Starter Aim To introduce vocabulary describing where tables are situated in a restaurant. You have two minutes to match up the English and French and say.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A-Avez- vous une chambre de libre sil vous plaît? B-Oui,quelle sorte de chambre voulez-vous? A-Je voudrais une chambre pour 2 personnes avec une salle.
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
How to Answer Questions using Pronoms Compléments
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Bonjour!.
Réserver une table au restaurant
Les boissons – Drinks Les plats – Dishes
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning.
Bien Dit 1 chapitre 6.2 vocab Exprimons-nous conversation.
French Negative Adverbs French 2 – Term 2-1 I can.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
____________________________ Une lettre à lhôtel L/O: To write a letter to a hotel about your stay STARTER Use a dictionary to write the English next to.
Can I talk about my next holiday?
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Au magasin de vêtements
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le petit déjeuner.
Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Présentez-vous.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Français 2, 8 octobre 2012 Cinq minutes preparer á lorale 9-2. Ask me to tell the Ole goes fishing joke. Rassurer – to reassure or put someones mind at.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
lundi, 4 novembre What do the sections in red mean? They ALL
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Quelle est ta matière préférée?
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Foundation/ Higher Tier Role Play 2 An accident. You have had an accident in and you are now at the hospital. You will have to…. 1.Say what hurts. 2.Where.
Hello / Goodbye.
Its shoere time you learned the conjugation of a stem-changing verb!
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Saying what you have been doing
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
C’est combien?.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask and say what you like to do.
I can tell time in French!
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 08 septembre 2014 Tu aimes chanter avec des oiseaux? Répondez en phrase complète, s’il vous plaît.
What am I going to do today? Learn to ask the way to eight places in French and understand directions. Learn why certain words are pronounced in a particular.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
GV French Cluster Micro-Lesson: At a French Restaurant.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Associe le français avec l’anglais:
Objectifs: To revise telling the time in French
Français I – jeudi le 29 novembre horaire quotidien
Transcription de la présentation:

Starter Aim To introduce vocabulary describing where tables are situated in a restaurant. You have two minutes to match up the English and French and say how you did it. a en terrasse 1 next to the window b à lintérieur2 on the patio c près de la fenêtre 3 in the smoking area d dans lespace non fumeurs 4 indoors e dans lespace fumeurs 5 in the corner f à lécart 6 non-smoking area lundi, 4 novembre

Français Learning objectives To practise new vocabulary related to working in a restaurant You can understand a booking for a meal in a restaurant + note all the main details

Écouter Note en anglais les casse-croûtes et les boissons avec les quantités.

Écouter Note en anglais les casse-croûtes et les boissons avec les quantités.

Écouter Note en anglais les casse-croûtes et les boissons avec les quantités.

Écouter Note en anglais les casse-croûtes et les boissons avec les quantités.

Restaurant chez Jean. Bonsoir. Bonsoir, madame. Je voudrais réserver une table pour ce soir. Bien sûr, monsieur. Pour combien de personnes? Quatre personnes. À quelle heure? À huit heures. Et nous voudrions une table dans lespace non-fumeurs, sil vous plaît. Dans lespace non-fumeurs, monsieur, bien sûr. Daccord. Une table dans lespace non-fumeurs pour quatre personnes à huit heures. À quel nom? Au nom du Fournier. Cest noté, monsieur. Au revoir. Exercice 2 page 96

Match the person to the restaurant + explain why in English. a)Je préfère manger à l extérieur. b)Je voudrais manger un casse- croûte. c)J adore la cuisine internationale. A B C

Match the person to the restaurant + explain why in English. To what is the red box refering?

Match the person to the restaurant + explain why in English. To what is the red box refering?

Match the person to the restaurant + explain why in English. To what is the red box refering? -soirées??? -produits??? -accueil???

Match the person to the restaurant + explain why in English. To what is the red box refering? -Petits pains???

You can understand a booking for a meal in a restaurant + note all the main details

Au restaurant 2 Plenary