QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Advertisements

QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Révision des verbes. -ER verbs in the present tense Do you remember what a verb is? Yes it is a doing word. Do you remember what the infinitive of a verb.
Le passé composé With « avoir ».
regarder écouter dormir jouer sortir finir
The Present Tense Revision
Talking about the things you do
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
An infinitive / linfinitif is 1) the name of a verb 2) the unconjugated form of a verb 3) the form of the verb that means to + the meaning of the verb.
An infinitive / linfinitif is 1) the name of a verb 2) the unconjugated form of a verb 3) the form of the verb that means to + the meaning of the verb.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
une maison une rue habiter à Paris quitter la maison arriver entrer écouter parler travaillerétudier.
LES VERBES EN –ER (PRÉSENT) FSL - RÉVISION. -ER = 1 ER GROUPE In French, there are 3 different groups that distinguish how we will conjugate it. The first,
Le verbe avoir J’ai Tu as Il a Nous avons Vous avez Ils ont.
Les verbes en -ER Français I.
Les Questions.
Les Sports et Les Divertissements Qu’est-ce que tu fais pour t’amuser?
La conjugaison des verbes en “-ER”
Fall Final Exam Flip Chart
How to form questions in French
The Passé Composé Tense
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
The Passé Composé Tense
Reviewing how to conjugate ER verbs in the present tense
Creating Questions in French
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
“Depuis”.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Conjugating regular –er verbs en français
The Passé Composé Tense
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
The Passé Composé Tense
Activité Intro 1. Je (aller) __________________________
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Talking about people’s activities
LES VERBS Present tense
Activité Intro 1. Je (aller) __________________________
Reflexive Verbs in French
Grammar Flash Cards La révision.
les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play
The Perfect Tense with ‘avoir’
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
The Perfect Tense with ‘être’
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Révision JOUE 1. Je ___________ au poker avec des amis. (jouer)
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Le Verbe Faire Jouer à + Faire de
The Passé Composé Tense
Information Questions
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les négatifs et l’interrogation
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Les Questions d’Information
The Perfect Tense with ‘être’
Transcription de la présentation:

QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?

Je joue au tennis de table. Je joue au rugby. Je joue au golf. Je joue au football. Je joue au tennis de table. Je joue au ping-pong. Je joue au tennis.

Je joue avec mon frère et ma soeur. Je joue au volley-ball. Je joue sur mon ordinateur.

J’écoute la radio. J’écoute de la musique. J’écoute des CDs.

Je regarde la télévision. Je fais mes devoirs. Je travaille. Je dessine. Je regarde la télévision. Je surfe sur Internet.

J’aide mon père et ma mère. Je danse. Je chante. Je reste à la maison. J’aide mon père et ma mère.

Un peu de grammaire!

Les verbes Does anybody remember what a verb is? Yes it is a doing word. Can you tell me where the verbs are in the following sentences? Je joue au golf. Je regarde la télé. Je travaille. J’écoute de la musique. Je surfe sur Internet. Je reste à la maison. J’aide ma mère.

Can anybody remember what the infinitive of a verb is? Yes it is the form of the verb you find in a dictionary, it has no meaning of time or subject. How do we recognise an infinitive in English? The verb has TO in front of it. What are the equivalent of TO in French? The verbs end in –ER, -RE, -IR. When we use a verb in a sentence in English and it has a subject, do we keep TO? No, we get rid of it. What do you think we are going to do to French verbs when we want to use them with a subject? Yes, we will have to get rid of the –ER, -RE and -IR

The verbs we have found in the sentences earlier are all –ER verbs. Je joue jouer Je regarde regarder J’écoute écouter J’aide aider Je surfe surfer Je travaille travailler Je reste rester As you can see, in the infinitive the verbs have –ER in the end. Let’s remind ourselves that all verbs belonging to the same group behave the same way.

So if we need to use one of these verbs in a sentence with a subject what is the first thing we need to do? We need to get rid of the –ER jouer jou regarder regard écouter écout aider aid surfer surf rester rest travailler travaill Then we can add different endings depending on who does the action.

Les verbes en -ER Je Tu Il / elle Nous Vous Ils / elles jou e es ons ez ent

A vous!

Je regarde la télévision. regarde regardons regardes regardez regardes regardent

Tu joues au tennis. joue jouons joues jouez joue jouent

Il reste à la maison. reste restons restes restez reste restent

Elle surfe sur Internet. surfe surfons surfes surfez surfe surfent

Nous aidons ma mère. aide aidons aides aidez aide aident

Vous écoutez de la musique. écoute écoutons écoutes écoutez écoute écoutent

Ils chantent. chante chantons chantes chantez chante chantent

travaille travaillons travailles travaillez travaille travaillent Elles travaillent. travaille travaillons travailles travaillez travaille travaillent

Je reste à la maison. reste restons restes restez reste restent

Ma soeur joue au tennis. joue jouons joues jouez joue jouent

Moi et mon frère regardons la télévision. regarde regardons regardes regardez regardes regardent

Mes soeurs écoutent la radio. écoute écoutons écoutes écoutez écoute écoutent

Je fais beaucoup de choses à la maison!