Qu’est-ce que tu as dans ta trousse? What do you have in your pencil case?
Strip Bingo Give pupils a strip of paper which they fold into six equal pieces so it looks like the one on this slide. In each of the six sections they draw an item from the pencil case, in any order. Teacher then calls out all of the items in any order (repeating items over and over). Alternatively a pupil can call them out. Remember that there is a list of the pencil case vocabulary in the Y3 study booklet. Pupils are allowed to tear off their sections at either end, but can’t tear anything out of the middle. The game is one when the pupil has no sections left.
mémoire memory Click word to hear it pronounced.
Prenez 10 secondes pour mémoriser ! Le grand jeu de la mémoire Prenez 10 secondes pour mémoriser ! le grand jeu de la mémoire (The big memory game). Prenez 10 secondes pour mémoriser ! = You all have 10 seconds to memorise! Click on text to hear instructions pronounced. The curtains open on click and then close when 10 seconds has passed. Pupils must use the time to memorize which items are on the tray and then recall them orally. Encourage them to remember whether they need to use un / une / des with each bit of vocabulary. If you ask different pupils for one item each then this will hopefully be manageable. The items are shown again on the next slide. Remember: if it’s too difficult/fast for pupils you can always repeat the slide.
Prenez 10 secondes pour mémoriser ! Le grand jeu de la mémoire Prenez 10 secondes pour mémoriser ! le grand jeu de la mémoire (The big memory game). Prenez 10 secondes pour mémoriser ! = You all have 10 seconds to memorise! Click on text to hear instructions pronounced. The curtains open on click and then close when 10 seconds has passed. Pupils must use the time to memorize which items are on the tray and then recall them orally. Encourage them to remember whether they need to use un / une / des with each bit of vocabulary. If you ask different pupils for one item each then this will hopefully be manageable. The items are shown again on the next slide. Remember: if it’s too difficult/fast for pupils you can always repeat the slide.
Prenez 10 secondes pour mémoriser ! Le grand jeu de la mémoire Prenez 10 secondes pour mémoriser ! le grand jeu de la mémoire (The big memory game). Prenez 10 secondes pour mémoriser ! = You all have 10 seconds to memorise! Click on text to hear instructions pronounced. The curtains open on click and then close when 10 seconds has passed. Pupils must use the time to memorize which items are on the tray and then recall them orally. Encourage them to remember whether they need to use un / une / des with each bit of vocabulary. If you ask different pupils for one item each then this will hopefully be manageable. The items are shown again on the next slide. Remember: if it’s too difficult/fast for pupils you can always repeat the slide.
1 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai une gomme, un crayon, un stylo, une règle et des ciseaux. Pupils have to say how the description differs from what they see and give answers orally Click the green tick to hear a correct description of what is / isn’t there. E.g. J’ai un gomme, un crayon et des ciseaux mais je n’ai pas de stylo ou de regle.
2 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai un stylo, une règle, un taille-crayon et un usb. Dans ma trousse j’ai un taille-crayon et un usb, mais je n’ai pas de stylo ou de règle.
3 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai des feutres, un crayon, un bâton de colle et une règle. Dans ma trousse j’ai des feutres, un crayon, un bâton de colle et un taille-crayon mais je n’ai pas de règle.
4 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai une gomme, des ciseaux, un taille-crayon et deux stylos. Dans ma trousse j’ai une gomme, des ciseaux, un taille-crayon mais je n’ai pas de stylos.
5 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai deux gommes, des feutres et une règle. Dans ma trousse j’ai deux gommes, des feutres mais je n’ai pas de règle.