College Advisor Training: Applying to College and Vouchers

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Greetings, formal and informal
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
LE DIPLÔME DE L’IB (10PBI) École du Carrefour Matthew Boudreau Coordonnateur de l’IB.
IP Multicast Text available on
STAGE DE SECONDE DATES (A VENIR).
TP4
LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS
Nicole Arsenault|Gestionnaire à la réussite – comptes majeurs
Theme Three Speaking Questions
Business Case Title Company name
Supporting Students Mental Health Appuis à la santé mentale des élèves
What you need to know about Dual Credits
Institut d’été de l’IJECT Le lundi 28 août 2017
Formulaire de soumission destiné aux chercheurs
Calendrier scolaire Premier/dernier jour
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
TERM 1 (20%) Competencies targeted Evaluation Methods
Les mois.
Ensuring Equitable Access to Postsecondary Education
Speaking Exam Preparation
mardi, le douze septembre
Cross Cutting Mapping Project
objectifs: to name the months
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
Why is it important to plan ahead for the future?
L’éducation des adultes et l’éducation permanente contribuent aux niveaux de rendement des conseils scolaires Rapport fictif Conseil scolaire de district.
College Advisor Training
Subventions de District / District Grants
Rudiments de la SACD Institut d’été Le 29 août 2017.
P&ID SYMBOLS. P&IDs Piping and Instrumentation Diagrams or simply P&IDs are the “schematics” used in the field of instrumentation and control (Automation)
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
High-Availability Linux Services And Newtork Administration Bourbita Mahdi 2016.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
Buddy Program AEGEE-Alicante
Quelle est la date aujourd’hui?
NOUS SOMMES UNIS The Forum was established as a collective in 2010 at the same time that the Task Force on Financial Literacy issued their report. We.
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
An Introduction to After SWAC and After Adult Dual Credits
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Mark your calendar for Saturday, October 13, am – 2:30 pm
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Projets pilotes à DRC pour adultes de l’IJECT
Quelle est la date aujourd’hui?
Understanding Constraints in Primavera P6Primavera P6.
1-1 Introduction to ArcGIS Introductions Who are you? Any GIS background? What do you want to get out of the class?
College Advisor Training Formation – conseillers des collèges
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Journal Grade 9.
Global Challenge Flashing Wheels Lesson 1.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Travail de cloche Translate into French: The cows who give the most milk are those which eat the best grass.
Travail de cloche Quelle est votre station de ski préférée?
Dans ma Salle de classe
Avoiding the Pitfalls of Bad Slides Tips to be Covered Outlines Slide Structure Fonts Colour Background Graphs Spelling and Grammar Conclusions Questions.
Les Mots Intérrogatifs
University : Ammar Telidji Laghouat Faculty : Technology Department : Electronics 3rd year Telecommunications Professor : S.Benghouini Student: Tadj Souad.
Formulaire de soumission destiné aux chercheurs
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 9 - Company LOGO Business Case Title.
Transcription de la présentation:

College Advisor Training: Applying to College and Vouchers Formation – conseillers des collèges : Coupons Fall 2018 Automne 2018 SCWI / IJECT

SCWI Goals/Objectifs de l’IJECT SCWI / IJECT

PSE Direct Registration Rates Taux d’inscription directe au postsecondaire Direct Registration Rate for 2009-10 Cohort Taux d’inscription directe Cohorte de 2009 - 2010 Dual Credit Crédit de la DRC Non-Dual Credit Crédit autre que de la DRC College / Collège 31% 20% University / Université 7% 35% Note: Of the full 2009-10 Grade 9 Cohort, 33022 (20%) students registered directly to college. OnSIS, OCAS, OUAC data. Note : Pour la cohorte de 9e année de 2009 – 2010, 33 022 élèves (20 %) se sont inscrits directement au collège. Données SISOn, SACO, CDAUO. SCWI / IJECT

Crédit autre que de la DRC How many students did not directly register in PSE? / % d’élèves qui ne se sont pas inscrits directement au postsecondaire 2009-10 Cohort Cohorte de 2009 - 2010 Dual Credit Crédit de la DRC Non-Dual Credit Crédit autre que de la DRC Did not register in college or university in the subsequent year after their 5th year in secondary school Ne se sont pas inscrits au collège ou à l’université après leur 5e année du secondaire 62% 45% OnSIS, OCAS, OUAC data. Board-specific data is available from your board’s MISA lead. Données SISOn, SACO et CDAUO. Les données pertinentes de votre conseil scolaire sont disponibles auprès de la personne-ressource GIARE de votre conseil scolaire. SCWI / IJECT

After SWAC and After ADC Après L’EAC et Après DRCA Includes four components: Funded OCAS/OUAC applications for ADC/SWAC students Comprend quatre composantes: Financement des demandes des élèves adultes de programmes à DRC auprès de SACO/CDAUO SCWI / IJECT

Tips on Completion of OCAS Application Formulaire de demande du SACO Les élèves auront besoin : d’une adresse électronique (courriel) d’un accès à leur courriel pour compléter la demande en ligne Students will require: An email address Access to their email while completing the online application SCWI / IJECT

Tips on Completion of OCAS Application Formulaire de demande du SACO Les élèves auront besoin de: leur NISO et leur nom légal (tel qu’il apparaît sur leur horaire, relevé de notes et bulletin) Students will require: Their Ontario Education Number and their legal name (as it appears on timetable, transcript, report card) SCWI / IJECT

Tips on Completion of OCAS Application Formulaire de demande du SACO Les élèves auront besoin: d’un ordinateur pour compléter leur demande (pas une tablette ou un cellulaire) Students will require: A computer to complete their applications (not a mobile device) SCWI / IJECT

Vouchers – Coupons Will be distributed by SCWI to RPT Chairs to college advisor(s) grouped by college by After ADC or After SWAC number of vouchers will be based on approved number of Semester 1 students by individual programs Ceux-ci seront fournis par l’IJECT aux conseillers des collèges par l’entremise des présidents de l’EPR et regroupés par collège selon les programmes Après DRCA ou Après EAC le nombre de coupons sera determiné en fonction du nombre d’élèves approuvés pour chaque programme du 1er semestre SCWI / IJECT

Vouchers – Coupons Adult and SWAC vouchers must be kept separate you will be asked to report on which voucher numbers were used Les coupons pour adultes et ceux de l’EAC seront distincts vous indiquerez les numéros des coupons utilisés SCWI / IJECT

Use of Vouchers – Utilisation des Coupons College advisors will be responsible to provide the voucher number to the student while they are filling out the OCAS application together. The following link to the OCAS website may be useful: https://www.ocas.ca/resources/gu idance Les conseillers des collèges fourniront le code de coupon lorsque l’élève et le conseiller rempliront la demande du SACO ensemble. Ce lien vers le site du SACO pourrait servir : https://www.ocas.ca/ressources/co nseillers-en-orientation SCWI / IJECT

Use of Vouchers – Utilisation des coupons If there is difficulty while completing the application, the student with the help of the college advisor can contact OCAS for assistance at 1-888- 892-2228 En cas de difficultés lors de la préparation du formulaire de demande, l’élève peut compter sur l’aide du conseiller du collège pour communiquer avec le SACO au 1-888-892-2228 SCWI / IJECT

OCAS Vouchers Coupons SACO 2017-18 2017-2018 523 Issued 804 Redeemed 2,431 program choices 523 émis 804 échangés 2,431 choix de programmes 16/02/2019

2018-19 Voucher Dates Coupons : calendrier de distribution Issued Émission Expire Expiration Reporting Rapport Sem 1 SWAC or ADC dual credit programs 1er semestre – EAC ou DRCA October 19, 2018 19 octobre 2018 February 1, 2019 1 février 2019 March 1, 2019 1er mars 2019 Sem 2 SWAC or ADC dual credit programs 2e semestre - EAC ou DRCA February 11, 2019 11 février 2019 June 28, 2019 28 juin 2018 July 31, 2019 31 juillet 2019 Summer SWAC or ADC EAC ou DRCA - été July 8, 2019 8 juillet 2019 August 15, 2018 15 août 2018 August 15, 2019 15 août 2019 SCWI / IJECT

Payment Summary Review your fees. Click Complete Order to pay your application processing fee online.

Vouchers Under Payment Details, the Total Paid shows $0.00.

Contact Us Communiquez avec nous David Armstrong davidarmstrong@hurontel.on.ca Janine Griffore janine.griffore@gmail.com Phil Hedges PhilHedges@kwic.com Sonja Vandermeer svandermeer@Ontariodirectors.ca SCWI / IJECT