L’imparfait.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

Jeudi, le 10 octobre Objectif de la leçon: To be able to form and detect the Imperfect Tense in French. e.g. I used to buy/ I was buying Olympics values.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
LIMPARFAIT. TABLE DE MATIERES Quest-ce que cest que limparfait? Comment former limparfait Exemples.
How to use the conditional tense The stem and the endings Some irregularities Constructing hypothetical sentences.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
How to use the conditional tense The stem and the endings Some irregularities Constructing hypothetical sentences.
L’imparfait.
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
L’imparfait (The imperfect tense) Le Passé Composé is used to describe completed actions of specific past events.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
The Perfect Tense with -er verbs Le passé composé.
How is it conjugated in the present tense?
The Imperfect Tense.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
 L’imparfait (imperfect tense) is used to describe what things used to be like or to talk about repeated actions in the past  Frequently used in description.
Lesson I can describe my childhood.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
French 3 - Unité 3 Lesson I can use both the imparfait and passé composé to describe my childhood.
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Le conditionnel “Would”.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Lesson I can describe my childhood environment.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
L’imparfait.
L’imparfait 2. First, let’s look at how the imperfect tense is formed. To get the stem for the imperfect, you drop the -ons ending from the nous form of.
L’Imparfait Comment le formuler? C’est facile? Bien sûr!!!
Reviewing how to conjugate ER verbs in the present tense
Creating Questions in French
The verb tense to describe the past
Bell Ringer Match up the following to complete the sentence correctly.
Imparfait v. Passé Composé
L’imparfait.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
L’Imparfait Comment le formuler? Est-ce facile? Bien sûr!!!
L’imparfait/imperfect:
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
L’imparfait.
Vendredi le 13 octobre.
L’Imparfait.
L'Imparfait.
Le Passé composé VS l'imparfait
Notes: l’Imparfait français III.
Lagniappe “A little bit of this, a little bit of that”
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
L’IMPARFAIT This tense is the EASIEST to master in French!
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Imparfait v. Passé Composé
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
L’imparfait.
Ma Vie en Photos Français II.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
The Perfect Tense with ‘avoir’
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
The Perfect Tense with ‘être’
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
USE OF PASSIVE PASSIVE VOICE IS USED WHEN THE FOCUS IS ON THE ACTION. IT IS NOT IMPORTANT OR NOT KNOWN, HOWEVER, WHO OR WHAT IS PERFORMING THE ACTION.
Le conditionnel « Would ».
Information Questions
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
The Conditional = WOULD.
Aller Chapitre 5.
The Perfect Tense with ‘être’
The Perfect Tense with ‘avoir’
Transcription de la présentation:

L’imparfait

When do you use it? You use the imperfect to describe something that you USED TO do. Eg: When I was little, I used to play football Quand j’étais petit(e), je jouais au foot.

How do you form it? Take the ‘nous’ form of the present tense... Eg: (nous) regardons. Take off the ‘ons’ ending… Eg: regard... Add the following endings to the stem… - ais - ait / ait / ait - ions - iez - aient / aient

Un exemple: ÉCOUTER Present tense of écouter: nous écoutons Remove the ‘ons’ ending: écout... Add the endings… j’écoutais I used to listen tu écoutais you used to listen il / elle / on écoutait he / she / one used to listen nous écoutions we used to listen vous écoutiez you used to listen ils / elles écoutaient they used to listen

IRREGULAR VERBS The stem of irregular verbs changes but the endings stay the same: The stem of ‘être’ (to be) is ‘ét…’   Verbs like ‘manger’ or ‘ranger’ take an extra ‘e’ in the ‘nous’ form. This is to make the ‘g’ sound. However, the extra ‘e’ is NOT needed before ‘i’.  Example: je mangeais / tu mangeais nous mangions  Similarly, with verbs like ‘commencer’, the final ‘c’ becomes ‘ç’ before ‘a’ or ‘o’ to make it sound soft. Verbs like ‘manger’ or ‘ranger’ take an extra ‘e’ in the ‘nous’ form.  Example: je commençais nous lançons

Travaille avec un partenaire Où habitais-tu quand tu étais petit(e)? Quand j’étais petit(e), j’habitais à Calais dans un appartement. C’était comment? Mon appartement était très petit mais confortable. Tu aimais ta maison? Pourquoi? Je n’aimais pas mon appartement car je partageais ma chambre avec mon petit frère. Et maintenant? Où habites-tu? Maintenant, j’habite à Lille dans une maison avec quatre chambres. 5. Tu aimes ta maison? Pourquoi? Oui, j’aime beaucoup ma maison parce qu’elle est grande et nous avons une piscine.

Expo 4 Rouge – Page 46 Fais une liste des imparfaits dans le texte: j’étais nous habitions je pouvais notre maison était j’allais je faisais je prenais c’était

Invente une histoire à l’imparfait Foundation: Simple sentences with one opinion Higher: More complex sentences, with linking words, and opinions. ma mère mon père x 2

Exemple Quand j’étais petit(e), j’habitais dans une grande maison au bord de la mer avec mes parents et ma soeur. Nous étions heureux. Nous avions un chien qui s’appellait Jules mais nous n’avions pas de poisson rouge. Le lundi après l’école, je faisais de la natation. Je jouais aussi au basket une fois par semaine avec mon équipe. Ma mère travaillait dans une école avec des enfants. Elle était professeur. Mon père était pilote donc il ne dormait pas souvent à la maison. Ma nourriture préférée était le poulet et les frites. Nous allions à Mac Donald de temps en temps.