J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Advertisements

Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Talking about the things you do
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Bienvenue. Explorer le guide de construction identitaire Voir grand / Dream Big Voir comment chaque parent – francophone ou anglophone – a un rôle à jouer.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
We all ready know two French verbs. What are they?
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
. Sequence and project number 1. Guess what the topic is (devine le sujet)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Présentation pour le classe
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
What about discrete point skills?
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
The Passé Composé Tense
Speaking Exam Preparation
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
Tomber en Panne Transcription.
Reflective verbs or Pronominal verbs
À Faire: Write out all endings for les verbes en futur
Phuong Nguyen French-1Honor Mr. Georges Due date: April 9th 2012
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Theme Two Speaking Questions
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
Conjugating regular –er verbs en français
The Passé Composé Tense
Theme One Speaking Questions
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
There are so many types of sports. For example-: Basketball,volleyball, cricket, badminton, table tennis, football, lawn tennis etc.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
in French and in English
The Passé Composé Tense
Talking about your family members
Bienvenue  Welcome This meeting will be conducted in French with the support of this visual presentation. The facilitator will ensure that all participants.
Bienvenue aux eleves de National 5
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
Français II – Leçon 7A Structures
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Pourquoi l’éducation en français?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Français 2, 28 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 71. Faites le 18. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
The Passé Composé Tense
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Vouloir, Pouvoir, Être.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Describe my personality
Prepositions of Location
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils soient fiers comme moi d’être francophones!

My partner is French. At first, I just couldn’t understand why he and his family would put so much effort into wanting to speak French all the time. But I am starting to see the strength and pride he gets from knowing who he is. I see how this is rubbing off on me. I am asking myself what I want for myself and our family. I want our kids to have this sense of strength. I’m not sure how, but I am willing to learn the French culture so that we can honour both cultures in our family.

Moi, j’ai choisi d’être francophone d’abord Moi, j’ai choisi d’être francophone d’abord. Je suis d’une famille exogame : ma mère est anglophone et mon père est francophone. Je connais les deux cultures et je parle les deux langues. Je sais que si je veux rester francophone, il faut que je fasse le choix de vivre en français tous les jours. Je m’identifie avec la culture francophone, il faut que je sois conséquente avec moi-même. Alors je choisis d’entourer ma famille de tout ce qui est français!

I appreciate the fact that my spouse is giving our son a flying start by teaching him the French songs, games and stories she learned when she was a child. It’s a very special thing to know and to live one’s culture. Imagine having two! That is what I want for my child and I am willing to practise whatever poor French I have to get involved in my son’s French reality… and learn more!

Dans mon milieu, il serait plus facile pour moi et ma famille de parler anglais. Mais je sais que je perdrais une grande partie de moi-même si je ne vivais pas en français. C’était crucial pour moi que mon conjoint comprenne ça et que nos enfants aient les deux cultures. C’est une question d’être fidèle à moi-même.

There is such richness in the French culture, music and literature, and I believe that being part of this culture will lead to a better, a fuller life for our family. It is a fundamental human motivation to be part of a group, to identify with a group, with a culture. Identity gives people a sense of belonging. To me, it is important in general to have a national identity. In Canada, I find there is a strong French Canadian culture.

Parler français, c’est bien beau, mais je veux que mes enfants se sentent francophones parce que c’est ça qui fera qu’eux aussi voudront choisir le français pour leurs enfants.

We are all Canadians. By raising my children in both French and English languages, my children could live anywhere in Canada without worrying about not fitting in.