Les devoirs: Make flashcards with new vocabulary. Write a sentence describing which animal is your favorite and why. Exercice #3 Quelle heure est il? 7:30.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les animaux.
Advertisements

Les animaux octobre 2008 Agnès Desjobert. Un cheval Le cheval galope sur la plage.
Quest-ce que tu vas faire? What are you going to do?
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Ecrivez le nom de chaque animal.
Exercice #18 Quelle est la date aujourd’hui? Quel age as-tu?
Nom___________________CLASSWORK Date___________________ Instructions: Write a story about what is happening in the picture. Describe the setting, the events.
Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.
Quelle heure est-il? Copyright 2011 –
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Le Trésor d’Eric le Rouge 3 Trésor des mots animaux
All Some Most 1.Léléphant fait de lathlétisme 2.Le tigre fait de la natation 3.Le cochon dInde fait de la haltérophilie 4.Le zèbra fait de lathlétisme.
______________________ Quelle heure est-il?
Dans la quatrième année, nous avons appris les noms des animaux de compagnie. Maintenant, nous allons apprendre les animaux de ferme et animaux sauvages.
What gender is this word?
Must be able to use plurals and colours correctly.
Les Animaux.
Les animaux… gros ou petits…. Un cheval (des chevaux)
Hors Cadre Clichés surprenants Proposé par Jackdidier.
Les Animaux Domestiques
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
Les Adjectifs le français 1.
Les animaux de notre zoo Classe 3 et Classe de consolidation.
Read along.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Qu’est-ce que c’est ? C’est un... When a noun is masculine, you’ll use UN as an article. You’ll also refer to it as “il”.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Beach pictures Give pairs of children a picture or postcard of a beach scene. Invite them to use their sentence cards as a model to write some sentences.
Français 41 – Unité 6 La République Centrafricaine Leçon B – Les préparatifs Partons en safari!
Au zoo de Boise: summative assessment For this assessment, you will write a description of animals you see at the Boise Zoo. During your trip, write down.
As-tu un animal? mercredi le 3 décembre Objective: to be able to say what pets you have.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Français 1/23/12 Dessinez le vocabulaire, page 100. What is a jittery sorceress? Se coucher – to go to bed. Va te coucher tout de suite! Go to bed right.
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
LES COULEURS.
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Copyright 2011 – Instructions for teaching new vocabulary: 1. Fill in the Animals Vocabulary: Students write the French word.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
 Is a poem of five lines describing yourself Line 1: MOI Line 2: Two nouns (things liked) Line 3: Three verbs or verb phrase (activities you like to.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Les animaux… gros ou petits…. Un cheval (des chevaux)
Aujourd’hui est jeudi le 26,2009 OBJECTIVE (S) Students will be able to identify the name of animals. Students Will be able to make a description of their.
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
Les transports. At your table, make a list of transport you know in FRENCH!
Les animaux… C’est _____ un chien. C’est _______un lapin. C’est______une souris. C’est______une tortue. C’est ______un hamster.
Vocabulaire életronique. A dog Un chien A cat Un chat.
Faites-le maintenant But: Comment est ta famille?
Checking knowledge of gender, possessive adjectives and adjectival agreement Pupils have to choose which sentence boxes are grammatically correct. A cannon.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
Les animaux domestiques
l‘ours le lapin le hibou la poule le pingouin.
LES ANIMAUX. LE CHAT LE CHIEN LE LAPIN L’ OURS.
Savez-vous distinguer les animaux sauvages de ceux domestiques?
controle classe de sixieme
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
Throughout Cambodia there are many neighborhoods with architecture which is a legacy of the French colonial period.
mardi, le douze septembre
Les animaux domestiques
Les animaux À la maison.
Etre verb and adjective agreement
À la ferme Les objectifs
Les animaux domestiques – Pets
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
Cliquez ici pour commencer
Les animaux domestiques – Pets
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

Les devoirs: Make flashcards with new vocabulary. Write a sentence describing which animal is your favorite and why. Exercice #3 Quelle heure est il? 7:30 3:45 12:00 9:05 5:15

Les animaux

Lobjectif: Les élèves vont apprendre les noms danimaux sauvages.

Révisions: Le chien Le chat

Lhippopotame

La tortue

Le perroquet

Le loup

Le cheval

La poule

Le rhinocéros

Le singe

Le lion

La girafe

Le tigre

Le kangourou

Le lézard

Le poisson

Le cardinal

Le flamant (rose)

La panthère

Léléphant

Lours

La pie

Décrivez une photo/describe whats in one of the pictures.