Bienvenue à la classe de français! Mme Belliveau - 10.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.

Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Mercredi – le 13 décembre 1A) À quelle heure est-ce que tu prends... (prõh) 1) le petit déjeuner? (puh tee day jzhuh nay) 2) le déjeuner ? (day jzhuh nay)
French First Level Colours.
Talking about yourself
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Les Adjectifs Possessifs
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Salutation 5pts Cher Chère (accents helpful, but not mandatory in French )
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Une journée In this unit you will learn:
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Présentez-vous.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Les Adjectifs Interrogatifs
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
LEÇON 51. Écrivez vos devoirs: Review speaking questions and answers...practice! Sortez vos devoirs: A2, A3, et B4 Tout de Suite: On a sheet of paper,
Bienvenue à la classe de français!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant? Unit 6, Lesson 23.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Chez moi! In this unit you will learn:
+ Do Now: What do you think the focus of our new SoL is going to be? (15 mins) Watch the film clip from Un long dimanche de fiancailles from beginning.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Mid-term exam review. Conjugate avoir – JaiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls ont To have.
Le verbe être PersonVerbTranslation Jesuis TuYou are Il/Elleest NousWe are VousYou are Ils/Ellessont I am es sommes êtes He/She is They are.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
La prononciation française
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
EN VACANCES EN VACANCES.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Leçon 25.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Les adjectifs possessifs
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Transcription de la présentation:

Bienvenue à la classe de français! Mme Belliveau - 10

Plan de la semaine Introduction (présentation de chacun)Introduction (présentation de chacun) Plan de coursPlan de cours Code de vieCode de vie Brise glaceBrise glace Diagnostique (activité - objets de la classe)Diagnostique (activité - objets de la classe) Le dictionnaire « for dummies »Le dictionnaire « for dummies » Phrases essentiellesPhrases essentielles

Introduction Question du jourQuestion du jour - Every beginning of class - Every student will have their turn AujourdhuiAujourdhui - Ton nom - Couleur favorite

Exemple Je mappelle Mme Belliveau et ma couleur favorite est bleue.Je mappelle Mme Belliveau et ma couleur favorite est bleue. (My name is Mme Belliveau and my favorite color is blue.) Quelle est ta couleur favorite?Quelle est ta couleur favorite? (What is your favorite color?)

Objectifs (Goals) To try our hardestTo try our hardest To make an effort at each classTo make an effort at each class To learn key sentences for real life useTo learn key sentences for real life use To understand key wordsTo understand key words To build a richer vocabularyTo build a richer vocabulary To learn to appreciate diversityTo learn to appreciate diversity

Plan du cours Nous, les canadiensNous, les canadiens Mission sur vieMission sur vie Mes trésors, mes souvenirsMes trésors, mes souvenirs Livre: « Vroom »Livre: « Vroom »________________________________________ Class work & participation in class activities: 30% Projects/Assignments: 30% Tests & Quizzes: 10% Exam: 30%

Code de vie (Class environment) RespectRespect - Class material (books, desks, supplies) - Each other - Teacher ResponsabilityResponsability - Punctuality- Be prepared - Assignments

Code de vie… EffortEffort - Speaking french - Trying my best - Effort = automatic pass!!! AttitudeAttitude - Positive!!! (90hrs)

Brise glace # 1 Ta maison est en feu. Tu as le temps de prendre 2 choses. Que sont les 2 choses que tu prends? Your house is in flames. You have time to save 2 things. What are those 2 things that you grab? Exemple: Je prendrais mes photos de famille et mon diplôme détudes.

Diagnostique Activité 1 Activité 1

Un dictionnaire??? Activité 2 Activité 2

Lets Have a Great Year!