HOBBIES STARS HEALTH SCHOOL CITY

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
Croire & Voir Deux verbes irréguliers. Croire: To believe, to think Je crois Je crois Tu crois Tu crois Il croit** Il croit** Elle croit Elle croit On.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Pronouns Words that are used instead of NOUNS. Look at this piece of writing … I went down town and met my friends. My friends were waiting outside the.
. Sequence and project number 1. Guess what the topic is (devine le sujet)
Vocabulaire électronique
Look at these two pictures.  Do you recognize these two places?  Would you be able to tell me where each picture was taken?  Why?
Globalization
Theme Three Speaking Questions
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
Reflexive verbs and morning routine FR2
Copiez l’objectif et sortez vos devoirs.
Le verbe « AVOIR » To Have.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Êtes-vous terrorisés par la pollution ?
Speaking Exam Preparation
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Theme Two Speaking Questions
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
How many young people? Young people take drugs
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Les matières scolaires
does it cost a lot of money a lot of money ? No, it doesn’t.
LA CLOCHETTE Répondez en français
À Faire: Write out all endings for les verbes en futur
Theme Two Speaking Questions
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Theme One Speaking Questions
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Travail en group Vous aurez besoin: Un dictionnaire ou portable pour
AT A CLOTHES SHOP THERE ARE….
Le Passé Composé.
GCSE Décrire une photo 1st step - Description 2nd step - Opinions
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Grammar Flash Cards La révision.
Mon précieux Soprano.
French Family and Friends Year One
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
The Perfect Tense with ‘être’
Mon pays préféré Standard:
Le conditionnel « Would ».
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Lundi 5 novembre Français II
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les Mots Intérrogatifs
Mes Preferences Outcomes:
Vouloir, Pouvoir, Être.
How do you say I like and I don’t like in French???
Describe my personality
Perfect Tense Avoir Verbs.
The Perfect Tense with ‘être’
The Perfect Tense with ‘avoir’
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Transcription de la présentation:

HOBBIES STARS HEALTH SCHOOL CITY ORAL TEST Consignes: Passer un entretien en anglais de 10 minutes. 1. Choisir deux thèmes parmi les 5 thèmes suivant. 2. Préparer votre présentation en répondant aux trois questions associées au thème. 3. Le jour de l’épreuve : Décrire une image associée au thème choisi Faire votre présentation Répondre à quelques questions de l’examinateur Lire un texte à voix haute HOBBIES STARS HEALTH SCHOOL CITY What is a hobby? Do you think having a hobby is important and why? Do you have any hobbies? What are they? What is a star? Do you think it’s good or bad to be a star? Who are your favourite celebrities and why do you like them? How can people stay healthy? Why is staying healthy important? What do you do to stay healthy? Explain bullying? What solution can you propose against bullying? Describe your school. What is the difference between a big city and a small village? Describe a famous city. Do you like your city and why?

DECRIRE UNE IMAGE : 1. Nature du document : This is a Painting Picture/Photograph Cartoon Drawing Poster 2. Le lieu : The scene takes place in… In the background we can see… There is/are… Lots of : Beaucoup de Some : Quelques A few : Un petit peu de… Boy/Girl Teenage boy/girl Man/Woman 3. Les personnages : We can see… There is/are… In the foreground… He/she is wearing… They are wearing… He/she looks + Adj. They look + Adj. 4. Les actions : He/She is + V-ing They are + V-ing

EXPRIMER SON POINT DE VUE FRENCH ENGLISH Je pense que… I think that… A mon avis… In my opinion… Personnellement je crois que… I personnally believe that… Je ne pense pas que… I don’t think that… EMETTRE DES HYPOTHESES FRENCH ENGLISH Peut-être Maybe / Perhaps Je suppose que I suppose Apparemment Apparently On dirait que / Il semble que It looks like / It seems like

Si vous parlez d’une activité I love/like/don’t like/hate V-ing GRAMMAIRE A REVOIR Le Présent Simple FA : SUJET + V - He/she + V-S FN : SUJET + Don’t + V - He/she + doesn’t + V FI : DO + SUJET + V - Does + he/she + V Le Prétérit FA : SUJET + V-ed FN : SUJET + Didn’t + V FI : Did+ SUJET + V ATTENTION aux verbes irréguliers Le Présent Continu FA : SUJET + is/are + V-ing FN : SUJET + isn’t/aren’t + V-ing FI : Is/Are + SUJET + V-ing Les Modaux FA : SUJET + MODAL + V FN: SUJET + MODAL + not + V FI: MODAL + SUJET + V CAN (pouvoir) MUST (devoir) WILL (futur) TO BE (ETRE) I am You are He/She is We are They are TO HAVE (AVOIR) I have You have He/She has We have They have LES GOUTS Love Like Don’t like Hate I’m crazy about I enjoy I’m not a great fan of I can’t stand Si vous parlez d’une activité I love/like/don’t like/hate V-ing