« A Woman Among Warlords » Un autobiographie par: Malalai Joya.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Savez-vous planter les choux?
Cest quel type demission? Un jeu? Un documentaire? Un feuilleton? Une émission de sport?
La Vie politique sous la Cinquième République
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Décrire une Ville.
Écrit en 1887 par Guy de Maupassant
Quelle est la date aujourd’hui ?
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Pour Réviser le futur: The future tense is made by adding the following endings to the infinitive of a verb: -ai, -as, -a, -ons, -ez, -ont * -re verbs.
ContractionsContractions How the French get around.
L’heure et les minutes.
EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
L’eau et le tourisme L’exemple d’Ibiza.
2F2 Critique du film L’Introduction Le contexte du film
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
To be or not to be ? That is the question !!! PHYLOGENESE HUMAINE.
Une journée au collège.
Stephen Harper Par: Christie Innis. Sa vie personelle Il s'appelle Stephen Joseph Harper. ›Il est né le 30 avril 1959 à Toronto. Il est le premier ministre.
The days of the week and months
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Objectif: comprendre et repondre a la question:-
EN GROUPES RÉPONDEZ AUX QUESTIONS SUIVANTES: 1.Où est Afghanistan? 2.Quelle est la raison que les troupes Canadiens sont entrés en Afghanistan? 3. Pourquoi.
Holocaust et Le Procès de Nuremburg
La prostitution Katie Brousseau Droit 12 Janvier, 2011.
Journal télévisé de 20 heures du 18 mai. Use the buttons below the video to hear it played, to pause it and to stop it. It lasts roughly 60 seconds. There.
Sarkozy et Dieu. Sarkozy à Rome, 20 décembre 2007: •« C’est pourquoi j’appelle de mes vœux l’avènement d’une laïcité positive, c’est-à-dire d’une laïcité.
Les Coutumes: Les Repas Gastronomiques Grace Hoffman Period 2.
To ask/tell the age of family members and friends.
Xavier Mouranche Registre e-MUST Evaluation en Médecine d’Urgence des Stratégies Thérapeutiques de l’Infarctus du Myocarde.
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
Notes les 8-9 octobre L’impératif (Command forms) Donne-lui ton crayon. (Give him your pencil.) Ne me parlez pas comme ça. (Don’t talk to me like that.)
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Lefranc LindsayUMONS FTI-EII Wolff LauraCERM Zmara Nadir Travail présenté dans le cadre du cours d’Institutions internationales Responsables de cours:
Quels sont tes passes temps préfèrés?
LES VÊTEMENTS DES FEMMES MUSUMANES Erica Griffin et Lindsey Craig.
Bonjour! Bon mercredi! Pour être prêt: 1.Sortez: 1.le livre ouvert à la p. 53 Un peu d’histoire 2.P. 57 A 2.Faites p. 57 lettre C.
Français 2: mercredi, le 15 mai, 2013 Activités: Cahier BV p. 143 Activités 11 et 12 Interro 4 sommatif Texte p Structure: l’imperatifs Cahier.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Le Poisson d’avril: le 1er avril
The Millau Viaduct Paris - Barcelona.
Exit Interview. About Me Born and raised in Lindsay California Hispanic Family of 8 Work in fields.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
JOURNAL – LE 13 MAI IV 1.They used to open 2.I opened 3.He’s opening 4.We will open 5.You would open 6.Let’s open IIB You are babysitting for a 5-year-old.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Today I am learning to express my opinions about my school uniform and to justify my opinion By the end of the lesson I will be able to I do/don’t like.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
Unité 5 Pronoms de Complement Direct Le—la—l’—les.
Jeudi 16 avril (2h) Français I Project Histoire de la France sous l’Occupation Leçon – questions La Raffle Réplique: "Je pense que la vie est un don et.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Au Collège Starter Activities.
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement in Paris I can ask about other people’s classes and talk about my own. Aujourd’hui, nous allons.
Les pronoms indirect. Indirect object pronoun Here is a list of the indirect object pronouns: Singular Plural to me me/m’ to us nous to you te/t’ to you.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Français II – mercredi le 17 mai horaire quotidien
Jeudi 24 Janvier Français PreAP/AP
Transcription de la présentation:

« A Woman Among Warlords » Un autobiographie par: Malalai Joya

Sommaire Malalai Joya est né en Ziken

1986 Quetta Pakistan RAWA: Revolutionary Association of the Women of Afghanistan-supported schools

Farah, Afghanistan Malalai Joya est nommé OPAWC « Organization of Promoting Afghan Womens Capabilities » Hamid Karzai (Chef dAfghanistan) Déléguer pour Loya Jirga 2003

Le Discours de Loya Jirga

Les civiles après la discours

Mars 2004, le commencement des discours partout et des échoués dassassinassions. Pas de violence Karzai pour un heure Zalmay Khalilzad Elle a détesté chaque conversation

10 de Mars de Sept 2005 (les élections) Mai 2006 (assaut dans parlement) Mai et Avril 2007 Bannir

2007-Présent Des discours partout le monde La bataille sur lÉtats-Unis Un bouche pour les civiles Afghanie

LExtrait « It will be a long struggle. A river is made drop by drop.... I don't want to be killed. But I don't fear death; I fear remaining silent in the face of injustice. I fear becoming indifferent to the fate of my people ». Joya,

Le style décriture de Malalai 1 st Personne Histoire non-fiction/autobiographie Beaucoup des opinions ET faits Les perspectifs de Malalai sur des vrai événements

La Situation Politique (Avant, Pendant et Âpres)

Les Deux Caricatures

LActualité 1.Le banni de Malalai Joya par Parlement en 2007 parce quelle a dit la vérité et quelle a essayé daider leur pays. 2.La discours de Malalai Joya dans la Loya Jirga en Aujourdhui les soldats Américaines dans lAfghanistan mais ils ont juste fait plus négatifs que positifs pour les civiles. Pour numéro 3:

Finalement Il y a des fondamentales des politiques intéressent Beaucoup dhistoire sur lAfghanistan et les civiles lÉtats-Unis et les négatifs de leur « War on Terrorism » en Afghanistan Recommandation

« A Woman Among Warlords » est….