Describe people’s actions (Be+V-ing)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LE PRESENT ER VERBS JE TU IL/ELLE ON NOUS VOUS ILS/ELLES
Advertisements

“Aller” is a very important verb.
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Une Amie Un Ami Français I.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Talking about the things you do
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Le verbe FAIRE au présent
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
JOBS. Across 5. she serves in a restaurant 6. he works in a shop 7. cures animals 9. types letters and answers phone calls 10. sells flowers 11. prepares.
You are going to revise how to talk about your daily routine. But before, look at this document and describe.
Français 2, 26 janvier 2015 Additional Listening 3-4 What is Dracula’s favorite snack? Vivre – to live. Il faut la vivre pleinement. We must live it fully.
Le présent simple Quand l’utiliser ?
Les verbes au présent Amelia Lonnes. Être – to be Je suis Nous sommes Tu es Vous êtes Il/Elle est Ils/Elles sont.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Et les adverbes de temps..  Demain, je vais jouer au football.  Vendredi soir, il va faire ses devoirs.  Pendant les vacances, nous allons aller à.
DS 5. 1/ Ecouter et comprendre b. Mary Patrick.
Journal – vendredi, le 9 septembre – 9/9/16 Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y.
This is… I can see… He is…She is… He has …She has …
What’s the solution?. What’s the best way to stop people cheating in exams? What should the punishment be?
Les expressions avec FAIRE
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Reflexive verbs and morning routine FR2
les bonnes résolutions
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
Les devoirs - homework Instructions:
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
QUI, QU’EST-CE QUE, QU’EST-CE QUI, QUOI
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Les pronoms COI C’était l’idée du chat. Je te le jure.
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Causative Faire.
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Vendredi le 13 octobre.
Grammaire 3 Chapitre 2.
La mode. Pour ou contre? Talking about fashion.
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
Talking about your family members
Present Simple NEGATIVE AND INTERROGATIVE. 2 (a) do not drink milk. IYouThey NEGATIVE: I We You They + do not + main verb She He It + does not + main.
HOBBIES STARS HEALTH SCHOOL CITY
Bienvenue aux eleves de National 5
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
AT A CLOTHES SHOP THERE ARE….
LE FUTUR SIMPLE.
Grammar Flash Cards La révision.
Mon précieux Soprano.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Les métiers Les professions Les tâches
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -re s ons s ez - ent
Français 3/5/18 Ecrivez quatre phrases – chose que vous faites quand il fait beau, chaud, froid, et frais . Eight Canadian geese walk into a bar. What.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Information Questions
Les pronoms-Pronouns.
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
Français 12 fevrier 2018 Ouvrez vos livres á la page 119. Lisez “Tu te rapelles?” Faites le 4 à la page 129. What do you get when you cross a dyslexic.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Français 2, 8 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 12. Ecrivez chacque question dans le C.D.O.. Repondez aux questions. How did the mouse feel after.
Français 2, 30 Mai 2017 Qu’est-ce que on peut faire à Quebec? Qu’est-ce que on peut voir à Quebec? What does a one legged ballerina wear? Drôle – funny.
Aller Chapitre 5.
Français 3/12/18 Cinq minutes preparer à l’orale 4-2.
Transcription de la présentation:

Describe people’s actions (Be+V-ing) Look, repeat and make sentences

What is the rabbit doing? Action => listen to his watch He is listening to his watch

What is the Mad Hatter doing? Action => walk He is walking

What is the Absolom doing? Action => smoke He is smoking

What is the cat doing? Action => smile He is smiling

What is the Red Queen doing? Action => give orders She’s giving orders

What is Alice doing? Action => look sideways She is looking sideways

What are tweedledee and tweedledum doing? Action =>look at the Red Queen They are looking at the Red Queen

Grammaire: le présent en Be+V-ing

Grammaire : le présent en Be+V-ing Observe ces énoncés: 1) What is he doing? 5) What does often he do? 2) I’m not wearing a red dress 6) I never wear glasses 3) The rabbit is listening to his watch 7) The rabbit always listens to his watch 4) The Red Queen is giving orders 8) The Red Queen always gives orders

2) Ecris les numéros des phrases dans lesquelles les personnages: - parlent de leurs habitudes:______________________ - décrivent ce qu’ils font au moment où ils parlent:_______________________________________ On emploie Be+V-ing pour (coche la bonne réponse): parler de ses habitudes dire ce que l’on fait au moment où l’on parle 5, 6, 7 et 8 1, 2, 3 et 4

3) Observe la construction de Be+V-ing et complète le tableau suivant: Forme affirmative Forme interrogative Forme négative The rabbit is listening to his watch What is he doing? I’m not wearing a red dress The rabbit+ is + listen+ing (What)……..+ he +…….………+-ing I + am + ……….. + wear + ……………. is not do ing

Coche la bonne réponse: L’auxiliaire Be exprime: a) La possession un état l’interdiction b) Le suffixe –ing exprime: l’activité l’habitude la permission c) Que peut-on conclure? Complète les phrases suivantes: Le présent Be+V-ing se compose de la façon suivante: Le groupe verbal est composé de l’auxiliaire………………… et de la base verbale à laquelle on ajoute le suffixe…………… BE ING

Take your textbook p.89

Homework: learn your vocabulary and your lesson to describe people’s actions orally and do ex. 1 and 2 p.75