Bienvenue aux eleves de National 5

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
and a justification for level 4
Advertisements

WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Mots du jour Pauvre Riche L’homme Le Femme Pannier vagabond.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Write your answer in French
Les Questions.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Speaking Exam Preparation
Creating Questions in French
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
1415frey9W26fitness.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Improving Your Written Work
Quel temps fait-il?.
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
Talking about your family members
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Starter: Des mots qui commencent avec ‘E’… (how many do you know??)
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Révision de l’alphabet
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Français Les animaux (2).
French Family and Friends Year One
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Les yeux et les cheveux Year 7
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Bienvenue Au monde des Pronoms.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Journal Grade 9.
Aujourd’hui nous allons…
5 ?. 5 ? Qui est dans ta famille? ? Qui est dans ta famille? Dans ma famille j’ai… Un cousin Un grandpère Un oncle.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Vouloir, Pouvoir, Être.
How do you say I like and I don’t like in French???
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Vocab Check – Les relations familiales
Starter– Les disputes familiales
lundi 2 septembre Learning intentions:
Transcription de la présentation:

Bienvenue aux eleves de National 5 Starter : What is a reflexive verb? Can you give an example?

Se disputer + je Je me Je me dispute

S’entendre + nous Nous nous Nous nous entendons

Se disputer + vous

S’entendre + elle

Se disputer + nous

Make a note of a few reflexive verbs you will need for this unit. S’entendre = to get on well Se disputer = to argue Se confier = to confide S’amuser= to have fun S’occuper de= to look after Se moquer de= to make fun of S’ennuyer= to get bored Se chamailler = to quarrel Choose at least 3 verbs and put them into a short sentence in French

Je me dispute avec mon père parce qu’il est trop sévère. LIRE . TU T’ENTENDS BIEN AVEC TES PARENTS? Read these six sentences and make notes in English. Who do they get on or argue with? Why? Je me dispute avec mon père parce qu’il est trop sévère. Je m’entends bien avec ma mère parce que je me confie à elle et elle me laisse faire ce que je veux. Je ne m’entends pas avec ma petite soeur parce qu’elle n’aide pas à la maison et elle se moque de moi. Je me dispute avec mon grand frère parce qu’il ne s’occupe pas de notre petit frère. Je m’entends bien avec mon petit frère parce qu’on joue ensemble. Je ne m’entends pas bien avec ma grande soeur parce qu’elle me critique toujours.  

ÉCOUTER 2: TU T’ENTENDS BIEN AVEC TES PARENTS? Listen to 4 French teenagers talking about how they get on with their parents and make notes in English: DENIS MANON AMÉLIE ANNE-MARIE UNIT 1 ECOUTER 2.wma  

Group reading challenge In teams of 3 or 4, you will look at text and create 5 questions for the other groups All questions have to be in English and include the number of marks. You will then have 8 minutes on each texts to try to answer as many questions as possible and win points for your team. Write down all the new words on labels for your box!

Make sure your answer makes sense in English. Reading skills at N5 Always check the numbers of marks the question is worth Always check the ADVERBS near the key words. Always read the questions and SCAN the text for keys words. Always go to the END of sentence or until you reach a punctuation mark or a linking word. Make sure your answer makes sense in English.

Short reading task Je m’entends bien avec ma demi-sœur Léa, parce qu’elle m’aide à faire mes devoirs. Elle est très intelligente et elle est assez compréhensive. Je m’entends bien avec mon demi-frère Victor parce qu’il est rigolo et il me laisse jouer avec son ordinateur ou écouter sa musique. On s’intèresse aux mêmes choses. Je me dispute souvent avec mon petit frère Yannick parce qu’il est vraiment embêtant. Ça m’énerve quand il vient dans ma chambre quand j’ai des amis et il veut jouer avec nous. Je me chamaille avec ma petite sœur Sara aussi , parce qu’elle est trop gâtée par mes parents. Avec mon parents, ca va, mais mon père est un peu strict. Il m’empêche de regarder la télé. Je suis plus proche de ma mère parce qu’elle est toujours à l’écoute et je peux me confier à elle… et si je fais la vaisselle de temps en temps elle me laisse sortir avec mes copains mais seulement quand mon père n’est pas là!

Why does she get on with Lea? ( 3) Questions Why does she get on with Lea? ( 3) State two things that proves he gets on with Victor? (2) What does Yannick do that gets on his nerve ? ( 1) What does he think of Sara? (1) What does he dad does not allow him to do ? (1) Why is he closer to his mum? (2) When he is allowed to go out with his friends? (2)

Make sure your answer makes sense in English. Listening skills at N5 Always check the numbers of marks the question is worth Always listen out for the ADVERBS near the key words. Always read the questions and predict your CUES. Take notes as you go even if they don’t make sense. Make sure your answer makes sense in English.

This is languages https://www.thisislanguage.com/index.php/school/watch/watchvideo/211

When you hear the cue, grab the piece of paper. Questions Why does he get on with his family? (1) What do they do when they have problems? (1) Why is he close to his brother? ( 3) Why does he think he is lucky? (1) In pairs, write down the CUES you would be looking for each question on a piece of paper. ( one each) When you hear the cue, grab the piece of paper.