Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Futur / conditionel or The “Art of keeping endings…”
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
En ville I can: Talk about what is near my house I will: Learn new vocabulary for places in a town.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
I can talk about my classes. I can understand the rules in a typical French school. Aujourd’hui nous allons Parler de nos cours Réviser quelques expressions.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
I can talk about my typical routine, past and present Aujourd’hui nous allons Décrire notre journée typique Parler à deux Réviser nos relations Réviser.
The partitive article If we want to say ‘some’ or ‘any’ in French, for instance ‘some coffee’, ‘any bread’, we need what is called a partitive article,
KQ: Comment dire qu’est-ce que j’ai dans mon sac? (how do I say what I have in my bag?)
Vocabulaire électronique
I can describe myself and others
Unité 2 Leçon 2 I can talk about relationships.
Unite 3 Pour maintenir une vie équilibrée
jeudi, le quatorze septembre
Boucle d’Or et les trois ours
Quel type de musique tu aimes? ..intr?.. J’aime...dev?..
Theme Three Speaking Questions
Mme Pushie Francais de Base 7
Unité 2 – Bien dans sa peau
OBJECTIFS: To learn about typical school dinners in France.
What about discrete point skills?
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
L’objectif To use prepositions to describe my home To use comparatives
Pile/Face Tu as quel âge? Quel est le date?
Unité 2 Leçon 2 I can talk about relationships.
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
mardi, le douze septembre
Points de discussion en groupe
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others
L.O:I can talk and ask about the weather in the present.
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
-er verbs French I.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
the Periodic Table the Periodic Table 2017/2018 Made by : NEDJAR NASSIMA Made by : NEDJAR NASSIMA MS:HAMZA 1.
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
By the end of today’s lesson you will be able to:
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Day 5 I can talk about where I do things and why.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Français III – Leçon 6A Vocabulaire
Unit 9 Labo-langue Reflexive verbs Perfect tense with avoir
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les jours de la semaine.
Que veux dire être en forme ou avoir la forme?
Mon précieux Soprano.
4.1.5 Je peux parler de mon avenir
Progress check Learning:
Progress check Learning:
Questions Imparfait.
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
Jeudi 31 Janvier Français II
Global Challenge Flashing Wheels Lesson 1.
N’écrivez pas sur le PowerPoint! les images sont acceptables
Jour 3 MOT DE PASSE: à l’heure – on time Tu es arrivé à l’heure
les caractéristiques de personalité
Review PBA questions These are questions that could be asked at the beginning of any spoken PBA Work with a partner to talk about the slides in French.
S1 describing people To be able to describe your personality
D’accord 2 Leçon 2B.2 Pronouns Y and EN.
Comparatives and Superlatives of Nouns
Transcription de la présentation:

Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 5 I can talk about friendship.

Quelle qualité est la plus importante chez un ami? Justifie ton point de vue.

Notre définition d’un ami proche: Add other ideas to the list at left. Should any numbers at the bottom change?

Les 10 Commandements de l’Amitié What are the most important elements in a friendship? Work in a group to create 3 “commandments”. exemple: ne pas être hypocrite

Céline Dion. L’Hymne à l’Amitié https://www. youtube. com/watch Quelle expression du refrain préfères-tu ? Pourquoi ? Quelles trois choses est-ce que Céline suggère donner à un bon ami ? Pourquoi ? Quelle est leur importance ? Qu’est-ce que tu offres à ton ami ? Céline Dion compare une bonne amitié à Don Quichotte et Sancho Panza, un couple littéraire célèbre. Ton meilleur ami et toi, quel couple êtes- vous ? Pourquoi ?

Iliass TiiwTiiw / Generation Wesh-Taa Iliass TiiwTiiw / Generation Wesh-Taa Amitié 2 Session Acoustique https://www.youtube.com/watch?v=CuQQQ7sr1sQ Quelles sont les 3 langues utilisées ? Pourquoi ? Comment sont ces amis ? En regardant et écoutant cette chanson, quelles émotions sentez-vous ? Que faites-vous avec vos amis qui vous apporte la joie ?