes regarder. Tu regardes. you like to watch you watch

J’aime chanter. Je chante. J’aime nager. Je nage. J’aime jouer. Je joue. J’aime écouter. J’écoute. Go through the steps to say what you are DOING instead of what you LIKE TO DO. 1- get rid of the “like” 2- get rid of the “to/er” 3- add the “e”

Je n’aime pas chanter. Je ne chante pas. Je n’aime pas nager. Je ne nage pas. Je n’aime pas jouer. Je ne joue pas. Je n’aime pas écouter. Je n’écoute pas. Go through the steps of saying what you D’ONT like to do, to what you D’ONT do 1 – get rid of the “like/aime” 2- get rid of the “to/er” 3 – add the e ne pas goes around the action.

Je ne regarde pas… Tu aimes nager? Oui, je nage! Tu aimes regarder la télé? Je ne regarde pas… Tu aimes nager? Oui, je nage! Je déteste travailler. Je ne travaille pas. J’adore jouer. Je joue. Go through each question answer set explaining what is going on

Elle n’aime pas voyager. Elle ne voyage pas. Il chante? Non, Il ne chante pas. Il aime bavarder? Oui, il bavarde. Elle n’aime pas voyager. Elle ne voyage pas. Elle texte? Oui, elle texte. Have the students identify what is going on in each question/answer set.

I watch TV. Je regarde la télé = I am watching TV. I do watch TV. Je joue = I play. I am playing. I do play. Explain that in English we have 3 ways to say the same thing. In French the 1 way means all 3 things.

you watch TV. Tu regardes la télé = you are watching TV. you do watch TV. Tu joues = you play. you are playing. you do play. Start asking the students what the words mean/are

he watches TV. Il regarde la télé = he is watching TV. he does watch TV. Elle joue = she plays. she is playing. she does play. Have students tell each other what the words mean/are

Now, you try! En cours de chorale, j’aim___ chant___. e er e Je n’aim___ pas mon cours de maths. Je ne travaill___ pas souvent, mais je parl___ beaucoup. e e Parfois, je regard___ la télé après l’école, mais je préfèr___ jou___ aux jeux vidéo. e e er Tu aim___ téléphon___? Moi, je text___ toujours. es er e Est-ce qu’il étudi___. Non, il surf___ sur internet e e Now, you try! Have students write down on scrap paper which letters they think goes in the blank. When most have finished, have them check with a partner at their table. Then go through it as a class, discussing mistakes.

Est-ce que tu_____en cours de…? Model the first 2, asking questions to the students. Then have them ask each other. Walk through the room correcting pronunciation.

Est-ce que tu____en cours de…? have them ask each other. Walk through the room correcting pronunciation.

Est-ce que tu____en cours de…? have them ask each other. Walk through the room correcting pronunciation.

Est-ce que tu____en cours de…? have them ask each other. Walk through the room correcting pronunciation.

Est-ce que tu____en cours de…? have them ask each other. Walk through the room correcting pronunciation.

lire, écrire, dormir je lis tu lis il lit j’écris tu écris il écrit je dors tu dors il dort

Qu’est-ce que tu fais en cours de…? (do) Ask several specific students the question to test for comprehension

Qu’est-ce que tu fais en cours de…? (do) Ask several specific students the question to test for comprehension

Qu’est-ce que tu fais en cours de…? (do) Ask several specific students the question to test for comprehension

Qu’est-ce que tu fais en cours de…? (do) Ask several specific students the question to test for comprehension

Qu’est-ce que tu fais en cours de…? (do) Ask several specific students the question to test for comprehension

Qu’est-ce que tu fais en cours de…? (do) Ask several specific students the question to test for comprehension

Les Profs Journal Hand out the paper and have students complete it. Walk around the room and correct mistakes as you see them. Collect them at the end.