Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Talking about the things you do
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
Indefinite articles & plural of nouns
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Bien équipés- Les affaires d’école
What about discrete point skills?
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Les devoirs - homework Instructions:
Games and instructions
Notes to teacher This story has native speaker sound files embedded. When you move from one slide to the next you only need to click once as the speaker’s.
Games and instructions
Les Couleurs.
Les Fruits :.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre…
Les Couleurs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Quelle est la date aujourd’hui?
le visage les cheveux les yeux la bouche le nez
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
TEST 1 Neuroscience for Kids -
What’s the weather like?
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
Asking others what they need
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Dans ma Salle de classe
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
Les couleurs.
L’orchestre des animaux
Asking others what they need
French 1:Vocabulary 1B Classroom supplies.
Transcription de la présentation:

Qu’est-ce que tu as dans ta trousse? What do you have in your pencil case?

Strip Bingo Give pupils a strip of paper which they fold into six equal pieces so it looks like the one on this slide. In each of the six sections they draw an item from the pencil case, in any order. Teacher then calls out all of the items in any order (repeating items over and over). Alternatively a pupil can call them out. Remember that there is a list of the pencil case vocabulary in the Y3 study booklet. Pupils are allowed to tear off their sections at either end, but can’t tear anything out of the middle. The game is one when the pupil has no sections left.

mémoire memory Click word to hear it pronounced.

Prenez 10 secondes pour mémoriser ! Le grand jeu de la mémoire Prenez 10 secondes pour mémoriser ! le grand jeu de la mémoire (The big memory game). Prenez 10 secondes pour mémoriser ! = You all have 10 seconds to memorise! Click on text to hear instructions pronounced. The curtains open on click and then close when 10 seconds has passed. Pupils must use the time to memorize which items are on the tray and then recall them orally. Encourage them to remember whether they need to use un / une / des with each bit of vocabulary. If you ask different pupils for one item each then this will hopefully be manageable. The items are shown again on the next slide. Remember: if it’s too difficult/fast for pupils you can always repeat the slide.

Prenez 10 secondes pour mémoriser ! Le grand jeu de la mémoire Prenez 10 secondes pour mémoriser ! le grand jeu de la mémoire (The big memory game). Prenez 10 secondes pour mémoriser ! = You all have 10 seconds to memorise! Click on text to hear instructions pronounced. The curtains open on click and then close when 10 seconds has passed. Pupils must use the time to memorize which items are on the tray and then recall them orally. Encourage them to remember whether they need to use un / une / des with each bit of vocabulary. If you ask different pupils for one item each then this will hopefully be manageable. The items are shown again on the next slide. Remember: if it’s too difficult/fast for pupils you can always repeat the slide.

Prenez 10 secondes pour mémoriser ! Le grand jeu de la mémoire Prenez 10 secondes pour mémoriser ! le grand jeu de la mémoire (The big memory game). Prenez 10 secondes pour mémoriser ! = You all have 10 seconds to memorise! Click on text to hear instructions pronounced. The curtains open on click and then close when 10 seconds has passed. Pupils must use the time to memorize which items are on the tray and then recall them orally. Encourage them to remember whether they need to use un / une / des with each bit of vocabulary. If you ask different pupils for one item each then this will hopefully be manageable. The items are shown again on the next slide. Remember: if it’s too difficult/fast for pupils you can always repeat the slide.

1 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai une gomme, un crayon, un stylo, une règle et des ciseaux. Pupils have to say how the description differs from what they see and give answers orally Click the green tick to hear a correct description of what is / isn’t there. E.g. J’ai un gomme, un crayon et des ciseaux mais je n’ai pas de stylo ou de regle.

2 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai un stylo, une règle, un taille-crayon et un usb. Dans ma trousse j’ai un taille-crayon et un usb, mais je n’ai pas de stylo ou de règle.

3 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai des feutres, un crayon, un bâton de colle et une règle. Dans ma trousse j’ai des feutres, un crayon, un bâton de colle et un taille-crayon mais je n’ai pas de règle.

4 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai une gomme, des ciseaux, un taille-crayon et deux stylos. Dans ma trousse j’ai une gomme, des ciseaux, un taille-crayon mais je n’ai pas de stylos.

5 Qu’est-ce que tu as dans ta trousse ? Dans ma trousse j’ai deux gommes, des feutres et une règle. Dans ma trousse j’ai deux gommes, des feutres mais je n’ai pas de règle.