Write your answers on lined paper

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les Questions.
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Quel type de musique tu aimes? ..intr?.. J’aime...dev?..
Interpersonal Speaking
Role Play 17 Homework help.
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
How to form questions in French
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Mardi 4 avril Français I Finish listening (6)
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Type Topic in here! Created by Educational Technology Network
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
French is spoken by approximately 120 million people in Africa.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
GCSE Development sheet: Module3
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
mardi, le douze septembre
Reflection Conversation
By the end of today’s lesson you will be able to:
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Direct and Indirect Object Pronouns
Theme One Speaking Questions
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Faire le ménage Frequency words
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Your task Design a PowerPoint to present your family – use the vocabulary we have learned in class!
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
To learn and practise past tense verbs
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Quelle est la date aujourd’hui?
Theme 1a: Famille Décris/parles moi de ta famille?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Révision de l’alphabet
Petit sondage… 1. Aimez-vous écouter de la musique?
Qu’est-ce que tu regardes normalement à la télé et pourquoi ?
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Ma Vie en Photos Français II.
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Lundi 3 décembre Français I
Vendredi 26 Janvier Français II
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Bien qu’il soit né en Allemagne, Jacques Offenbach (1819 – 1889) est devenu le mieux connu compositeur des operettes françaises pendant le Deuxième Empire.
Preparing students for GCSE speaking
Ma Vie en Photos par Mme Carter
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Write your answers on lined paper Using today lessons notes and answers that we shared in class Write your final answers to the 4 questions done in class. Please vary your opinion bubbles and reasons to suit what you do or think of a celebration Write from scratch your own ideas/answers on the 3 extra questions as on slide 3. Homework due in Wednesday 30 january You will practice in pairs the completed answers and be ready to speak as contribution to the whole class discussion Grade 1-4 - Can you respond to questions with basic reasons and opinions? (varied tenses/opinions / idioms) Grade 4-5 - Can you develop your response to the unpredictable element of the questioning by providing opinions with reasons? Grade 6+ - Can you elaborate and respond with a sequence and a range of structures?

1. Quel est ta fête préférée. 2 1. Quel est ta fête préférée ? 2. Que fais-tu pour fêter ton anniversaire ? 3. Comment as-tu fêter Noel / ton anniversaire l’année dernière ? 4. Si tu gagnais la loterie ou passerais-tu ton anniversaire ?

Devoir a remettre le 30 janvier Quel est ton cadeau d’anniversaire idéal ? Que fait ta famille pour célébrer les anniversaires ? Qu’est-ce que tu vas faire pour fêter ton anniversaire cette année?

1. Quel est ta fête préférée ? Ma fête préférée c’est Noel car on reçoit beaucoup de cadeaux et mes parents nous emmènent dans la famille et avec des amis pour célébrer. J’adore ça. Grade 1-4 - Can you respond to questions with basic reasons and opinions? (varied tenses/opinions / idioms) Grade 4-5 - Can you develop your response to the unpredictable element of the questioning by providing opinions with reasons? Grade 6+ - Can you elaborate and respond with a sequence and a range of structures?

2. Que fais-tu pour fêter ton anniversaire ? Pour fêter mon anniversaire j’organise un repas avec mes copains en ville et quelques fois je sors avec ma famille aussi au resto pour y manger. A mon avis je dois dire que c’est souvent formidable! Grade 1-4 - Can you respond to questions with basic reasons and opinions? (varied tenses/opinions / idioms) Grade 4-5 - Can you develop your response to the unpredictable element of the questioning by providing opinions with reasons? Grade 6+ - Can you elaborate and respond with a sequence and a range of structures?

3. Comment as-tu fêter Noel / ton anniversaire l’année dernière ? L’an dernier/ L’année dernière, pendant mon anniversaire c’était incroyable, mes parents avaient invité tous mes amis pour me faire une surprise et lorsque je suis arrivé(e), ils ont tous crié ‘Joyeux Anniversaire!’. Ensuite, nous avons dansé et mangé toute la soirée. J’ai adoré car c’était superbe!/c’était une expérience inoubliable. Grade 1-4 - Can you respond to questions with basic reasons and opinions? (varied tenses/opinions / idioms) Grade 4-5 - Can you develop your response to the unpredictable element of the questioning by providing opinions with reasons? Grade 6+ - Can you elaborate and respond with a sequence and a range of structures?

4. Si tu gagnais la loterie ou passerais-tu ton anniversaire ? Grade 1-4 - Can you respond to questions with basic reasons and opinions? (varied tenses/opinions / idioms) Grade 4-5 - Can you develop your response to the unpredictable element of the questioning by providing opinions with reasons? Grade 6+ - Can you elaborate and respond with a sequence and a range of structures?