4.1.5 Je peux parler de mon avenir Jour 5
Les Horoscopes 1. Choisissez un groupe de 4 personnes. 2. Demandez le signe astrologique de chaque personne. 3. Imaginez le futur de chaque membre du groupe. 4. Ecrivez au moins 3 phrases pour chaque personne. 5. Employez les métiers, le futur simple et qui/que. 6. Présentez en groupe! 7. Ecrivez ce que vous entendez.
Qu’est-ce qui se passera dans le futur? Partners – One student will face the screen, one student will not. The student facing the screen is the fortune teller. The fortune teller will see several images representing the future of their partner. They will tell their partner, in French what their future will be like. (Tu feras…) Partners may draw/write their future so they can remember main ideas. Before turning to see the screen, call on several students to explain what will happen in their future (je ferai…) MODEL THIS BEFORE BEGINNING!
Looks at pictures and predict the future using the future simple. Be creative! Share and compare with a partner.
For the question mark, they should make up their own idea for the future
Chanson! Demain demain demain Click the picture for a link to the clip. https://www.youtube.com/watch?v=LTp6zPNSF-g&feature=kp Demain demain demain
Activités 1e écoute: remplissez les trous Comparez avec un partenaire 3e écoute: finissez les trous Regardez le titre: quel est le sujet de la chanson? Dans la première strophe, encerclez les verbes qui expriment ce qui va arriver (futur)
La Brochure Pratiquez à présenter votre brochure Vous présenterez votre brochure. Essayez de convaincre les autres que votre voyage est le meilleur. On votera la meilleure brochure ET présentation Almost everyday, I start my classes off with conversations, rotating partners several times. They are very used to asking and answering questions! So, this is what they will be doing here. If they need help forming questions, you could run a quick brainstorming session