une nouvelle / une histoire / un poème / une B. D.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Advertisements

AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Objectif: Aujourd’hui nous allons élargir nos connaissances culturelles All will have learnt about French cultural habits at this time of the year and.
What about discrete point skills?
Les couleurs et les animaux
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Comment décrire les vêtements?
Speaking Exam Preparation
Les matières scolaires
L.O. To be able to talk about a film in target language.
JC2 - LE PASSE COMPOSE with ÊTRE
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Français I – Leçon 6A Structures
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Qui est-ce?.
1. Comment t’appelles-tu?
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
L’histoire de l’ours brun
Pato et Elly font du sport aussi.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Les Couleurs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Classroom Expressions
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
EXTRA: WRITE THE SENTENCES IN ENGLISH.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Chassez l’intrus. 1- A- blanc B- violets C- bleue 2- A- marron B- rouges C- jaunes 3- A- mon frère B- son père C- mes soeurs 4- A- ils s’appellent B- il.
Jeu.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
Ma chambre In this unit of work you will learn how to:
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Aujourd’hui nous allons…
Le weekend To be able to talk about where you go
Les formes et les couleurs
les formes et les couleurs
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Dans ma Salle de classe
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Les Mots Intérrogatifs
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Les couleurs.
L’orchestre des animaux
Starter.
Describe my personality
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

une nouvelle / une histoire / un poème / une B. D. mardi 5 février 2019 Objectif: Aujourd’hui nous allons apprécier et analyser un poème de Elodie Santos. ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Activité de démarrage: Trouvez l’intrus une nouvelle / une histoire / un poème / une B. D. Pourquoi? AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je crois que – I believe that Il me semble que – It seems to me that parce que / car – because Il y a un accent= there is an accent Il n’y a pas d’accent= there is no accent Il y a 2 fois la lettre “….”= there is twice the letter “…” Il n’y a pas de …= there is no …. c’est singulier / pluriel – it is singular / plural c’est féminin / masculin – it is feminine/masculine Settling down + starter activity (little sheet) Students to add the word poem on their slip of paper (Extra: explain the presence of the accent on Poème + why accent grave and not accent aigu) Extension: Expliquez les raisons en français

Comprendre Travail individuel: Lisez les cartes du poème Objectif: Aujourd’hui nous allons apprécier et analyser un poème de Elodie Santos. mardi 5 février 2019 Comprendre Comme la vie qui ainsi continue Comme le vent qui s’est mis à souffler Comme une fleur qui s’est fanée Comprendre comprendre l’amour comprendre la nuit comprendre le jour Ecrire un poème c’est J’ai oublié la belle histoire j’ai volé à toute vitesse Je continue de croire Par-dessus la maison Par-dessus la prairie Qu’il faut qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire bleue Une histoire simple EITHER : A: Work with cut up text Travail individuel: Lisez les cartes du poème + soulignez les mots que vous connaissez AIDE: S’est fanée = has wilted S’est mis à = started Souffler = to blow What title would you give this poem? Opinions? Reaction? Give out the sheet with poem not in order Explain the work: pair or group work: reading to guess the words + students to underline the words they know or recognise (intelligent guessing) according to their linguistic knowledge of English or any other Issue the cards with the different lines of the poem Students who have completed the first activity could attempt to make their own poem Or ask them to find a title Mini plenary: ask students how they found the work Extension: Put the cards to form a poem ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1)

Comprendre Travail individuel: Lisez les cartes du poème Opinions? Objectif: Aujourd’hui nous allons apprécier et analyser un poème de Elodie Santos. mardi 5 février 2019 Comprendre Ecrire un poème c’est comprendre le jour comprendre la nuit comprendre l’amour Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire simple Une histoire bleue Comme le vent qui s’est mis à souffler j’ai volé à toute vitesse Par-dessus la prairie Par-dessus la maison Comme la vie qui ainsi continue Je continue de croire Qu’il faut Comprendre OR: B: Work with whole text Travail individuel: Lisez les cartes du poème Opinions? Reaction? Feeling? Opinions? Relisez le poème + soulignez les mots que vous connaissez Give out the sheets with the poem Ask: quel est le titre? (appears on PPT) Explain the work: individual reading (you might like to read it aloud for the auditory learners and also to limit the time spent on this reading) Second reading: students to underline the words they know or recognise (intelligent guessing) according to their linguistic knowledge of English or any other AIDE: S’est fanée = has wilted S’est mis à = started Souffler = to blow Extension: Guess the words you do not know ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1)

Comprendre Ecrire un poème c’est comprendre le jour comprendre la nuit comprendre l’amour Contraire de jour? Cognate en anglais? Night Comprehension = comprendre = to understand ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1)

Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire Comprendre ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire simple Une histoire bleue How did you guess the meaning of he words? Flower =fleur J’ai oublié mon devoir / mon cahier … Beautiful (belle= feminine) Histoire = history = the story of what has happened Recounted / told = racontait Petit (size)= small Grammar: Adjective agreement Fanée / belle / petite / bleue (Why not on simple?) See slide on colours : Quelle est ta couleur préférée? Background information on blue and expressions with the colour blue Extension: Change the text into 3rd person

Comme le vent qui s’est mis à souffler j’ai volé à toute vitesse Par-dessus la prairie Par-dessus la maison Use of picture if they have not done the weather To be elicited: Use of travel for some: Vol (Departure board in airports; tableau d’affichage) Vitesse (my students are used to vite as part of the classroom language) The little house on the prairie should be known Mansion = maison ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT appreciate the poem at a deeper level and explain some of the expressions (Towards 1)

Comprendre Ecoutez Levez la carte quand vous entendez la traduction Objectif: Aujourd’hui nous allons apprécier et analyser un poème de Elodie Santos. mardi 5 février 2019 Comprendre Ecrire un poème c’est comprendre le jour comprendre la nuit comprendre l’amour Comme une fleur qui s’est fanée J’ai oublié la belle histoire qu’on me racontait quand j’étais petite Une histoire simple Une histoire bleue Comme le vent qui s’est mis à souffler j’ai volé à toute vitesse Par-dessus la prairie Par-dessus la maison Comme la vie qui ainsi continue Je continue de croire Qu’il faut Comprendre Ecoutez Levez la carte quand vous entendez la traduction This is an auditory and kinaesthetic followed by the visual Students need to mix up the cards Ask some students to read the translation of the poem and students have to put the correct card in the air The correct translation appears on click This should become faster as there are fewer and fewer cards

Que pensez-vous de la dernière strophe? ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Que pensez-vous de la dernière strophe? Link between first and last verse? ? This can be a group discussion about the poem Compare first and last verse Creativity: Write another verse Extension: Quoi d’autre faut-il comprendre?

En français si possible! ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) En français si possible! ONE question about today’s lesson you would like answered. Je voudrais savoir… J’aimerais savoir…. Pourriez-vous me dire pourquoi…. TWO things I knew already. Je connaissais.. Je savais que… THREE new things I have learnt today. J’ai appris... J’ai compris que… / pourquoi…. / comment….

Classifie les verbes est s’est fanée ai volé racontait ai oublié ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Classifie les verbes est s’est fanée How many timelines? How many tenses? ai volé ai oublié racontait Variety of teaching strategies: Ask students to find the verbs Organise them into tenses il faut continue Extension: Find the infinives s’est mis étais

s’est fanée ai volé est ai oublié racontait il faut continue s’est mis ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Passé composé Imparfait Présent How many timelines? How many tenses? s’est fanée ai volé est ai oublié racontait il faut continue Extension: Find the infinives s’est mis étais

Quelle est ta couleur préférée? ALL TBAT appreciate the poem at a basic level and identify some of the words using a mixture of knowledge of English and French. (Towards 0/1) MOST TBAT reconstitute the poem and explain some of the expressions (Towards 1) SOME TBAT justify the end of the poem (Towards 1/2) Quelle est ta couleur préférée? Quelle est la couleur préférée dans les sociétés européennes? Un casque bleu? Un cordon bleu? La planète bleue? Un steak bleu? Background information : L'histoire de la couleur bleue dans les sociétés européennes est celle d'un complet renversement : pour les Grecs et les Romains, cette couleur compte peu ; elle est même désagréable à l'oeil. Or aujourd'hui, partout en Europe, le bleu est de très loin la couleur préférée (devant le vert et le rouge). L'ouvrage de Michel Pastoureau raconte l'histoire de ce renversement, en insistant sur les pratiques sociales de la couleur (étoffes et vêtements, vie quotidienne, symboles) et sur sa place dans la création littéraire et artistique, depuis les sociétés antiques et médiévales jusqu'à l'époque moderne. Il analyse également le triomphe du bleu à l'époque contemporaine, dresse un bilan de ses emplois et significations, et s'interroge sur son avenir. - Présentation de l'éditeur - (date de publication : 2006 (1ère éd. 2000)) http://www.franceculture.fr/oeuvre-bleu-histoire-d-une-couleur-de-michel-pastoureau.html casque bleu: soldat de l'ONU col bleu: ouvrier conte bleu: discours mensonger cordon bleu: personne très habile en cuisine être fleur bleue: être candide, être naïf faire le bleu: sécher les cours la grande bleue: la mer Méditerranée la planète bleue: la planète Terre steak bleu: steak grillé extérieurement mais cru à l'intérieur un bleu: jeune recrue à l'armée un bleu: un hématome http://www.legrenierdebibiane.com/participez/Expressions/couleurs.html