Resources Pédagogiques en Français, des outils pour accroître linteractivité chez vos élèves. Presenté par Eric Therrien Consultant TIC (Mathématiques.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Talking about yourself
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
“Aller” is a very important verb.
Questions II How do you Form Questions in French??
Les Adjectifs Possessifs
REBUILDING HAITIAN MEDICAL EDUCATION AND TRAINING.
How to use the conditional tense The stem and the endings Some irregularities Constructing hypothetical sentences.
Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.
La Charte de lempowerment The empowerment Charta Eugenia Lodini Università di Bologna.
ICT Consultant (Mathématiques & Sciences)
BONJOUR Complex name, Simple aim! SEACSSEACS. What we wanted out of SEACS To promote sustainable energy usage within the school community To allow students.
I KNOW THE CEFR…NOW GIVE ME THE STRATEGIES!
Consultant TIC (Mathématiques & Sciences)
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Class objectives: Students will learn to systematically correct their most common/recurring mistakes, often caused by their literal translation of English,
Unité 5: Leçon 15 Pages
Born June 25, 1969 American designer, illustrator, and writer of childrens books Most famous book: The very Hungry Caterpillar awards.
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Electronic Portfolio/ Portfolio électronique QPAT
* Google Confidential and Proprietary Khaled KOUBAA Public Policy & Gov't Relations Manager - North Africa Google, Inc. Research, Innovation and Entrepreneurship.
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Le possessif au pluriel. several owners, one thing owned We own it: Our classroom. You all own it: Your classroom. They all own it: Their classroom.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Talking about yourself
L’INFORMATION SUR L’ORIENTATION AU LYCEE NORD BASSIN
In our history-geography classroom, there are some world maps and there is a globe to show where the countries and towns are located in the world. The.
Ressources Pédagogiques: Le Portail Ednet et Introduction à Moodle Présenté Eric Therrien ICT Consultant (Math & Science)
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Bienvenue à la classe de français!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.

Le possessif au pluriel. one owner Voila ma classe. Voila ton sac-à-dos. Voila ses stylos.
Bienvenue à la classe de français! Mme Belliveau - 10.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
Mardi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Outils TIC Presenté par Eric Therrien ICT Consultant (Mathematics & Sciences)
OuTIC Presenté par Eric Therrien Consultant TIC (Mathematiques & Sciences)
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Quiz!. Starter: think of as many words/phrases as you can in 5 minutes for personal details/likes dislikes/hobbies.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Ecole des Arts Visuels de La Cambre / cours Éco-conception & Développement Durable / François Jégou 1 WELCOME TO SAINT-GILLES, LIÈGE CAMPUS FOOD SAINT-GILLES.
Appliquer l’enseignement hybride à votre salle de classe Presenté par Eric Therrien Consultant TIC (Mathematiques & Sciences)
Vendredi le 5 septembre 2014
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Transcription de la présentation:

Resources Pédagogiques en Français, des outils pour accroître linteractivité chez vos élèves. Presenté par Eric Therrien Consultant TIC (Mathématiques & Sciences)

Agenda et Présentation Le but de latelier est d'explorer les différentes ressources afin de maximiser les apprentissages des élèves. Je vais vous présenter des stratégies et des outils technologiques qui vous permettra daccroître l'engagement, l'interaction avec vos élèves dans votre classe de Français.

Resources Cette pésentation est disponible à laddresse suivante:

Aider les élèves à répondre aux besoins du 21 e siècle.... seul ensemble locale globale consommation création Un temps spécifique nimporte où, nimporte quand

Pourquoi linternet??? Permet un environnement dapprentissage dynamique La location est illimitéePrépare les élèves pour des carrières futures.

Resources

Google QR Code et URL shortener Code QR URL Shortener

Sondage therrien/presentation-21-septembre/ therrien/presentation-21-septembre/

Digital Life Vidéo 7YAxxDY 7YAxxDY Que pensez-vous pendant le visionnement de ce vidéo?

Activité 5 min En petit groupe comment les réseaux sociaux ont-ils affecté votre enseignement depuis les derniers 5 ans.

Bienvenue au ÉduPortail LÉduPortail offre un accès à une gamme de ressources et différents services que le ministère de l'Éducation de la Nouvelle- Écosse offre à ses enseignants. Les objectifs initiaux de ce projet étaient les suivants: 1)afin que les enseignants accèdent facilement à des ressources et outils quils ont besoin 2)avoir une authentification unique pour accéder aux différentes applications

Investigation Video Cola vs Diete Cola??? ec71d1c01f1ec5dc3175af96ee

Tagxedo et Jing

Création de project Photo Story Comic Life Photo comic iPad Book Creator iPad

Schools have become just one of many places in both the real and virtual world where students can get an education. Some of their best teachers will be outside the classroom walls. Will Richardson, Education Leadership, Vol. 70 No. 6 March 2013 A skillful teacher is a teachers who has developed and built excellent teaching skills such as momentum, procedural routines, objective, clarity, discipline, organization, evaluation, models of teaching, time, principles of learning, personal relationship building, expectations, etc. On the top of that it would be a teacher who creates a ROLE (Rich Online Learning Environment) You simply want to provide learning beyond your classroom door and provide other opportunity for students to learn a second time.

One Last Thought Palloff and Pratt (2005) state The more we engage our students in a process of ongoing evaluation of their own performance, the more meaningful the online course will be to them. The more we engage them in working with one another in both collaborative activity and collaborative assessment, the more likely they are to engage in a learning community that will sustain them beyond the end of the course. The more meaningful the course, the more likely it is that they will become empowered and lifelong learners. (p. 53)

Eric Therrien (902)