IRTAD twinnings Jumelage IRTAD

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IRTAD twinnings Jumelage IRTAD

IRTAD: the International Traffic Safety Data and Analysis Group Permanent working group under the umbrella of ITF and OECD Network of experts, representing key road safety stakeholders Mission Networking for road safety professionals World standard road safety database Data analysis Groupe Permanent OCDE / Forum International des Transports Réseau d”experts représentants les principaux acteurs de la sécurité routière Mission Réseau pour les experts de SR Base de données de qualité Analyse de données

IRTAD 80 members or observers from 40 countries The database includes validated data from 32 countries IRTAD-LAC 3

Objectives : Sharing experience of IRTAD Members to: Objectifs Objectives : Sharing experience of IRTAD Members to: improve safety data collection and analysis systems based on interrnational best practices Develop and operate adequate data safety management system progressively expand IRTAD coverage while keeping a high quality of data Objectifs : partager l’expérrience des membres IRTAD pour : Améliorer les système de receuil et d’analysé des données, sur la base des meilleures pratiques internationales Développer et mettre en eouvre un système efficace de gestion des donnée de sécurité routière Progressivement étendre la couverture géographique de l’iRTAD tout en gardant des données de qualité

Twinning a team of experts from IRTAD with a team from a non member: Concept Twinning a team of experts from IRTAD with a team from a non member: Data experts Policy makers Police Research Health professionals Jumeler une équipe d’experts IRTAD avec une equipe d’un pays non membre: Experts sur les données Décideurs Police Recherche Santé

Human size and tailor-made to the specific needs of the country Content Human size and tailor-made to the specific needs of the country Audit of existing crash data collection system Recommendation for development / improvement Acquisition of necessary equipment Technical assistance Training at national and local levels: database development, safety indicators, monitoring Regular monitoring and exchange between both countries Regular reporting at IRTAD meetings Projet à taille “humaine”, adapté aux besoins spécifiques du pays: Audit du système existant de receuil des données Recommandations pour le développement et l’amélioration du système Acquisition des équipement nécessaires Assistance technique Formation aux niveaux local et régional: développement base de données, indicateurs de SR, suivi Echanges réguliers entre les deux pays Reporting aux réunions IRTAD

IRTAD Twinnings Argentina and Spain (2008-2012), funded by the World Bank Cambodia and the Netherlands (ongoing), funded by the FIA Foundation Jamaica and UK (ongoing), funded by IADB Argentine et Espagne (2008-12), financé par la Banque Mondiale Cambodge et Pays Bas (en cours), financé par la Fondation FIA Jamaique et Royaume Uni (en cours) , financé par l’IADB

Twinning Spain and Argentina (2008 -2012) Between Argentinean Road Safety Agency and the Traffic General Directorate of Spain Content: Audit of existing crash data collection Standardisation of accident form used by police Design, development and implementation of software to manage the collection of data Staff training in several provinces: reporting and analysis Agence Nationale de la SR de l’Argentine et Direction Générale de la Circulation de l’Espagne Contenu: Audit du système existant de recueil de données d’accident Harmonisation des formulaires de police Conceptiin et mise en eouvre d’outils informatiques pour receuillir les donénes Formation des agents dans différentes provinces sur le reporting et l’analyse

Twinning Argentina – Main achievements A Unique data collection form in most Provinces, making it possible to collate data at national level Training of 4500 police officers on the use of the form New software to manage the data and information Progressive introduction of PDA to replace paper form Development of the statistical Indicators Manual Development of regional and local performance indicators In 2013, data for Argentina were fully validated for inclusion in the IRTAD database, from 2006 onwards. Un formulaire unique de police dans la plupart des provinces permettant d’agréger les données au niveau nationall Formation de 4500 agents de police sur ce formulaire Nouveau logiciel pour gérer les données et les informaitons Introduction progressive d’assistant numérique pour remplacer les formulaires papier Développement d’un manuel sur les indicateurs statistiques En 2013, les données de l’Argentine étaient validées pour inclusion dans la base IRTAD

Argentina/Spain  OISEVI IRTAD twinning between Spain and Argentina initiated the desire for a broader cooperation regarding road safety in Ibero-America. In 2011, Heads of Road Safety and Traffic Agencies from 18 countries agreed to create the Ibero-American Road Safety Observatory. Le jumelage IRTAD Argentine / Espagne a suscité le désir d’une coopération plus large en Amérique Latine En 2011, les directeurs des agences de la SR et de la Circulation de 18 pays ont décidé de créer l’OISEVI

IRTAD LAC IRTAD LAC Based on best data available Same questionnaire A road safety database dedicated to countries in Latin America and the Carribean Hosted by ITF/OECD, maintained jointly by the Ibero American Road Safety Observatory (OISEVI) and IRTAD Using the same IRTAD questionnaire: Standardised definitions A learning tool to progressively enhance data quality Une base de données pour les pays LAC Hébergé par ITF/OCDE et mise à jour en coopération avec OISEVI Sur la base du questionnaire IRTAD Définitions harmonisées Un outil pour apprendre et améliorer la qualité des données IRTAD LAC Based on best data available Same questionnaire Data quality improvement IRTAD Database

IRTAD – Africa ?

Thank you www.internationaltransportforum.org