JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Irregular Verbs continued.
Advertisements

Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Le petit déjeuner.
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Prendre & Boire Steven Kobosko. Prendre To take Je prends Tu prends Il/Elle/on prend To have something to eat or drink. Nous prenons Vous prenez Ils/Elles.
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Verbes +. BOIRE  PresentJeNous TuVous Il/ElleIls/Elles PasséJ’ai BOIS BOIT BUVONS BUVEZ BOIVENT BU.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
A review of how to ask how much something is.
I can …talk about drinks and food in French! I will memorize vocabulary linked to eating and drinking.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Français II – Leçon 4B Vocabulaire
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Révision: p60-61 dans le cahier
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
The partitive article If we want to say ‘some’ or ‘any’ in French, for instance ‘some coffee’, ‘any bread’, we need what is called a partitive article,
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Vocabulaire électronique
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Nous allons …….. Parler d’un régime sain et malsain
FSL 7 Prières et Chansons.
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
Au café à Rennes Pour le déjeuner.
I can talk about food I eat and food I ate.
Notes le 24 mars Les verbes prendre et boire.
Français I – Leçon 4B Vocabulaire
En France, au petit déjeuner, on mange… En Angleterre,
Notre Père.
Leçon 2C My/your.
La nourriture et les boissons
Leçon 12, Partie 1 Les quantités REV 3/1/13.
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
The pronoun en.
Tu manges de façon saine?
MANGER ET BOIRE.
Bonne cuisine bonne mine!
Unité 2 – L’art de la nourriture
Choose 5 words to use in sentences in French. J’ai besoin de…
Objectifs: To revise telling the time in French
Conversations Chapitre5
Les pières en français Toute prières viennent du site église.Catholique.fr.
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
Quelle est la date aujourd’hui?
Year 9 Week 27 Learning objective: By the end of the lesson you will be able to decide which food is good or bad and explain why.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Notre Père.
PRENDRE ET BOIRE.
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Madame Nigey Greenwich Catholic School
La nourriture et les boissons
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Commander 4B.
Quelle est la date aujourd’hui?
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
GCSE ROLE PLAY At the café
PRENDRE ET BOIRE.
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Vouloir, Pouvoir, Être.
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
L’orchestre des animaux
Morning Dash - Francais
Transcription de la présentation:

JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD

OUR PRAYER: Notre père qui est aux cieux que ton nom soit sanctifié que ta reigne vienne que ta volonté soit faite sur la terre comme aux ciel donne nous aujourd’hui notre pain de ce jour et pardonne nous nos offenses comme nous pardonnons aussi à ceux qui nous ont offensé et ne nous soumets pas à la tentation mais délivre nous du mal.

OUR AGENDA FOR TODAY: 1. Prayer (check) 2. Do now 3. Review food words 4. Bingo 5. Review prendre, boire 6. Group activity

TODAY’S DO NOW (5 MINUTES) traduisez en français: The tall father The young mother The smart aunt The old sister The red brother

OUR FOOD VOCABULARY WAS:

APPORTER

COÛTER

COMBIEN COUTE

UNE BAGUETTE

LE BEURRE

DES FRITES

UN FROMAGE

LE JAMBON

UN PAIN

UN SANDWICH

UNE BOISSON (GAZEUSE)

UN CHOCOLAT CHAUD

UN EAU (MINERALE)

UN JUS (D’ORANGE, DE POMME, ETC)

LE LAIT

LE LIMONADE

UN THÉ

ASSEZ DE enough of

BEAUCOUP DE

D’AUTRES

UN MORCEAU (DE)

UN PEU DE

PLUSIEURS

QUELQUE CHOSE something

TROP

UN VERRE

BINGO We will play 3 rounds

LET’S REVIEW THE VERBS WE LEARNED THIS UNIT Prendre Boire

PRENDRE: TO TAKE Je prends Nous prenons tu prends Vous prenez il prend Ils prennent elle prend Elles prennent on prend

BOIRE: TO DRINK Je bois Nous buvons Tu bois Vous buvez Il boit Ils boivent elle boit Elles boivent on boit

DIALOG IN GROUPS Create a dialog in which each person says 5 lines. One person is a waiter. Have the other people order food from the waiter in five lines. Expressions like « how are you? » and « what is your name? » count as lines, as well as if a person was to ask and find out what the time is.