En Pleine Forme By: Deborah Santo.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Irregular Verbs continued.
Advertisements

BD vocabulaire.
Do as I say – Part One Must + Have to with the Angry Family.
Moi, mon talent, cest… 1.danser. 2.chanter. 3.faire de la magie. 4.jouer au foot. 5.jouer au rugby. 6.faire du cyclisme. 7.faire de la natation. 8.jouer.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Football le foot Many thanks to Romain Larrieu, goal keeper and Team Captain for Plymouth Argyle, for helping us to create the sound files on this power.
Warm up If you’re planning a party and you’re inviting your friends, what type of food and beverage would you offer them. Do you worry about their nutrition?
9 Les verbes – RE another “family” of verbs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What is the conjugation formula.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
LA RENCONTRE !. Je vais au concert Je vais au match (de foot)
DEVOIR is an irregular verb that means MUST, TO HAVE TO…. Je dois Tu dois Il/ elle/on doit Nous devons Vous devez Ils/ elles doivent.
Dans quelle pièce? In which room?. Les Equipes Figure out what room is the answer. Write it down on your “ardoise” First person in a team TO STAND UP.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
 Components have ratings  Ratings can be Voltage, Current or Power (Volts, Amps or Watts  If a Current of Power rating is exceeded the component overheats.
A POWER POINT DEMONSTRATION. The End. Just kidding! This is serious stuff.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Notes le 10 mai POUVOIR (to be able, can) je peux nous pouvons
Le conditionnel “Would”.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
CONJUGAISON.
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Vocabulaire electronique
Il vaut mieux que vous partiez...
AVOIR, ETRE, ALLER Au présent.
To learn which sports to use with ‘je joue’ and which
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
There exists more negatives than just Ne…pas
Theme Two Speaking Questions
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Notes le 28 mars Les verbes réguliers qui finissent en –ir (Regular –ir verbes)
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Qu’est-ce qui t’est arrivé?
L’impératif ( = command forms)
Have students correct the sentences by re-writing them correctly without their notes. They can work in pairs. Then reveal the answers one by one, discussing.
Français 3/7/16 Ecrivez six invitations avec trois “turn downs” et trois “accepts.” Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order? Descendre.
Games and instructions
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
Theme Two Speaking Questions
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Vocab the dishes the room the guitar the floor football outside
Activités du week-end.
Theme One Speaking Questions
Je sais Tu sais Il/Elle/On sait Nous savons Vous savez
There are so many types of sports. For example-: Basketball,volleyball, cricket, badminton, table tennis, football, lawn tennis etc.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
7a.
Personnages dessinés à la main
Classroom Expressions
Vouloir, Pouvoir, Être.
Révision – Phrases Importantes
Les verbes – RE another “family” of verbs
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
What’s the weather like?
Français 3/5/18 Ecrivez quatre phrases – chose que vous faites quand il fait beau, chaud, froid, et frais . Eight Canadian geese walk into a bar. What.
Lesson 3.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Le Verbe Vouloir Chapitre 6.
Le passé composé Les verbes qui sont conjugués avec Etre!
Partir, Sortir et Dormir
Français 2, 7 janvier 2019 Tell me about your holiday in french. How was it? What did you do? What did you eat? Use the passé composé. E.G. C’etait interesant.
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

En Pleine Forme By: Deborah Santo

devoir (to have to, must) Je dois… Tu dois… Il/Elle/On doit… Nous devons… Vous devez… Ils/Elles doivent…

en pleine forme in good shape

se mettre en condition to get in shape Je doit me mettre en condition. Tu doit te mettre en condition. Il doit se mettre en condition.

s'entraîner à… to train for… Je m’entraîne au foot. Tu t’entraines au volley. Elles s’entraine au basketball.

faire de l’exercice to exercise

faire des abdominaux to do sit-ups

faire de l‘areobic to do aerobics / to do some cardio

faire de la gymnastique to do gymnastics

faire de la musculation to lift weights

faire des pompes to do push-ups

Je n’en peux plus! I just can’t do any more!

J’abandonne. I give up.

Je craque! I’m losing it!

Courage! Hang in there!

Allez! Come on! / Go!

Encore un effort! One more try!

Tu y es presque! You’re almost there!

Vive, les…! Hurray for the…! Long live the…!

A bas, les…! Down with the…!

Ecrasez-les! Crush them!

une équipe a team

gagner perdre to win to lose

marquer un point to score a point

marquer un but to score a goal

Fin