Atelier 5 Les podcasts vidéo Mettre en ligne des ressources videos Intégrer des ressources : les secret de lEMBED Juin-2010.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
OUR LAND – OUR WEALTH, OUR FUTURE, IN OUR HANDS Second Regional Preparation Workshop for the GEF Strategic Investment Program for Sustainable Land Management.
Advertisements

Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

Who Wants to Be a Millionaire?
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your pets For help with the vocab, click herehere Listen to the question and replyIl est noir et blanc et assez.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Le discours indirect. Les formes Two clauses: main clause identifies speaker & has a communication verb like dire, expliquer or répondre. Dependent clause.
Verbs in the Present Tense -DRE What verbs on –dre do you know? Write as many verbs on –re on a piece of paper as you can. You have 3 minutes! Yes, this.
The ‘near’ Future.
Irregular Verbs continued.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
ContractionsContractions How the French get around.
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les Adjectifs Possessifs
Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.
Christophe BATIER Carthage le Vendredi 20 Juin-2008 Projet SPIRAL : Et 1 et 2 et 3.0…. Les différents usages de la plate forme Spiral à Lyon1.
GNFA Janvier Sciences Santé Sport 10 sites sur lagglomération Lyon 1 : une université de masse enseignants et enseignants chercheurs
Spiral / Microsoft. Notre histoire
Rencontre du 9 avril 2010 (Région Rhône-Alpes) Communauté PraTIC et Formation Expérimentations TIC et Formation Ajoutée le 21 juillet 2007 par tarotastic21.
Christophe BATIER Utilisation de lapplication SPIRAL/Facebook Retour dexpérience à lUniversité Lyon1.
Martine HEYDE8 juillet Lyon 1SPIRAL et ses utilisateurs LES TICE A LYON 1… Une politique de mutualisation Université Claude Bernard - Lyon 1 Martine.
Exemples dutilisation de Spicast dans un wiki C. BATIER.
Évolutions technologiques et sociologiques Novembre 2009 Nouveaux webs, nouveaux comportements?
Batier Christophe Et 1 et 2 et 3.0…. Les différents usages de la plate forme Spiral à Lyon1 Projet SPIRAL : Practice.
Exemples dutilisation de Spicast dans un wiki C. BATIER.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
_____________________
BONJOUR Complex name, Simple aim! SEACSSEACS. What we wanted out of SEACS To promote sustainable energy usage within the school community To allow students.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Unité 5: Leçon 15 Pages
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Intro Journée IDRAC Presentation du déroulement Les TICEdans lenseignement 3juin-2010.
Etienne and Beverly Wenger-Trayner Learning in a network Becoming a community of practice across countries Etienne Wenger-Trayner Lomé, Togo June/juin.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
Atelier 3 Les Outils du web2 pour lenseignement Comment utiliser différents outils du web2.0? Intégrer des ressources : les secret de lEMBED Juin-2010.
Possessive adjectives and form The possessive adjectives are used to express possession.
In our history-geography classroom, there are some world maps and there is a globe to show where the countries and towns are located in the world. The.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Conjugation Changing the form of the verb to fit the subject pronoun. (to have) I have, you have, he (she) has, we have, yall have, they have. (to be)
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
Des expressions du temps
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Notes le 12 mai Les verbes en –ir au présent (Regular –ir verbs in the present tense) A second group of regular verbs in French has infinitives that end.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Varsovie Mai 2009 Christophe BATIER Présentation de Spiral Et les usages.
Français 2, 3 Juin 2013 Ouvrez vos livres à la page 246. Faites #4. What does a one legged ballerina wear? Drôle – funny. Tu en fais une drôle de tête.
1. Neal Creative | click & Learn more Neal Creative © TIP │ Use the built-in c olor palette with green and yellow for callouts and accents Neal Creative.
Les temps et les voix en français
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
ROLE-PLAY OVERLAP.
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
The last grammatical concept
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Les pronoms-Pronouns.
Lequel The Last Part.
Transcription de la présentation:

Atelier 5 Les podcasts vidéo Mettre en ligne des ressources videos Intégrer des ressources : les secret de lEMBED Juin-2010

Video stuff Virtual studio podcast Itune U Spimotion Déjà plus de 2000h de podcasts flv Mo mpg Mo avi Mo wmv Mo mov Mo

Video en pratique En Amphi Des podcasts Itune U Spimotion 3D

Do you have a web cam?

He-We-Me, Here we go! SPIRAL : Our home made LMS

La Video dans lenseignement! SPIRAL: Spicast La video comme outil intégré simple mutualisable

Comment démarrer un wiki Video Wiki video : different tools to develop creatives competences for the students… and sometimes another competences. Seconde étape subscription : Joined by a wiki Première étape : Ask some question to your students Does Google has built an empire? Step 3: on line correction directly on the video

Différents resultats dans les wikis Video Academics worksDynamics worksConceptuals worksBonus track : Quelques travaux étudiants

Me suivre sur : Mes présentations: