Swiss.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les descriptions.
Advertisements

Croire & Voir Deux verbes irréguliers. Croire: To believe, to think Je crois Je crois Tu crois Tu crois Il croit** Il croit** Elle croit Elle croit On.
BD3 4.2 vocabulaire. déménager to rent louer prendre sa retraite.
The Partitive SUCCESS SERIES FRENCH. The partitive It is the expression of quantity Part of vs. the whole item Review contractions with DE.
Le Passé Composé Past Tense (Past Perfect). The passé composé The passé composé expresses what happened in the past (sometimes called the past perfect.
Talking about the things you do
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Le verbe FAIRE au présent
Direct Object Pronouns Les pronoms compléments dobjects directs (COD)
Indirect Object Pronouns
Jeudi 14 octobre Les objectifs: 1.Be confident in looking nouns up in a dictionary 2.The / a.
Jeudi, 15 février Aim To revise adjectives to describe events. Starter Match the French to the English of the following opinion words: affreux/affreuse.
Lesson 2: L’Attaque Objective: Our young Arthur experienced a variety of emotions during the attack. Pupils to be able to understand these emotions. TALK:
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
Mes Vacances : Révision
L’éducation en France.
L’environnement WALT: To be able to produce an environmental campaign poster WILF: A range of complex phrases and tenses for grade C+ 13/04/2017.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Français Décrire un endroit. C’est it is Il /elle a it has Il y a there is / there are.
Qui veut être millionnaire? 1. I eat, c’est a)J’ai mangé d) Je manger c) Je vais manger b) Je mange.
Les sports Year 7.
Français 3 – Les professions Que métier est-ce? le drapeau de la ville de Montréal.
Italiennes et autrichiennes.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
F1 Gégraphie 3 Gideon Lemay, Zachary Dickens C’est Mardi le 20 Octobre.
Tu es comment?. Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va regarder un PowerPoint, Puis on va faire des jeux et des compétitions. Enfin on va.
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
Introduces & Practices Reviews  Descriptive words  Masculine and feminine plural forms of descriptive words  Nationalities  Ils sont, Elles sont for.
First part: Let’s play! BRITISH FESTIVALS… Let’s test your knowledge about festivals and special days in the United Kingdom…
4 pictures 1 word.
Past Tense (Past Perfect)
Staying in the target language
Parle-moi de ton collège!
Ce sont les pronoms qui joignent deux phrases en une.
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
Reflexive verbs and morning routine FR2
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
French greetings.
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
Vendredi le 13 octobre.
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
 Pronouns  To be  Present simple /  Present Continious  Adverbs of frequency  Comparatives /  Superlatives  As + adj + as  Will / be going to.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE GRADE 5 / YEAR 2 / TERM 2.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
1.Warm-up packet vert ex: C, D, & E
Zermat.
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
Travail en group Vous aurez besoin: Un dictionnaire ou portable pour
Le Passé Composé.
Aim: To learn about the use and formation of direct / indirect speech
Vendredi 31 août Français I
Switzerland.
Images of: Gornergratbahn Grindelwald Jungfraubahn Lauterbrunnen Matterhorn Zermatt etc... Ppt P.Koorn Alm 0408.
Ma Vie en Photos Français II.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Puis-je aller aux toilettes, s’il vous plait?
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Lundi 11 février Français II
Mardi 6 novembre Français I
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Swiss

Monte Pilatus

Monte Pilatus

Monte Pilatus

Vevey

Vevey

Ghateaux D’oex

Ghateaux D’oex

Ghateaux D’oex

Ghateaux D’oex

Ghateaux D’oex

Gstaad

Gstaad

Gstaad

Gstaad

Gstaad

Grindelwald

Grindelwald

Grindelwald

Grindelwald

Zermatt

Zermatt

Zermatt

Zermatt

Zermatt

Zermatt

Tiefencastel

Tiefencastel

Tiefencastel

France

Évian

Évian

Évian

Italy

Bellagio

Bellagio

Bellagio

Bellagio

Bellagio

Bellagio

Bellagio

Bellagio

Bellagio

Bellinzona

Bellinzona

Bellinzona

Trento

Trento

Trento

Trento

Bolzano

Bolzano

Bolzano

Bolzano

Montanhas Dolomitas

Montanhas Dolomitas

Montanhas Dolomitas

Montanhas Dolomitas

Montanhas Dolomitas

Austria

Tirol

Tirol

Tirol

Tirol

Tirol

Tirol

Tirol

Tirol

Glossglockner

Glossglockner

Glossglockner

Glossglockner

Glossglockner

Glossglockner

Glossglockner

Zell am See

Zell am See

Zell am See

Zell am See

Krems

Krems

END Super! It was a pleasure to look to these pictures! Congratulation !