Sedaine, Le Philosophe sans le savoir the creation of suspense in the play Annabelle and Nikki.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

The Pronoun Y. Objectifs At the end of this lesson, you will be able to: 1.explain the use of the pronoun «Y». 2.substitute nouns/phrases with «Y». 3.put.
Les pronoms compléments
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
The passé composé of –er verbs with avoir


Y et en chapitre 5. EN: 1.replaces du, de l, de la, des, de and noun after it 2. replaces noun after a number. Il cherche des livres. Il en cherche. He.
Comment former des questions
Relative pronouns Relative pronouns are used as replacements for a repeated noun or pronoun in a subordinate clause. TWO SENTENCES: I am looking for my.
Le pronom en. What does it do? En is a french object pronoun that is used to replace many expressions dependent on quantity En mostly refers to things.
Les Pronoms Disjoints.
Traduisez les phrases Chapitre 5 me, te, nous, vous le, la, les lui, leur y, en.
Interrogative Pronouns
Les pronoms de lobjet direct et Indirect AVEC PIERRE-auguste renoir Kathleen Pepin Edité par Ross Connelly.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
Les pronoms des objets indirects
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Le pronom EN Meanings: Some, any, of it, of them, from it, from them, or from there.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
So what are Garfield and Odie saying?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
Voilà mon sac à dos Il est tout noir et gros Ce nest pas vraiment beau Et ça pèse trop.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Interrogatifs + Relatifs
Direct Object Pronouns With a quick review of stress/disjonctive pronouns.
Indirect object pronouns Leçon 16. En anglais Indicate the direct and indirect objects in the following sentences in English: 1.I am giving the book to.
Object Pronouns Melelui telaleuryen nousles vous.
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Qui a dit ça? Et quest-ce que ça veut dire? Imagination is everything. It is a preview of your lifes coming attractions. Albert Einstein Namaste… LE.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
1. THE RELATIVE PRONOUN QUI. The relative pronoun ____ is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
Français II H Leçon PB - structures
STRESS PRONOUNS AND POSSESSIVES. WHAT IS A PRONOUN IN ENGLISH? A pronoun A subject pronoun Ex Replaces a noun Replaces a subject I I You He/She We Yall.
Stress pronouns and possessives
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
BD1 Vocabulaire 3.2. le chat, mon chat le chien, mon chien.
PPS: TSL – December 2009 Le premier pas Jaimerais quelle fasse le premier pas Je sais cela ne se fait pas Pourtant jaimerais Que ce soit elle qui vienne.
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
EXT: can you translate them too?
La grande révision de pronoms! Everything you should already know!
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Hello / Goodbye.
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.
Français II H – Leçon 1B Structures
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Pour parler du passé Cétait lannée Javais 15 ans, et jhabitais à São Paulo, Brésil avec ma famille. Un jour il faisait bon et ma mère a proposé.
Presentée par Megan Brown.  Voir is the infinitive form of the verb “to see.”  Conjugation:  Je vois  Tu vois  Il/elle/on voit  Nous voyons  Vous.
Les Pronoms relatifs FSF3U.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC LA VIE A DEUX PLEINE DE TENDRESSE mérite que l ’on se rapproche du ciel pour atteindre LE BONHEUR Life.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Les pronoms complément d’objet indirect.  Answers the question “to whom” “to what”  I’m writing to Paul/J’écris à Paul  Who are you writing to? Paul.
Transcription de la présentation:

Sedaine, Le Philosophe sans le savoir the creation of suspense in the play Annabelle and Nikki

Creation of SUSPENSE: Vraisemblance and verisimilitude Foreshadowing Political tension Confusion Morality, virtue and heightened emotion Punctuation

Act I 1.1 : Victorine crying, mention of deux hommes, épée à la main. Mais si cétait le fils de Monsieur… ? 1.3: Il na pas coutume de rentrer si tard (Victorine) 1.4: Mon fils est-il rentré? Ici Victorine entre; elle parle à son Père à loreille : il lui répond. Antoine : Monsieur, vous croyez-vous capable dun grand secret ? 1.8 : Arrival of son 1.10 : Sophie : Et moi, mon frère, je trouve fort mal de ce quun jour comme celui-ci vous êtes revenu si tard. fils : Il est vrai quil est un peu tard. Cette montre est jolie : Le frère regarde la montre, rêve, & soupire fils/Victorine : Vous mavez bien inquiétée. Une dispute dans un Caffe !

Act II 2.3: Vanderk fils anguish amplified in monologue – what is at stake, who will his decisions affect? (Quelle fatalité!) Il reprend un air gai – keeping secrets from family 2.4: Je déclamais ; je…je faisais le Héros …une Tragédie ? - irony

Act II 2.4: père: Mon fils, lorsquun homme entre dans le monde, il est le jouet des circonstances – talk of birth, yet also foreboding Ancestors fighting/dead Dutchman & si vous pensez que jaie fait par le commerce une tache à leur nom, cest à vous de leffacer – Family honour dependent on son

Act II 2.5: First mention of M. Desparville (his servant arrives) – role within play for now a mystery 2.9 : Tante : embrassez moi, mon cher enfant – family connection, more at stake

Act III 3.1: Non. Et nos chevaux? fils : Ah ! je ne sais pas mentir. 3.3: Antoine, le doigt en lair: Jy vais : ne sortez pas, ne sortez pas 3.4 : Monologue/elipses : Antoine est un bon homme…Je se sera bien imaginé…Ah, mon père, mon père ! 3.5 : Une fantasie dexercise. Father sees through him: Mon fils, jusquà cet instant je nai connu en vous ni détour, ni mensonge. 3.5: Tells father of encounter in café: Lhistoire nest pas longue. 3.5: Et vous cherchez querelle! Ah! mon fils, pourquoi navez-vous pas pensé que vous aviez vôtre père ? je pense si souvent que jai un fils. 3.5: Un assassinat ! 3.6: Vanderk doubts Antonines trust: King or country? 3.7: Vanderk père, Ce que je veux? ah quil vive. 3.8 : abus cruel du point dhonneur. 3.9 : Il est parti ! ô Ciel ! arrêtez… Il est parti ! Il rêve douloureusement

Act IV 4.1: Victorine searching for Vanderk fils: Exclamations and questioning – Ah! Jai un pressentiment; mais que risque-je den parler? 4.3: Vanderk monologue: Je voyais devant moi toutes les misères humaines…La mort même…Mais ceci…Hé, que dire ! : La Tante : Vous mon frère, vous avez perdu toute idée de noblesse – relationships damaged

Act IV 4.9: Vanderk tells Antoine to intervene if son tries to kill adversary, but not if hes in danger… puisque…puisque…Cruel honneur! 4.10: Tu aurais bien dû te mettre en noir, te faire beau le jour du mariage de ma fille – Dramatic irony/funereal connotations

Act V 5.2 Desparville looking for le Négociant 5.4: Desparville mentions his son fighting: à linstant que je vous parle, nest-il pas occupé à se battre ?/A se battre !/Oui, Monsieur, à se battre. Un autre jeune homme dans un caffé… 5.4: Monsieur, je suis flatté de votre…(On frappe à la porte un coup) Je suis flatté de ce que… (un second coup) un troisième coup M. Vanderk tombe sur un siège 5.5 : Mon fils est mort…& je ne lai pas embrassé 5.6 : Antoine : Mort, mort : jai vu sauter son chapeau, mort 5.9 : Arrival of Vanderk fils and Desparville fils

Conclusion Act 1 – sense of mystery; sensibilité; display of happy family; Vanderk fils behaviour Act 2 – Monologue; lies; family honour Act 3 – Key mystery; Vanderk pères acknowledgement; tension between them; Exclamations upon sons disappearance Act 4 – Panic (Victorine) and sadness (Vanderk père); strained relationships; honour vs. family; irony Act 5 – Desparvilles appearance; three knocks; grieving interrupted by Desparville fils arrival

References Donald Clive Stuart, Studies in Philology, (available online – university library webpage). – p.295: to foreshadow gives information, in a more or less vague manner, but in a way to arouse curiosity, as to what may happen in the future. – Suspense is not fear, but is a combination of hope and fear. P.296. Charlton and Ledbury, Michel-Jean Sedaine: theatre, opera and art (Aldershot: Ashgate, 2000), – Sedaines […] experiments in putting controvertial and topical themes centre-stage in periods of political tension […]. P.7. – Sedaine, in this play constantly keeps alive the idea that there are multiple sources of information and disinformation, multiple ways of both knowing and of being misled. P.47.