Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

Les groupes des aliments
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Write a paragraph to introduce yourself
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Le tabac mardi, 9 mai Pour ou contre? 1.Si on fume, on a lair plus adulte. 2.Le tabac sent mauvais. 3.On risque davoir le cancer et.
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.
To identify a verb in its infinitive form
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Qu’est-ce que tu aimes manger et pourquoi?
Match-up the numbers to the letters
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Choosing a Healthy Lifestyle
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Healthy Lifestyle – Les Repas
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
WALT: To talk about the internet in French.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Unité 2-C. to read lire to go shopping faire du shopping.
Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what you wear for different occasions.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Warm up Imagine that you have a friend who has very unhealthy habits. Write 5 sentences, offering your friend advice on what to do to get in shape.(look.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Topic outline Wednesday 25 th February P1 – Infinitive structures Wednesday 25 th February P6 – Giving tips for a healthy lifestyle Friday 27 th February.
Half-erased sentences:
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Section 1 Part A (Video in book)
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Transcription de la présentation:

Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?

Unjumble the sentences beaucoup Je fais de sport, je tous les lundis au foot après joue le collège. Je vais toutes nager les semaines et sainement. aussi manger beaucoup Je bois deau et jamais du fast food. je ne mange ne fume pas et je ne pas de drogue. consomme pas Je

Unjumble the sentences Je fais beaucoup de sport, je joue au foot tous les lundis après le collège Je vais nager toutes les semaines et aussi manger sainement. Je bois beaucoup deau et je ne mange jamais du fast food. Je ne fume pas et je ne consomme pas de drogue.

Ecoutez ! Page 146 ex 2 Qui est pour et qui est contre? Lire. Page 146 ex 1 Qui est pour et qui est contre? Lire. Page 146 ex 4 Lisez et trouver la bonne personne

Comment dit-on en français? 1.Its disgusting 2.Its relaxing 3.Its a waste 4.Im addicted 5.It gives me confidence 6.The smell 7.Its expensive 8.Its bad for your health Cest dégoûtant Cest déstressant Cest un gaspillage Je suis dépendent(e) Ça me donne confiance Lodeur Cest / ça coûte cher Cest mauvais pour la santé

Pour ou contre? 1.Si on fume, on a lair plus adulte. 2.Le tabac sent mauvais. 3.On risque davoir le cancer et des maladies cardiaques. 4.Cest reposant de fumer une cigarette. 5.Si on shabitue au tabac, on ne peut pas sarrêter. 6.Les cigarettes coûtent très cher. 7.Je veux faire la même chose que mes copains, donc je fume. 8.Si jai une cigarette à la main, jai plus confiance en moi. P C C P C C C P

Homework / Devoirs Due Friday 3 rd February 2012 Write a paragraph of at least 50 words on what you eat during the day, what you like to eat, whether you eat healthily or not, and what you might do to stay healthy. Remember to include opinions! Use your worksheet to help you. 7

Do this puzzle in pairs A-t- a- e-t- e- b- f? A-q-h-e-q-t-t-l?Q-f-t-p-g-l-f? Q-q-t-v-f-p-g-l-f- d-l-f E-q-t-m-l-p-d?Q-q-t-a-m-p-l-d- h-s? E-q-t-f-d-c?E-q-t-b-b-de?E-q-t-a-l-n-g