Mercredi 31 Octobre Français I

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Leçon 6 – la page 40 jusquà la page 43 NOUNS Nouns referring to _____ or _____ areNouns referring to _____ or almost always ________________are almost.
Advertisements

Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Une Amie Un Ami Français I.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Saying what you have been doing
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Être verbs in the passé composé Most verbs take avoir in the passé composé but there are some verbs which take être. allervenir arriver resterentrerretourner.
THE VERB “ÊTRE” AND THE SUBJECT PRONOUNS
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Lundi 31 octobre Français II Les lieux hantés en France
Français II – mardi le 21 février horaire quotidien
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
Vendredi le 13 octobre.
Comparing....
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Mardi 7 Novembre Français I
Mardi 5 Décembre Français I
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
Lundi 6 Novembre Français II
Mardi 31 octobre Français I
Je sais Tu sais Il/Elle/On sait Nous savons Vous savez
Mercredi 25 octobre Français II
KEY LANGUAGE GRADE 5 / YEAR 2 / TERM 2.
Mercredi 1 Novembre Français I
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Jeudi 25 Janvier Français II
Present Simple NEGATIVE AND INTERROGATIVE. 2 (a) do not drink milk. IYouThey NEGATIVE: I We You They + do not + main verb She He It + does not + main.
Les personnes et Les objets
KEY LANGUAGE P5 / PLS2 / BLOCK 2.
Mardi 4 septembre Français PreAP/AP
Mercredi 31 Janvier Français II
Vendredi 31 août Français I
Jeudi 1 février Français II
Jeudi 2 Novembre Français II
Jeudi 1 Novembre Français I
Mercredi 11 avril Français I
The last grammatical concept
Lundi 29 octobre Français I
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Mardi 23 Octobre Français I
Le verbe « être » au pluriel
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Mardi 30 octobre Français I, II, PreAP/AP
USE OF PASSIVE PASSIVE VOICE IS USED WHEN THE FOCUS IS ON THE ACTION. IT IS NOT IMPORTANT OR NOT KNOWN, HOWEVER, WHO OR WHAT IS PERFORMING THE ACTION.
Jeudi 31 Janvier Français II
Jeudi 25 Octobre Français PreAP/AP
Vendredi 14 décembre Français II
Global Challenge Flashing Wheels Lesson 1.
Mercredi 29 août Français II
Mardi 30 Janvier Français PreAP/AP
Plus que parfait du Subjonctif
Information Questions
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
Mercredi 12 septembre Français I
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Describe my personality
Morning Dash - Francais
Français 3/12/18 Cinq minutes preparer à l’orale 4-2.
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Transcription de la présentation:

Mercredi 31 Octobre Français I Les catacombes de Paris sont un ossuaire souterrain et dans lequel ont été transferés les restes de plus de six millions d’individus venus de cimetières insalubres et délabrés. Le transfert a commencé au XVIIIe siècle. The Catacombs of Paris are an underground ossuary, which holds the remains of more than six million people coming from unsanitary and dilapidated cemeteries. The transfer started in the 18th century. https://www.youtube.com/watch?v=tm3fUoJv5f4 Questions New Orleans

Questions What is a factor to the hauntings in New Orleans?► Who was Delphine Mc Carthy LaLaurie? What did her and her husband do? Cite a couple of events that happen at their house now. Who is Marie Laveau? How, where does she appear now? Who is Chloe? What happened to her and what did she do? What happens now? Who is Captain Mary Green?

Mercredi 31 Octobre Français II Les catacombes de Paris sont un ossuaire souterrain et dans lequel ont été transferés les restes de plus de six millions d’individus venus de cimetières insalubres et délabrés. Le transfert a commencé au XVIIIe siècle. The Catacombs of Paris are an underground ossuary, which holds the remains of more than six million people coming from unsanitary and dilapidated cemeteries. The transfer started in the 18th century. https://www.youtube.com/watch?v=T-HEKjU3Als Quels sont les endroits hantés? Qui sont les “fantômes? Micro dialogue

Mercredi 31 Octobre Français Pre AP/AP Les catacombes de Paris sont un ossuaire souterrain et dans lequel ont été transferés les restes de plus de six millions d’individus venus de cimetières insalubres et délabrés. Le transfert a commencé au XVIIIe siècle. The Catacombs of Paris are an underground ossuary, which holds the remains of more than six million people coming from unsanitary and dilapidated cemeteries. The transfer started in the 18th century. https://www.youtube.com/watch?v=LkV2-uAukfI Vocabulaire/script

►Hi ►What’s your best friend’s name ►Hi ►What’s your best friend’s name? ►My best’s friend name is __A________ ►Are you taller than her or smaller? ►She is smaller than I ►I know (connais) ___B____ better ►I like ____A_____ better (I like better A) ►Is she good or bad at math? ►No, she is even (encore) worse than I ►Do you know ____C___? He is the tallest boy on campus (He is the boy the more tall) ►I don’t know ____C___ but I know ______D___ and she is the prettiest girl! (the girl the prettier “more pretty”) ►How old are you? Are you the youngest Junior? (You are the more young in junior) ►No, __B___ is younger than I, but older than you. Dialogue