Objectif: as-tu la forme? 1 Mardi vingt quatre janvier 2012 Starts withNumber of letters 1cheeseL F2 7 2chickenL P2 6 3eggsL O3 5 4applesL P3 6 5breadL.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Advertisements

Nous allons... Apprendre le vocabulaire de la nourriture
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning.
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
The Near Future (one of two future tenses in french)
“Aller” is a very important verb.
To ask about preferences
Les Questions au Passé Composé
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Knowledge about language Prepositions au, à la, à l In French, you must use one of the prepositions au, à la, à l after the structure je vais (the verb.
Get the best grade you can in GCSE French speaking
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Le paratif et l’article défini
Les loisirs et les passe-temps.
Hobbies Mes Loisirs Hobbies By Lois et Helen 9f1 Français.
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
L E V ERBE ALLER AU P RÉSENT. JE VAIS I go I am going I do go.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Au petit-déjeuner, je mange
Le petit déjeuner.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Quest-ce que tu manges? Buts: Saying what you eat at school and what you like to eat.
Je regarde quelquefois la télévision.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
WALT: REVISE THE TOPIC OF FOOD FOR TALKING ABOUT A HEALTHY LIFESTYLE. WILF: A GOOD KNOWLEDGE OF VOCABULARY, GRAMMAR RULES AND TENSES FOR LEVEL 6.
Qu’est-ce que c’est? La Formation… Verbes en –er
To identify a verb in its infinitive form
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Manges-tu sainement?.
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Quand jétais petit(e) To be able to use the imperfect tense to talk about the way you used to be and the things you used to do.
Que faisais-tu vacances? To be able to distinguish between perfect and imperfect tense.
Je vais Tu vas Il va Ils vont Nous allons Vous allez
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Les Jours de la Semaine The days of the week. Les Jours de la Semaine Week starts with Monday Do not capitalize unless it is 1 st word of sentence.
La prononciation française
Futur proche and futur. Aller and the futur proche Aller= irregular verb-to go Je vais nous allons Tu va vous allez Il, elle, on va ils, elles, vont Ex.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
1.Say hello to him or her. 2.Ask him or her his or her name. 3.Tell him or her your name. 4.He or she asks you to spell your name (try to write the letters.
Les pronoms Y et en. En Je mange du chocolat. Il en faut. J’ en mange Il faut des pommes. You use en to replace a noun when it implies a quantity. It.
Y Refers to a previously-mentioned (or implied) place. Tu vas à la banque aujourd'hui ? Non, j'y vais demain. Nous allons au magasin. Tu veux y aller ?
Verbs *Sportif (m), sportive (f) -Tu es sportif (sportive)? -Oui, je fais du sport ou Non, je ne fais pas du sport *Pratiquer- to practice *Courir-to run.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
French 2 Passé Composé.
Any answer can be C+ if you always think PROF
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Par Mme. Cook. Aller means « to go. » Je vais Nous allons Tu vas Vous allez Il Elle va Ils, Elles vont on.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.

Transcription de la présentation:

Objectif: as-tu la forme? 1 Mardi vingt quatre janvier 2012 Starts withNumber of letters 1cheeseL F2 7 2chickenL P2 6 3eggsL O3 5 4applesL P3 6 5breadL P2 4 6hamL J2 6 7ice creamL G2 5 8cerealL C3 8 9fishL P2 7 10sweetsL B3 7 Spelling test

Objectif: as-tu la forme? 2 Mardi vingt quatre janvier 2012 Starts withNumber of letters 1cheeseLe fromage2 7 2chickenLe poulet2 6 3eggsLes oeufs3 5 4applesLes pommes 3 6 5breadLe pain2 4 6hamLe jambon2 6 7ice creamLa glace2 5 8cerealLes céréales3 8 9fishLe poisson2 7 10sweetsLes bonbons3 7 Spelling test

Combien de fois? Cherchez ces mots dans le dictionnaire Assez souvent Jamais Très souvent Tous les jours Quelquefois Rarement Chaque semaine Une fois par jour

Ecoutez ! Page 144 ex 1 Cest bon pour la santé ou pas? Lire. Page 144 ex 2 Cest bon pour la santé ou pas? Ecoutez! Page 144 ex 3 Quest ce quil faut faire pour garde la forme?

Vas-tu changer tes habitudes au futur? Oui je vais faire régulièrement de lexercise. Je vais manger plus de fruits. Je vais apprendre à cuisiner. Je vais aller au gym. Je ne vais pas manger de chocolat. Je ne vais pas conduire. Je vais marcher plus.

Vas-tu changer tes habitudes au futur? Can you give a sentence about 3?

Pour garder la forme! redir.asp?URL= h?v=9RwM-IFfezA%26feature=related

Quelle est le problème le plus grave au collège? Le problème le plus grave, cest le tabagisme. Beaucoup délèves fument. Je nai jamais fumé car cest cher (£££££) et ce nest pas bon pour la santé. Je déteste lodeur de la fumée sur les vêtements.

Quelle est le problème le plus grave au collège? Le problème le plus grave, cest la violence. Il y a les élèves qui se battre et qui sont agressives.

GCSE French C grade – use of the present, past and a future tenses, opinions, reasons, adjectives and connectives. B / A grade - use of present, past and a future tenses, opinions, reasons adjectives and connectives. PLUS - the imperfect and conditional tenses, comparisons and adverbs. (très, assez, normalement)