French Second Level Likes and dislikes.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Advertisements

Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Les matières le françaisFrench langlaisEnglish lespagnolSpanish lallemandGerman lirlandaisIrish lhistoireHistory la géographieGeography les sciencesScience.
French First Level Colours.
Talking about yourself
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Objective To be able to talk about school subjects To understand time.
Les Matières Scolaires
Français I Leçon 2A Les cours.
Write a paragraph to introduce yourself
Les matières Qu’est-ce que tu fais au collège? Au collège je fais….
Les matières scolaires
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Qu’est-ce que tu fais comme matières au collège?
La vie scolaire en France
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
Talking about yourself
____________________________
French Second Level Les couleurs!.
Quelle est ta matière préférée?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
LES MATIÈRES. LE FRANÇAIS LALLEMAND LESPAGNOL LANGLAIS.
La prononciation française
Comment trouves-tu………?
Les matières! Lundi le 26 septembre
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
French First Level Classroom Talk!.
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
City of Edinburgh French First Level Les couleurs!
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
City of Edinburgh French Level 1
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
City of Edinburgh French Early Level
Les matières Les opinions Les heures Les jours
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Forming questions in French
French Level 1 La magie!.
City of Edinburgh French Early Level
WALT: how to talk about your timetable
Activities for the first week of the École 1 unit.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Tu aimes…? Using powerpoints 1-12 answer the question for each subject and give a reason e.g.” J’adore le dessin parce que c’est super!” Powerpoint 14.
©2014 FrenchTeacherResources.com
La musique L`histoire Le français.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Mes opinions Learning Objective: Can I give a balanced opinion about school subjects? Learning outcomes: By the end we will Know how to use specific adjectives.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
mercredi seize septembre Le Futur!
Au Collège Starter Activities.
Les matières Go through the powerpoint. Copy down the school subjects in French & English Write sentences to give your opinions on the different subjects.
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
J’aime/ Je n’aime pas/ J’adore/ Je déteste…
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Module 1.
Objectives: to practise school subjects and opinions in French moving from simple sentences to paragraphs to improve accuracy of pronunciation.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières scolaires 10/Frx lundi le dix janvier 2005.
Lundi, 7 janvier Mes matières L’objectif: To learn school subjects in French L’objectif: To learn school subjects in French.
Les matières scolaires
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Transcription de la présentation:

French Second Level Likes and dislikes

Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and join in with a story, song or poem Understand and respond to familiar voices in short, predictable conversations. Participate in familiar games, paired speaking and short role plays. Take part in simple, paired conversations about themselves, Ask simple questions. Develop confidence and enthusiasm to communicate using the language I have learnt.

Vocabulary Likes and dislikes with school subjects Est-ce que tu aimes...? Do you like... J’adore I love J’aime I like Je n’aime pas I don’t like Je n’aime que I only like Je déteste I hate le français French l’anglais English les maths maths la géographie geography l’histoire history l’histoire-géo social studies/modern studies les sciences science le sport PE la musique music le dessin art l’informatique ICT   C’est difficile It’s hard C’est facile It’s easy C’est fantastique It’s fantastic C’est intéressant It’s interesting C’est ennuyeux It’s boring Ce n’est pas mal It’s not bad C’est super It’s super C’est bien It’s good C’est bon/bonne It’s good (foods)

l’anglais

le français

l’espagnol

les maths

la géographie

l’histoire

l’histoire-géo

les sciences

le sport

la musique

le dessin

l’informatique

Regardez les matières Qu’est-ce qui manque? Qu’est-ce qui manque means What is missing?

La classe contre Le prof Beat the teacher

Pupils repeat the subject if you point to the right one, but must keep quiet if you point to one but say another subject.

Lotto des matières! Ecrivez six matieres, eg: Quand vous entendez la matière, mettez un X Quand vous avez six X, criez LOTTO! Le francais L’anglais Les maths La géographie Le dessin La technologie Write 6 subjects, when you hear one called put an X over it. When you have 6 X’s, shout LOTTO!

Les opinions I love

J’adore I love

J’aime I like

Je n’aime pas I don’t like

Je n’aime que I only like

Je déteste I hate

Est-ce que tu aimes l’anglais? J’adore l’anglais!

J’aime l’informatique! Est-ce que tu aimes l’informatique? J’aime l’informatique!

Je n’aime pas les sciences Est-ce que tu aimes les sciences? Je n’aime pas les sciences

Est-ce que tu aimes la musique? Je déteste la musique

Est-ce que tu aimes le français? J’adore le français?

Est-ce que tu aimes la géographie? J’aime la géographie

Est-ce que tu aimes les maths? Je déteste les maths

Est-ce que tu aimes le dessin? Je n’aime que le dessin

Est-ce que tu aimes l’espagnol? J’aime l’espagnol

Est-ce que tu aimes l’histoire? Je déteste l’histoire

J’adore l’histoire-géo? Est-ce que tu aimes l’histoire-géo? J’adore l’histoire-géo?

Est-ce que tu aimes le sport? Je n’aime que le sport

Corrigez les fautes J’adore les sciences. Je déteste le français. Je n’aime pas le sport. J’aime les sciences. Je n’aime pas la géographie J’adore l’informatique J’adore les maths. J’aime le français. Je n’aime pas l’anglais. Je déteste les sciences. J’aime la géographie Je déteste l’informatique Correct the mistakes according to the pictures

Class subject survey Pupils can practice asking Est-ce que tu aimes…+ a subject by surveying each other around the class. This can then be linked to creating a graph, tally marks etc. Combien de personnes aiment le français? = How many people like French? Make a graph.

Further opinions Pupils can add onto their opinions by stating why they like or dislike something.

C’est difficile

C’est facile

C’est fantastique

C’est intéressant

C’est ennuyeux

Ce n’est pas mal

C’est super

C’est bien

Encore une fois! One more time!

C’est difficile

C’est facile

C’est fantastique

C’est intéressant

C’est ennuyeux

Ce n’est pas mal

C’est super

C’est bien

Vrai ou faux? True or false? Point to a picture, say the opinion, pupils put thumbs up or thumbs down if they think it’s correct or not

Est-ce que tu aimes l’anglais? J’adore l’anglais, c’est facile!

Est-ce que tu aimes l’informatique? J’aime l’informatique, c’est fantastique!

Je n’aime pas les sciences, c’est difficile Est-ce que tu aimes les sciences? Je n’aime pas les sciences, c’est difficile

Est-ce que tu aimes la musique? Je déteste la musique, c’est ennuyeux

Est-ce que tu aimes le français? J’adore le français, c’est intéressant

J’aime la géographie, c’est super Est-ce que tu aimes la géographie? J’aime la géographie, c’est super

Est-ce que tu aimes les maths? Je déteste les maths, c’est difficile

Est-ce que tu aimes le dessin? Je n’aime que le dessin, ce n’est pas mal

Est-ce que tu aimes l’espagnol? J’aime l’espagnol, c’est bien

Emploi du temps Récréation Ecole 1+2 Heures Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Leçon 1   Leçon 2 10h40-11h00  Récréation Leçon 3 Leçon 4 1h00-1h45  Déjeûner Leçon 5 2h45-3h05  Appel Sample timetable – recreation – break. Déjeuner – lunch. Appel – register Pupils could make up their ideal timetable

Le système scolaire en France The school system in France A bit of culture, showing them how school works in France. You could get them to work out which class they would be in if they were in France

Baccalauréat (comme GCSEs) École maternelle 3-6 ans École primaire 6-11 ans Collège 11-15 ans 6ème, 5ème, 4ème, 3ème Collège Age Name 11-12 Sixième 6ème 12-13 Cinquième 5ème 13-14 Quatrième 4ème 14-15 Troisième 3ème Lycée 15-18 ans Baccalauréat (comme GCSEs)

Embedding the language tip Use the French subjects when you are planning your day.

ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

BBC Learning Zone http://www.bbc.co.uk/learningzone/clips/not-again-farley-school-french/12292.html Get to listen out for the subjects and note what time they are

Classtools http://www.classtools.net/education-games-php/fruit_machine You can make your own games on classtools

Au revoir!