JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD
OUR PRAYER: Notre père qui est aux cieux que ton nom soit sanctifié que ta reigne vienne que ta volonté soit faite sur la terre comme aux ciel donne nous aujourd’hui notre pain de ce jour et pardonne nous nos offenses comme nous pardonnons aussi à ceux qui nous ont offensé et ne nous soumets pas à la tentation mais délivre nous du mal.
OUR AGENDA FOR TODAY: 1. Prayer (check) 2. Do now 3. Review food words 4. Bingo 5. Review prendre, boire 6. Group activity
TODAY’S DO NOW (5 MINUTES) traduisez en français: The tall father The young mother The smart aunt The old sister The red brother
OUR FOOD VOCABULARY WAS:
APPORTER
COÛTER
COMBIEN COUTE
UNE BAGUETTE
LE BEURRE
DES FRITES
UN FROMAGE
LE JAMBON
UN PAIN
UN SANDWICH
UNE BOISSON (GAZEUSE)
UN CHOCOLAT CHAUD
UN EAU (MINERALE)
UN JUS (D’ORANGE, DE POMME, ETC)
LE LAIT
LE LIMONADE
UN THÉ
ASSEZ DE enough of
BEAUCOUP DE
D’AUTRES
UN MORCEAU (DE)
UN PEU DE
PLUSIEURS
QUELQUE CHOSE something
TROP
UN VERRE
BINGO We will play 3 rounds
LET’S REVIEW THE VERBS WE LEARNED THIS UNIT Prendre Boire
PRENDRE: TO TAKE Je prends Nous prenons tu prends Vous prenez il prend Ils prennent elle prend Elles prennent on prend
BOIRE: TO DRINK Je bois Nous buvons Tu bois Vous buvez Il boit Ils boivent elle boit Elles boivent on boit
DIALOG IN GROUPS Create a dialog in which each person says 5 lines. One person is a waiter. Have the other people order food from the waiter in five lines. Expressions like « how are you? » and « what is your name? » count as lines, as well as if a person was to ask and find out what the time is.