L'éducation personnelle, sociale et saine

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements


Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
5 Contractions Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through.
Joanne Crease - Dane Court
and a justification for level 4
masculine (at least 1 boy)
Dani McGinn Pd. 3 French 2 Honors. Quel est le concept? Le concept est d'apprendre à s'entendre avec quelqu'un ou de dire ce que quelqu'un est occupé
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.

6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
1 Les objets pronoms Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: What are the object pronouns for « me, to me, you, to you,
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Aimer – to like, to love j’aimenous aimons tu aimesvous aimez elle aimeils aiment.
Dans la classe de français
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
How is it conjugated in the present tense?
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Describing the classroom layout
We all ready know two French verbs. What are they?
QU’EST-CE QUE C’EST?.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Elle regarde la photo? Oui, elle la regarde..
Francais 4 Chapter 4 Grammar 1
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Indirect Object Pronouns
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
Theme One Speaking Questions
Making Sentences Negative in French
in French and in English
Cycle intermédiaire français cadre
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Quelle est la date aujourd’hui?
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Global Challenge Flashing Wheels Lesson 1.
les formes et les couleurs
Paul Eluard Dans Paris.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Dans ma Salle de classe
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Transcription de la présentation:

L'éducation personnelle, sociale et saine Madame Vallé / Madame Driver Intro and reg –10mins être en sécurité

Leçon 3 : l’harcèlement / l’intimidation Objectives: discuter de l’harcèlement être en sécurité

2 1 5 3 4 6 l’Harcèlement les insultes exclusion intimidation la violence physique l’harcèlement racial l’harcèlement sexuel 2 1 5 3 Ss match the pictures to the type of bullying – 5 mins 4 6

Les Anagrammes de l’Harcèlement racèlhialemareclnt xhmacèeeeelrllnuts uiliveonaplcqeshye oeluxsicn mintidinatio slinsultees l’harcèlement racial l’harcèlement sexuel la violence physique exclusion intimidation les insultes Ss complete the anagrams with the types of bullying from the last lesson – 5 mins

C’est quelle sorte de l’harcèlement? b 1 2 3 4 3 c d 2 1 Watch the short You Tube clips and Ss match each clip to a type of bullying – 15 mins e f 4

mais PARLER avec quelqu’un Video Il faut (c’est important de ..)… parler avec un prof parler avec ta famille parler avec tes copains mais PARLER avec quelqu’un Finally watch the last video and ensure that they understand what to do if they are being bullied or are aware of it – 10 mins

song violence in school