Lesson Title File Name Past party 1617frey9wk12pastparty The Big Idea

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma fête d’anniversaire (My Birthday Party) Objectifs:
Advertisements

À quelle heure il se lève?
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Year 8 – Tu gardes la forme?
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Match-up the numbers to the letters
Le weekend dernier en famille To be able to use the past tense to talk about what you, we and il or she has done.
LE PASSÉ COMPOSÉ HOW TO RECOGNISE AND FORM THE PERFECT TENSE (A PAST TENSE) IN FRENCH.
Le passé composé LO: use the perfect tense accurately for regular verbs with “avoir” Vendredi 17 septembre.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
THE PERFECT TENSE To be able to use verbs in the perfect tense with avoir.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Les Questions.
On va rechercher de bonnes vacances!
Learning Objectives You will be able to talk about:
By the end of the lesson you will be able to
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
Past Tense (Past Perfect)
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Les robots de la maison Je mets la table.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
les bonnes résolutions
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
Objectif: to describe where we are coming and what we have just done
1415frey9W26fitness.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Lesson Title File Name The Big Idea Lesson Objectives Lesson Resources
The Passé Composé (or The Perfect Tense)
Français I – Leçon 6A Structures
Improving Your Written Work
Allez, Viens 1 Chapitre 9.1 Passé Composé.
Passé Composé An action completed in the past
les verbes irréguliers et les verbes qui se conjuguent avec être
How do you form the passé composé?
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Bienvenue aux eleves de National 5
To learn and practise past tense verbs
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
À paris -t1 prep-.
Lesson Title File Name The Big Idea
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
CAN YOU MATCH THEM UP? Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Unité 2 – Temps libre Mon week-end.
The Perfect Tense with ‘avoir’
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Unité 2 – Temps libre Tu es sorti(e) samedi?.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Le Passé Composé Using negatives.
The Perfect Tense with ‘être’
Regular –er verbs Identify these infinitives
Le weekend To be able to talk about where you go
Unité 2 – Temps libre Hier soir.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Write your own sentence for your friend to translate
À quelle heure est-ce que tu étudies? J'étudie à sept heures du matin
The Perfect Tense with ‘être’
The Perfect Tense with ‘avoir’
Transcription de la présentation:

Lesson Title File Name Past party 1617frey9wk12pastparty The Big Idea Learning how to talk about a party in the past Lesson Objectives All students will identify the basic vocabulary and phrases about a party in the past Most students will be able say and write some phrases about a party in the past Some students will be able to talk and write about a party in the past using correct past tense verbs, connectives and time phrases. Lesson Resources CGP Revision Guide pages 101,102 Key Words Vocabulary Une fête, Un gateau, un cadeau, des copains, j’ai ouvert, j’ai invite, j’ai envoyé; j’ai reçu, j’ai ouvert Setting the Scene Continuing to use the past tense in different contexts. Summary Talking about a party in the past Homework From slides 31 Suggested follow up Complete all unfinished activities

Semaine 12 Année 9 Learning objective: You will talk about what you did at a party using the past perfect tense.

J’ai fait une fête J’ai reçu beaucoup de cartes On a mangé du gâteau On a bavardé J’ai ouvert mes cadeaux Je suis allé(e) dans un parc d’attractions Je suis allé(e) au cinéma avec mes copains On a dansé jusqu’à minuit

J’ai fait une fête.

………. une fête.

J’ai reçu beaucoup de cartes.

……… beaucoup de cartes.

On a mangé du gâteau.

………… mangé du gâteau.

J’ai ouvert mes cadeaux.

………. mes cadeaux.

On a bavardé.

………….. bavardé.

On a dansé jusqu’à minuit.

…………. dansé jusqu’à minuit.

Je suis allé(e) dans un parc d’attractions.

……… dans un parc d’attractions.

Je suis allé(e) au cinéma avec mes copains.

…… au cinéma avec mes copains.

J’ai fait ….. J’ai reçu …………. On a mangé …………. On a bavardé J’ai ouvert …………… Je suis allé(e) ……….. Je suis allée ……………… On a dansé ………………

le morpillon

Match up and copy out the sentences J’ai envoyé des invitations J’ai invité huit amis Mes amis ont bavardé On a mangé des chips J’ai préparé un repas Ma mère a rangé la maison. Mon père a acheté du coca au supermarché On a dansé My mum tidied the house We danced I prepared a meal We ate some crisps My friends chatted I sent some invitations. My dad bought some coke at the supermarket I invited eight friends

Read the text and answer the questions Samedi dernier j’ai fait une fête alors j’ai envoyé dix invitations. J’ai invité mes deux cousines et mon cousin et sept amis. Vendredi soir ma mère a acheté des chips et des boissons au supermarché et moi, j’ai rangé la maison. Samedi après-midi on a préparé des sandwichs et des pizzas dans la cuisine. Samedi soir mes amis et mes cousins sont arrivés à sept heures. On a beaucoup bavardé et on a aussi dansé. On a mangé vers huit heures. C’était une soirée fantastique.

Les questions When was the party? How many friends did she invite? What did her Mum do on Friday night? What did she do? What did she do on Saturday afternoon? What time did the guests arrive? What did they do? What happened at 8 o’clock?

Translate into French I invited my family I sent cards to my friends My mother prepared some sandwiches. We bought a cake. I tidied the house. (rangé = tidied) I received lots of presents. We danced. My friends ate the sandwiches and the cake. We chatted in the kitchen. We watched a film on the telly.

Translate into French J’ai invité ma famille. J’ai envoyé des cartes à mes amis. Ma mère a préparé des sandwichs. On a acheté un gâteau. J’ai rangé la maison. J’ai reçu beaucoup de cadeaux. On a dansé. Mes amis ont mangé les sandwichs et le gâteau. On a bavardé dans la cuisine. On a regardé un film à la télé.

Regular -er verbs in the past tense habité - lived joué – played regardé – watched écouté – listened travaillé- worked mangé – ate nagé – swam 1 a I played b we played 2 a I ate b we ate 3 a I worked b we worked 4 a I swam b we swam 5 a I listened b we listened 6 a He watched b they watched 7 a He swam b they swam 8 a She ate b they (f) ate 9 a She played b they played 10 a You (s) worked b you worked (pl) 11 a You (s) lived b you (pl) lived

Au parc d’attractions - vocabulaire les autos tamponneuses Bumper cars la barbe à papa - candy floss le carrousel - merry-go-round la fête foraine - carnival les fléchettes - darts le flipper - pinball machine la foire - fair la grande roue - ferris wheel le guichet - ticket booth le manège les montagnes russes - roller coasters le palais de glace - fun house le popcorn - popcorn les tours - rides le train fantôme - ghost train

Match up each infinitive with each past tense verb Then give the English meaning of a - l arriver aller à partir passer acheter voir aller sur regarder visiter boire manger faire un tour sur j'ai regardé j'ai mangé j'ai vu je suis arrivé(e) j'ai passé je suis allé(e) à j'ai fait un tour sur je suis parti(e) j'ai visité j'ai bu j'ai acheté je suis allé(e) sur

Try these exercises about a visit to a theme park. http://atschool.eduweb.co.uk/rgshiwyc/school/curric/French/TT4/U2/Parc_Attractions/Index.htm

Les devoirs – homework Study the lesson slides and write a paragraph about a party. It might be a real or imaginary party. Describe using adjectives Use connectives Express likes/dislikes and say why Use time phrases and connectives ( le soir, après, ensuite…)

Bethan Birch 17/10/2014 1617frey9W12pastparty