IO 3 - Deinstitutionalization in an institution: comparative look at the experience of professionals and young adults with intellectual disabilities Alexandre.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
. Sequence and project number 1. Guess what the topic is (devine le sujet)
French Bridging the gap Year In the light of the new languages specifications 2016, it would be relevant for future Y12 linguists to focus on their.
June 17, 2016 / le 17 juin 2016 EMP Leadership Meeting / Réunion avec le leadership du Programme extra-mural.
Theme Three Speaking Questions
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Business Case Title Company name
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
(= for (how long) / since (when?)
What about discrete point skills?
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
Êtes-vous terrorisés par la pollution ?
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money.
Titre de la présentation
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Theme Two Speaking Questions
L’exposé 3- 4 mins long - 4 minutes is a maximum, not a target.
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
Why is it important to plan ahead for the future?
Theme Two Speaking Questions
Titre de la présentation
Improving Your Written Work
Les Fruits :.
Je sais Tu sais Il/Elle/On sait Nous savons Vous savez
Pile/Face Est-ce que tu es timide? Est-ce que tu es intelligent?
Objectifs: To revise telling the time in French
REVISED JUDGING CRITERION: UNDERSTANDING LIVELIHOODS.
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Psychological Approaches to Dreams why people dream? five major approaches to psychology: Psychodynamic, humanistic, behavioral, cognitive, and neuroscience.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
Buddy Program AEGEE-Alicante
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
Pour commencer…Corrige les erreurs
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Quelle est la date aujourd’hui?
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
What’s the weather like?
Paul Eluard Dans Paris.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Dans ma Salle de classe
One important document and tool for SUPERVISORS. Plenty of sanctions.
Si clauses in French.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
TEAM NAME.
PROJECT NAME.
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 9 - Company LOGO Business Case Title.
Mon rêve serait d’être chirurgien.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

IO 3 - Deinstitutionalization in an institution: comparative look at the experience of professionals and young adults with intellectual disabilities Alexandre Ployé 11/17/2016

Who is the researcher? Titre de la présentation jj/mm/aaaa

A clinical approach to the inclusion Titre du chapitre 1 I work in UPEC My job is to manage a trainers team who train teachers to school children and young adults with special needs A researcher interested in understanding how French teachers can support new French context of an inclusive school A clinical approach to the inclusion Titre de la présentation jj/mm/aaaa

French context Since about 10 years, French school claims to be more and more inclusive But a long tradition of institutionalization of disability The de-institutionalization meets some resistance I believe that professionals who accompany people with disabilities must develop new skills and sometimes change their representations about mental disability. This is the main axis of me research. Titre de la présentation jj/mm/aaaa

What are the main objectives of my research? to collect and analyse focus discussion groups of professionals working with young adults with intellectual disabilities. Some questions: How do they feel about inclusion? How do they consider their work? How do they unconsciously consider the intellectual disabilities? Titre de la présentation jj/mm/aaaa

What is to be done? With professionals of the Gabrielle: I would like to be able to identify psychological obstacles and to overtake them through discussion groups. With adult users: In a second time, I will organize a meeting with young adults of the centre, asking them for their own experience in the centre, their hope about a better inclusion in the community. Titre de la présentation jj/mm/aaaa

focus group methodology. From december to june, I will create and run a discussion group open to different professionals from the centre de la Gabrielle (educators, teachers) who work with users with intellectual disabilities. The group will meet once a month for three hours. The researcher leads the group He invites a member to freely discuss his experience by telling professional situations. The group is supposed to react and help the one who spoke to elaborate his psychological position about intellectual disability. Titre de la présentation jj/mm/aaaa

focus group methodology. After june: non-structured interviews with each volumtary member of the group, to talk about their individual experience My objective there is to evaluate how the focus group experience allowed the professional to modify some of his representations. Titre de la présentation jj/mm/aaaa

About the young disabled adults group methodology A round-table is organized in spring. Young adults with intellectual disabilies are invited to freely discuss about a film made about their experience in the Centre de la Gabrielle The speeches are recorded then analysed Titre de la présentation jj/mm/aaaa

About dissemination of the results the research will give way to a report in both french and english Titre de la présentation jj/mm/aaaa

To go Further What about UPEC and Centre de la Gabrielle’s relationship after the research ? Considerating the research results, we co-elaborate training actions in order to make a success of the de- institutionalization policy in the Centre. Titre de la présentation jj/mm/aaaa

Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Titre du chapitre 2 Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Texte de niveau 2 (sous-titre) Texte de niveau 3 (introduction, texte courant) Texte de niveau 4 (items) Changement de niveau de texte (toutes versions) Les niveaux 1, 2 et 3 n'ayant pas de puce, la touche de tabulation ne peut pas être utilisée pour changer le niveau d'un paragraphe. Appuyez sur : <Alt><Maj> flèche droite pour descendre le texte d'un niveau ; ou <Alt><Maj> flèche gauche pour le ramener au niveau précédent ; ou utilisez les icônes de retrait dans la barre d'outils. [Image ou graphique] Titre de la présentation jj/mm/aaaa

Chapitre 3 Titre du chapitre Titre de la présentation jj/mm/aaaa

Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Titre du chapitre 3 Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Texte de niveau 2 (sous-titre) Texte de niveau 3 (introduction, texte courant) Texte de niveau 4 (items) Changement de niveau de texte (toutes versions) Les niveaux 1, 2 et 3 n'ayant pas de puce, la touche de tabulation ne peut pas être utilisée pour changer le niveau d'un paragraphe. Appuyez sur : <Alt><Maj> flèche droite pour descendre le texte d'un niveau ; ou <Alt><Maj> flèche gauche pour le ramener au niveau précédent ; ou utilisez les icônes de retrait dans la barre d'outils. Remplacement de la date et du titre en pied (PPT 2007-2010) Depuis une diapositive affichant le titre et la date en pied, comme celle-ci : onglet [Insertion] | En-tête/pied ; dans le champ "Fixe", indiquez la date ; dans le champ "Pied de page", indiquez le titre de la présentation ; cliquez sur le bouton [Appliquer partout]. Titre de la présentation jj/mm/aaaa

Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Titre du chapitre 3 Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Texte de niveau 2 (sous-titre) Texte de niveau 3 (introduction, texte courant) Texte de niveau 4 (items) Changement de niveau de texte (toutes versions) Les niveaux 1, 2 et 3 n'ayant pas de puce, la touche de tabulation ne peut pas être utilisée pour changer le niveau d'un paragraphe. Appuyez sur : <Alt><Maj> flèche droite pour descendre le texte d'un niveau ; ou <Alt><Maj> flèche gauche pour le ramener au niveau précédent ; ou utilisez les icônes de retrait dans la barre d'outils. [Image ou graphique] Titre de la présentation jj/mm/aaaa

Chapitre 4 Titre du chapitre Titre de la présentation jj/mm/aaaa

Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Titre du chapitre 4 Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Texte de niveau 2 (sous-titre) Texte de niveau 3 (introduction, texte courant) Texte de niveau 4 (items) Changement de niveau de texte (toutes versions) Les niveaux 1, 2 et 3 n'ayant pas de puce, la touche de tabulation ne peut pas être utilisée pour changer le niveau d'un paragraphe. Appuyez sur : <Alt><Maj> flèche droite pour descendre le texte d'un niveau ; ou <Alt><Maj> flèche gauche pour le ramener au niveau précédent ; ou utilisez les icônes de retrait dans la barre d'outils. Remplacement de la date et du titre en pied (PPT 2007-2010) Depuis une diapositive affichant le titre et la date en pied, comme celle-ci : onglet [Insertion] | En-tête/pied ; dans le champ "Fixe", indiquez la date ; dans le champ "Pied de page", indiquez le titre de la présentation ; cliquez sur le bouton [Appliquer partout]. Titre de la présentation jj/mm/aaaa

Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Titre du chapitre 4 Texte de niveau 1 (titre de la diapositive) Texte de niveau 2 (sous-titre) Texte de niveau 3 (introduction, texte courant) Texte de niveau 4 (items) Changement de niveau de texte (toutes versions) Les niveaux 1, 2 et 3 n'ayant pas de puce, la touche de tabulation ne peut pas être utilisée pour changer le niveau d'un paragraphe. Appuyez sur : <Alt><Maj> flèche droite pour descendre le texte d'un niveau ; ou <Alt><Maj> flèche gauche pour le ramener au niveau précédent ; ou utilisez les icônes de retrait dans la barre d'outils. [Image ou graphique] Titre de la présentation jj/mm/aaaa

www.u-pec.fr Rédacteur Direction / service Adresse-mail@u-pec.fr Tél. 00 00 00 00 00 Fax 00 00 00 00 00 jj/mm/aaaa