Unexpected question ! In the new GCSE role plays in both the Foundation and Higher papers there will be an ‘unexpected’ question shown by a ! on the role.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Match-up the numbers to the letters
Advertisements

12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
Les Questions.
On va rechercher de bonnes vacances!
Examples I worked for an hour We stayed in France for a week
Vocabulaire électronique
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
lundi, le seize novembre
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
By the end of the lesson you will be able to
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Theme Three Speaking Questions
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
(= for (how long) / since (when?)
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Speaking Exam Preparation
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Creating Questions in French
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
2.3.3.
“Depuis”.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
7GBo Photocard Assessment
By the end of today’s lesson you will be able to:
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Improving Your Written Work
Theme One Speaking Questions
Daily Routine and Times.
1. Comment t’appelles-tu?
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
HOME LIFE In your speaking exam you will have to do:
Conversations Chapitre5
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
1415frey9W28presentfuture.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Unit 8 Labo-langue depuis Je voudrais, j’aimerais
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
MDP JOUR 31 Qu’est-ce que tu fais? Je regarde la télé.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
The Perfect Tense with ‘être’
Lesson 3.
GCSE ROLE PLAY At the café
Le weekend To be able to talk about where you go
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Information Questions
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Qu’est-ce que tu vas faire?
Starter.
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
The Perfect Tense with ‘être’
Near future You will use this tense whenever you wish to talk about an action which is going to take place shortly or in the near future. There are roughly.
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Unexpected question ! In the new GCSE role plays in both the Foundation and Higher papers there will be an ‘unexpected’ question shown by a ! on the role play card. You will need to: Learn to recognise the ‘key question words’ and ‘common ! ’ which are used by the exam board Use the preparation time to ‘ guess’ what the question could be Develop the skill of using the question to help you form your own answer Actively engage in all role play practice from the start of year 10

Tip 1: Try and ‘anticipate’ and ‘guess’ what the question could be Vous téléphonez à un hôtel en France pour réserver des chambres pour votre famille. Vous parlez au/à la réceptionniste. 1. Réserver – nombre de chambres 2. Chambre – type 3. ! 4. Visite en France – raison 5. ? Petit déjeuner – prix Quelle est la date d’arrivée ? Give the students 3 minutes and then ask for questions from around the room 3 minutes: In pairs discuss what you think the ! question could be

Q.On se retrouve où? R.On se retrouve …… Tip 2: Listen out for the verbs in the question to help you with your answer Q. Qu’est-ce que vous voulez manger? R.Je veux/ voudrais manger…… Q.On se retrouve où? R.On se retrouve ……

Tip 3: Make sure you say a ! question in the correct ‘register’ Q. Qu’est-ce que tu veux manger? Informal register: Between friends, peers, and family members ‘Tu’   Q. Qu’est-ce que vous voulez manger? Formal register: In official and polite situations ‘Vous’  

Tip 4: Make sure you answer in the correct tense Q. Qu’est-ce que tu as fait? past J’ai joué……j’ai regardé….je suis allé Q. Quand est-ce que vous allez partir? future Je vais partir le lundi Q. A quelle heure arrive le train? Le train arrive à sept heures? present

This is the most common ! on the Higher Role Play(specimen papers) Qu’est-ce que tu as (déjà)fait..? Qu’est-ce que vous avez (déjà)fait? What have you (already) done……? This is the most common ! on the Higher Role Play(specimen papers) You need to answer simply and accurately in the past tense (depending on the context) je suis allé(e) au cinema J’ai joué au football

Qu’est-ce que tu fais …….? What are you doing……..? If you hear ‘Qu’est-ce tu fais ……?’ in a ! question give a simple answer in the present tense (depending on context)- I am going to the cinema/ I am playing football je vais au cinema je joue au football

Qu’est-ce que tu vas faire…….? What are you going to do….? If you hear ‘Qu’est-ce tu vas faire ……?’ in a ! question give a simple answer in the future tense (depending on context)- I am going to play football/ I am going to watch a film) je vais jouer au football je vais regarder un film

Pourquoi voulez-vous travailler en France? Why do you want to work in France? If you hear this ‘Pourquoi..?’ in a ! question then you need to give a simple reason. J’adore la France J’adore parler le français

Vous prenez le menu à quel prix? Quel est le prix des billets? Which price menu are you taking? What price are the tickets? If you hear ‘le prix’ in a ! question then you need to give a simple price Je prends le menu à neuf Euros (oo-row) Les billets sont huit Euros (oo-row)

Qu’est-ce que tu fais …….? Qu’est-ce que tu vas faire…….? Répondez et donnez les notes (inventez ) WWW EBI Qu’est-ce que tu as (déjà)fait..? Qu’est-ce que vous avez (déjà)fait? Qu’est-ce que tu fais …….? Qu’est-ce que tu vas faire…….? Opportunity for peer and whole class practice and assessment Inventez means students make up possible answers Pourquoi voulez-vous travailler en France? Vous prenez le menu à quel prix? Quel est le prix des billets?

Tu le/la connais depuis combien de temps ? How long have you known him/her? If you hear ‘depuis combien de temps..?’ in a ! question then you need to say for how long for. (Je le connais) depuis sept ans (set-on) (Je le connais) depuis sept mois (mwoi)

Quand voulez-vous travailler? When do you want to work ? If you hear ‘Quand..?’ in a ! question then you need to give a day of the week or a month. Keep it simple. Je voudrais travailler en mai Je voudrais travailler les week ends

Pour combien de temps voulez-vous travailler? For how long do you want to work? If you hear ‘pour combien de temps…?’ in a ! question then you say week(s) or month(s) Je voudrais travailler pour une semaine Je voudrais travailler pour un mois

Quand allez-vous rentrer chez-vous? When are you going to return home? If you hear ‘Quand allez-vous ..?’ in a ! question then you need to say a day you are going to return Je vais rentrer le lundi (prochain)

Je suis britannique or Je suis anglais(e) Vous êtes de quelle nationalité? You need to say your nationality If you hear ‘quelle nationalité’ in a ! question then you simply say Je suis britannique or Je suis anglais(e)

What is your date of birth? Quelle est votre date de naissance? What is your date of birth? If you hear ‘date de naissance’ word in a ! question then you need to say your birthday C’est le neuf novembre

Vous êtes de quelle nationalité? Répondez et donnez les notes WWW EBI (inventez ) Tu le/la connais depuis combien de temps? Quand voulez-vous travailler? Pour combien de temps voulez-vous travailler? Quand allez-vous rentrer chez-vous? Opportunity for peer and whole class practice and assessment Inventez means students make up possible answers Vous êtes de quelle nationalité? Quelle est votre date de naissance?

Où restez-vous en ville? Where are you staying in town? If you hear ‘Where are you staying? ’ in a ! question then you could say a hotel or a friend’s house Je reste dans un hotel/chez mon ami I am staying in a hotel/ at my my friends

If you hear ‘how long’ in a question then you could day(s) or week(s) Vous restez combien de temps en France ? How long are you staying ? If you hear ‘how long’ in a question then you could day(s) or week(s) Je reste pour trois jours Je reste pour une semaine

J’aime visiter les monuments Qu’est-ce que vous aimez faire ? What do you like to do? If you hear this question then you must say what you like to do with simple details(depending on the context) J’aime visiter les monuments J’aime jouer au tennis

On se retrouve où? Where shall we meet? If you hear ‘Where shall we meet?’ in a ! question then you could say in front of or behind a place in a town (Rendez-vous) devant le cinéma (Rendez-vous) derrière la piscine

On part/On arrive à neuf heures On part / On arrive à quelle heure? At what time do we leave/arrive? If you hear ‘at what time..?’ in a ! question then you need to say a simple time On part/On arrive à neuf heures Do not forget ‘ur’ at the end

Où restez-vous en ville? Répondez et donnez les notes (inventez ) WWW EBI Où restez-vous en ville? Vous restez combien de temps en France ? Qu’est-ce que vous aimez faire ? Opportunity for peer and whole class practice and assessment Inventez means students make up possible answers On se retrouve où? On part / On arrive à quelle heure?

How do you travel? How do you go to school? Comment voyagez-vous? Comment vas-tu au college? Comment préfères-tu voyager? How do you travel? How do you go to school? How do you prefer to travel? If you hear ‘How and the verb ‘to travel’ in a ! question then you need to give a means of transport Je vais/voyage/ en voiture Je préfère aller en voiture en car à pied (pee-ay)

If you hear this in a ! question then you need to say ‘it is for ….’ C’est pour qui? Who is it for? If you hear this in a ! question then you need to say ‘it is for ….’ ma mere c'est pour mon pere

How much do you want to pay? Combien voulez-vous payer ? How much do you want to pay? If you hear ‘How much do you want to pay? in a ! question then you need to say a simple price Je voudrais payer vingt Euros (van oo-row)

Quel type de chambre(s) voulez-vous? What type of room do you want? If you ‘What type of room?’ in a ! Question then you could say a room with a shower and/or balcony Je voudrais une chambre avec un balcon (et une douche)

Qu’est-ce que vous voulez boire/ manger? What do you want to eat/drink? If you hear ‘manger’ in a ! question the say simple food(s) Je voudrais du poulet et des frites If you hear ‘boire’ in a ! question say simple drink(s) Je voudrais du coca/ du café

Comment est le sac/portable? What is the bag/mobile like? If you a ! question about ‘What is (object) like?’ then you could say a size and colour Il est petit/grand et rouge/noir

Vous l’avez perdu où? Where did you lose it? If you hear où? in a ! question about lost property then you need to say where. You could say in front of or behind a place in a town (Je l’ai perdu) devant la poste (Je l’ai perdu) derrière le marché

C’est pour qui? Vous l’avez perdu où? Comment est le sac/portable? Répondez et donnez les notes (inventez ) WWW EBI C’est pour qui? Combien voulez-vous payer ? Qu’est-ce que vous voulez boire/ manger? Quel type de chambre(s) voulez-vous? Opportunity for peer and whole class practice and assessment Inventez means students make up possible answers Comment est le sac/portable? Vous l’avez perdu où?