Quelle est la date aujourd’hui?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Mangez bien! on va réviser des mots pour la nourriture
Advertisements

When you talk about food, you will often want to say some potatoes or some coffee. To do this, you need to use different words in French. With masculine.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Le petit déjeuner.
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
En France on déjeune à midi.
Les aliments et les boissons
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
La Nourriture.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
L’article partitif The partitive article To talk about food in French you will have to use the partitive article, which is translated as ‘some’ or ‘any’
The partitive article If we want to say ‘some’ or ‘any’ in French, for instance ‘some coffee’, ‘any bread’, we need what is called a partitive article,
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Semaine 3: Menu d’été Week 3 Summer Menu
Combien en voulez-vous?
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Nous allons …….. Parler d’un régime sain et malsain
Semaine 2: Menu d’été Week 2 Summer Menu
Vendredi 10 mars Français I
CONJUGAISON.
Objective: to learn when to use:
Semaine 1: Menu d’été Week 1 Summer Menu
I can talk about food I eat and food I ate.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Reflective verbs or Pronominal verbs
Tu manges de façon saine?
Partitive Articles.
MANGER ET BOIRE.
Bonne cuisine bonne mine!
KEY LANGUAGE Y6 / PLS1 / BLOCK 4.
Les Fruits :.
La nourriture food.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre…
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quels sont les mots masculins, féminins, pluriels?
Les fruits (m) Les fruits sont bons pour la santé.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Nous allons apprendre des fruits!
Combien en voulez-vous?
Transcription de la présentation:

Quelle est la date aujourd’hui? mardi, le vingt-sept septembre Pupils were introduced to this routine in the summer term of Y3 and in Y4 but may need reminding. This will help remind them of the days of the week, keep working the numbers and help them remember some essential vocabulary e.g. day / month etc. This slide can be adapted obviously to fit the day of the week / month. mois = ? jour = ? aujourd’hui = ? date = ?

Ce n’est pas le pain grillé Le petit déj, déjeuner ou dîner ? ? TABOO! le pain le poulet Le petit déjeuner Le dîner avec de la confiture Type de viande Ce n’est pas le pain grillé KFC ? ? ? Une banane le yaourt Les biscuits This is not quite the game Taboo – but it is a gradual reveal guessing game where there are 3 x clues which the teacher says as they come up, and pupils have to guess the food item. This is very supported as the clues come up as written text one by one. The next slide has an extended version of the same game, but the clues are heard only, and the 12 items are all shown on the screen at once. Type de fruit Le petit déj, déjeuner ou dîner Ce n’est pas un gâteau Il n’est pas rond Produit laitier C’est jaune Mais c’est sucré Beaucoup de parfums

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 A B C D E F G H I J K L Clues can be given in any order, but my suggested script is as follows: 1 C’est un fruit. C’est orange. Ce n’est pas rouge (G = orange) 2 Ce n’est pas un fruit. C’est de la nourriture. C’est jaune.. (H = fromage) 3 C’est un boisson! C’est un jus de fruit. (K = jus d’orange) 4 C’est d’un animal. L’animal vit dans l’eau. Ça se mange avec des frites. Un exemple, c’est Nemo.. (E = poisson) 5 C’est du pain chaud. D’habitude, on les mange au petit déjeuner avec de la confiture. (F = du pain grillé) 6 Ce n’est pas un fruit. C’est un légume. C’est orange. (C = carottes). 7 C’est un fruit. C’est jaune (I = banane) 8 C’est marron. C’est de la viande. Ce n’est pas un poisson. (L = boeuf) 9 C’est vert et rouge. C’est un fruit. C’est rond.. (A = pomme) 10 Ça se fait avec du pain. D’habitude, ça fait partie d’un panier repas. … (B = un sandwich) 11 C’est vert, jaune et rouge. Ce n’est pas un fruit. Il y a beaucoup de varieté. (D = salade). 12 C’est d’un animal. Ça se boit. C’est blanc.. (J = lait)

manger écouter déjeuner danser Endings for regular present tense verbs - ER verb endings I - e You (sg) - es He / She We - ons You (pl) - ez They - ent With mini whiteboards practise some verb conjugations. E.g. I have breakfast = Au petit déj, je mange…… They eat = ils mangent …… He has dinner = Au déjeuner, il mange…. She has breakfast =Au petit déj, elle mange…… They have dinner = Au diner, ils mangent he eats - il mange We eat = nous mangeons manger écouter déjeuner danser

Translate these sentences into French. 1 On Monday they have fruit for breakfast. (Le lundi, au petit déj, ils mangent des fruits.) 2 On Tuesday they have sandwiches for lunch. 3 On Wednesday they have apples and grapes for breakfast. 4 On Thursday they drink milk. 5 On Friday they eat bread, cheese or yoghurt for dinner. Check students remember the words for breakfast , lunch and dinner as well as the days of the week ‘(le’ vendredi for ‘on Friday, for example.) Also, need to use du/de l’/de la /des for items after ‘manger’

Le mardi ils mangent des sandwichs pour le déjeuner. 1. On Monday they have fruit for breakfast. Le lundi ils mangent des fruits 2 On Tuesday they have sandwiches for lunch. 3 On Wednesday they have apples and grapes for breakfast. 4 On Thursday they drink milk. 5 On Friday they eat bread, cheese or yoghurt for dinner. Le mardi ils mangent des sandwichs pour le déjeuner. Answer slide Le mercredi ils mangent des pommes et des raisins au petit déj. Le jeudi ils boivent du lait. Le vendredi ils mangent du pain et du fromage ou du yaourt pour le dîner