Comment s’appelle _________ de Lisa?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Lalphabet Les lettres en français. A a ah B b bay.
Advertisements

French 1: L’alphabet 9/10/2014.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Bonjour! Comment ça va?? Ça va bien! Ça va mal!
Read the following text. Answer the questions in English.
La rentrée 1st day of school.
ABC Main lesson aim: By the end of this lesson you will be able to learn all the letters of the alphabet in French.
Leçon 3: L’alphabet et les accents By the end of this lesson, you will be able to: ○recite the French alphabet and identify the five accent marks ○spell.
On va rechercher de bonnes vacances!
Unit 1 - Lesson A Alphabet Introductions Numbers 1-10.
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Fast track French for beginners
Personal presentation and peer assessment
A ah.
Les Fruits :.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Recap the vowels song from last lesson.
LA FAMILLE SIMPSON!. LA FAMILLE SIMPSON! Mon père Voici mon père. Il s’appelle Homer. Il a 38 ans.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
Nous allons apprendre…
Révision de l’alphabet
Introductory slide to see what pupils remember.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
Connaissez-vous la France ?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Unité 1B: Numbers Zéro – zay row 1 - Un – en 2 - Deux - duh
Comment t’appelles-tu?
Comment t’appelles-tu?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
___________,comment ça s’écrit?
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
___________,comment ça s’écrit?
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Morning Dash - Francais
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Comment s’appelle _________ de Lisa? Pupils have seen this slide once already but it makes a good recapping activity to start the lesson. ¿Cómo se llama? (What is he/she called? ¿Cómo se escribe? (How do you spell that? Alphabet introduction A - a, B - bay, C - say, D - dé, E - euh, F - eff, G - jay, H - aash, I - ee, J - gee, K - ka, L - ell, M - emm, N - enn, O - oh, P - pay, Q - koo, R - air, S - ss, T - tay, U - u, W - dooblé vay, X - eeks, Y - egrek, Z - zed Comment s’appelle _________ de Lisa?

Comment ça s’écrit ____________? Ça s’écrit H – O – M – E – R. H – ash O - oh M – em E – euh R - aire Comment ça s’écrit ____________? Homer

Ça s’écrit ____________? Ça s’écrit A – B - E. A - a, B - beuh, E – euh Abe Ça s’écrit ____________?

Ça s’écrit ____________? Ça s’écrit B – A – R - T. B - beuh, A - a, R – aire, T - tay Bart Ça s’écrit ____________?

Ça s’écrit ____________? Ça s’écrit M – A – R – G - E. M – em, A - a, R – aire, G – zshay, E – euh Marge Ça s’écrit ____________?

Ça s’écrit M – A – G – G – I - E. M – emm , A - ah, G – zshay G – zshay, I – ee, E – euh Maggie Ça s’écrit ____________?

Ça s’écrit J – A – C – K – I - E. J - jee , A - ah, C – say, K – kah, I – ee, E – euh Jackie Ça s’écrit ____________?

Comment t’appelles-tu? Ça s’écrit? Prompts to ask pupils to give their name and to practise spelling their first name. They will need some time to practise this – show them their previous slide or refer them to their study guides for the alphabet pronunciation guide there.

l’alphabet français https://www.youtube.com/watch?v=_LYy3P2okyw Alphabet chant to music

l’alphabet français https://www.youtube.com/watch?v=YkFXGlHCn_o Alphabet song – for variety