WEEK 11 Lesson Title: Sports events File Name: 1617frey9wk11pastsport2

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Advertisements

1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: how to talk about your timetable
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #6 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. You (fam.) love the math.
Le travail de cloche, niveau II, le 23 août (#1)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Les devoirs - homework Instructions:
By the end of the lesson you will be able to
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Les devoirs - homework Instructions:
Y10 exam: French writing 1 Picture task
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
1415frey9W26fitness.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Lesson Title File Name The Big Idea
Resolutions 1617frey9wk14resolutions
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Lesson Title File Name The Big Idea Lesson Objectives Lesson Resources
Allez, Viens 1 Chapitre 9.1 Passé Composé.
Bonjour! C’est lundi! Sortez le devoir: fiche de travail: Les verbes réfléchis etc... Qu’est-ce que vous avez fait pendant le week-end? Ecrivez pendant.
Le travail de cloche, niveau II, le 23/24 août (#1)
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Junior Cycle 2009-Written Expression (80)
1. Comment t’appelles-tu?
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
A Note the use of avoir in the following sentences:
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
To learn and practise past tense verbs
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
À paris -t1 prep-.
Lesson Title File Name The Big Idea
Lesson Title File Name The Big Idea
Mes études.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Ma Vie en Photos Français II.
Unité 2 – Temps libre Mon week-end.
The Perfect Tense with ‘avoir’
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Les yeux et les cheveux Year 7
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
The Perfect Tense with ‘être’
LO = ? 6RIVodQqW5RJ4J380lyU2.
Le weekend To be able to talk about where you go
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Dans ma Salle de classe
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Write your own sentence for your friend to translate
Morning Dash - Francais
The Perfect Tense with ‘être’
The Perfect Tense with ‘avoir’
Transcription de la présentation:

WEEK 11 Lesson Title: Sports events File Name: 1617frey9wk11pastsport2 Learning objective: You will describe a sports event in the past tense using and adapting verbs that you have learnt

Listen to the teacher and match a phrase to a picture:

Find two correct phrases a-j for each person. 1 Blanche 2 Jamal 3 Manon 4 Guillaume 5 Léna

Trouve la bonne phrase en français : Find the phrase in French I scored France lost a goal a regional tournament I went to the match France drew against … Amelie won against another school two tries I watched

What is it in English?

Write a simple phrase in the past tense to match each picture. Blanche a joué au foot. Jamal…. etc

Match numbers 1-4 to letters a - d Ma passion c’est le rugby et je suis supporter de Toulouse! Samedi dernier, j’ai regardé le match Toulouse-Narbonne à la télé. a1 L’Espagnol Alberto Contandor a gagné la course! C’était extra!

Write the following phrases in French: 1 I went to the match 2 I scored a goal 3 I watched a football match at the stadium 4 He watched a hockey match 5 We won 6 France lost 7 I love tennis 8 He saw a rugby match

Prepare a presentation about a match or another sports event Prepare a presentation about a match or another sports event. Invent the details, if you wish. Write a description of a match that you have played, watched or seen.

Listen to the teacher read the text and fill in the gaps 1 – 8 with the correct word from the foot of the slide.

Vocab: entraîneur = trainer Il est devenu = he became il a battu = he beat il s’est blessé au coude = he injured his il a atteint = he reached il vit = he lives en dehors de = outside

jouer Ses Son sa des a joué avec

Choose the four phrases which are true.

Trouve la bonne phrase en français : I scored France lost a goal a regional tournament I went to the match France drew against … Amelie won against another school two tries I watched

Homework – Les devoirs Read the text and answer the questions on the next slide: Je m’appelle Eric. Pendant les vacances j’ai passé un jour à Paris. J’ai voyagé en Eurostar du centre de Londres au centre de Paris et je suis arrivé à Paris Nord à midi. J’ai mangé au restaurant et j’ai mangé un bon repas français. J’ai commandé du biftek avec des pommes de terre et comme dessert, j‘ai pris une glace à la fraise. J’ai payé 18 Euros pour le repas. C'était très bon marché, et délicieux aussi!  L'après-midi j’ai visité la Tour Eiffel. Je suis monté à pied jusqu'au deuxième étage. J’ai eu une très belle vue de Paris, puisqu'il faisait un temps magnifique. J’ai pris des photos et j’ai acheté des cartes postales. Après la Tour Eiffel j’ai visité la Défense pour voir la Grande Arche. Il y a un grand centre commercial à la Défense aussi et j’ai fait du shopping. J‘ai acheté un livre français. Le livre a coûté 7 Euros. Le soir j’ai quitté Paris à sept heures. Dans le train j'ai lu un magazine et j‘ai regardé par la fenêtre. Je suis rentré à la maison à 23h30.

Task 2 - Write 100 words about what you did last weekend. Task 1 - Read the text about Eric’s trip to Paris on the previous slide and answer the following questions in English: 1 How did Eric travel to Paris? 1 mark 2 What time did he arrive in Paris? 1 mark 3 What cost 18 Euros? 1 mark 4 What is his opinion of the meal he ate at lunchtime? 2 marks 5 How does he describe the view of Paris? 2 marks 5 What did he do immediately after visiting the Eiffel Tower? 2 marks 6 What time did he leave Paris? 1 mark Total for task 1: 10 marks Task 2 - Write 100 words about what you did last weekend. Qu’est-ce que tu as fait le week-end dernier? Remember: je suis allé (e) = I went / je suis resté(e) J’ai fait = I did / j’ai joué = I played / j’ai regardé = I watched. Total for task 2: 10 marks

Les devoirs – homework From today’s lesson slides make a list of new vocabulary and phrases. Learn your list of words and phrases. From the previous slide complete the two tasks.

This presentation was designed and brought to you by InterHigh School, available through the InterHigh Library and InterHigh Teach Programme. All content of this presentation has been prepared by specialist teaching staff of InterHigh School and therefore is property of InterHighEducation. Use of this teaching material is permitted only to InterHigh Education staff. For more information about InterHigh or its Teach Programme please visit our supporting websites. Thank you for using InterHigh and the InterHigh Library. Supporting websites: http://www.interhigh.co.uk http://library.interhigh.co.uk Supporting contact information: Tel: (0)1873 813900 Fax: (0)8709 127314 e-mail: admin@interhigh.co.uk www.interhigh.co.uk