4.1.5 Je peux parler de mon avenir

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Talking about the things you do
Les Mots Interrogatifs
+ Le futur proche. + The immediate future tense Aller is also used to form the immediate future. So to talk about what you are going to do, use aller.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Les Questions.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
I can make predictions about the future.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
Pour poser des questions
Reflexive verbs and morning routine FR2
les bonnes résolutions
4.1.1 Je peux parler des professions.
I can make predictions about the future.
Les devoirs - homework Instructions:
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
I can make predictions about the future.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
4.1 Je peux parler de mon avenir
French writing assessment task
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
J’ai besoin de parler du passe….
Title Layout Subtitle.
in French and in English
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Français - couleurs - pays - drapeaux
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
Introductory slide to see what pupils remember.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
What’s the weather like?
Questions Synthesis.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Aujourd’hui nous allons…
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Dans ma Salle de classe
Si clauses in French.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
4.1 Je peux parler de mon avenir
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Double Vision the art of seeing more than one thing
Mon rêve serait d’être chirurgien.
Transcription de la présentation:

4.1.5 Je peux parler de mon avenir Jour 5

Les Horoscopes 1. Choisissez un groupe de 4 personnes. 2. Demandez le signe astrologique de chaque personne. 3. Imaginez le futur de chaque membre du groupe. 4. Ecrivez au moins 3 phrases pour chaque personne. 5. Employez les métiers, le futur simple et qui/que. 6. Présentez en groupe! 7. Ecrivez ce que vous entendez.

Qu’est-ce qui se passera dans le futur? Partners – One student will face the screen, one student will not. The student facing the screen is the fortune teller. The fortune teller will see several images representing the future of their partner. They will tell their partner, in French what their future will be like. (Tu feras…) Partners may draw/write their future so they can remember main ideas. Before turning to see the screen, call on several students to explain what will happen in their future (je ferai…) MODEL THIS BEFORE BEGINNING!

Looks at pictures and predict the future using the future simple. Be creative! Share and compare with a partner.

For the question mark, they should make up their own idea for the future

Chanson! Demain demain demain Click the picture for a link to the clip. https://www.youtube.com/watch?v=LTp6zPNSF-g&feature=kp Demain demain demain

Activités 1e écoute: remplissez les trous Comparez avec un partenaire 3e écoute: finissez les trous Regardez le titre: quel est le sujet de la chanson? Dans la première strophe, encerclez les verbes qui expriment ce qui va arriver (futur)

La Brochure Pratiquez à présenter votre brochure Vous présenterez votre brochure. Essayez de convaincre les autres que votre voyage est le meilleur. On votera la meilleure brochure ET présentation Almost everyday, I start my classes off with conversations, rotating partners several times. They are very used to asking and answering questions! So, this is what they will be doing here. If they need help forming questions, you could run a quick brainstorming session