L’echauffement Bonjour!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Advertisements

ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
_______________________________
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Leçon 2: Famille et Copains
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Beauty, Age, Goodness, Size
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
une maison une rue habiter à Paris quitter la maison arriver entrer écouter parler travaillerétudier.
LE VERBE AVOIR FSL - RÉVISION. AVOIR – TO HAVE “Avoir” is the infinitive form of the verb “To Have” In order to use it with a subject pronoun (pronom.
Le verbe avoir J’ai Tu as Il a Nous avons Vous avez Ils ont.
DANS LA SALLE DE CLASSE.
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Le verbe Être fsl - Révision.
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
controle classe de sixieme
Français 2, 12 septembre 2016 Ecrivez Cinq phrases complets: que est-ce que vous aimez bien? Detestez? Adorez? Preferez? N’aimez pas beaucoup? Did you.
Une surprise??? I. jeudi – le 16 mars ____________________?
Être au pluriel Verbes: page 46.
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
Les Adjectifs Possessifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Possessive Adjectives
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
A banh-mi sandwich combines French and Vietnamese culinary forms by having pickled vegetables on a baguette.
Title Layout Subtitle.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
in French and in English
Les personnes et Les objets
Bienvenue aux eleves de National 5
A Les verbes dire, lire et écrire p. 238 The verbs dire (to say, tell), lire (to read), and écrire (to write) are irregular. INFINITIVE dire lire je dis.
LA FAMILLE SIMPSON!. LA FAMILLE SIMPSON! Mon père Voici mon père. Il s’appelle Homer. Il a 38 ans.
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
Unit 9 Labo-langue Reflexive verbs Perfect tense with avoir
Pour commencer…Corrige les erreurs
Les verbes être et avoir...
Révision – Phrases Importantes
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Grammar Flash Cards La révision.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Le Verbe Faire Jouer à + Faire de
Les adjectives beau, nouveau, vieux
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
The Overseas Collectivity of French Polynesia has local autonomy over all government functions other than foreign relations and defence.
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Les pronoms-Pronouns.
Copiez l’objectif et identifiez les articles avec « un » ou « une ».
Jour 13 MOT DE PASSE:Prendre son parti de quelque chose – to make up one’s mind about something J’ai pris mon parti des devoirs Nous avons fait notre parti.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Français 2, 6 septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 218, faites #1. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais.
COMMENT DIT-ON How do you say?
Revision sheet: Passé composé
S1 describing people To be able to describe your personality
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

L’echauffement Bonjour! jeudi, le 23 février 2017 Warm-up: Write 3 things that are NOT in the room on Saturday.

L’ordre du jour Contradicting a negative statement L’article défini Bonjour! L’ordre du jour jeudi, le 23 février 2017 Contradicting a negative statement L’article défini Activité écrite Vidéo leçon 10 Devoirs: Quiz Monday on avoir and objects ! Les objectifs: -We will be able to make generalizations -We will say how we feel and how others feel about different things

Avoir=to have J’ai = I have Nous avons = we have Tu as = you have Vous avez = you have Il a = he or it has Ils ont = they have Elle a = she or it has Elles ont = they have On a = one has

des copains 4. des femmes des amies 5. des euros des hommes 6. des affiches les voisins 4. les livres les élèves 5. les ordinateurs les cousines 6. les voitures

Listening activity Raise 1 finger if you hear a singular item Raise all 5 fingers if you hear something plural p.155 bottom of teacher’s edition Voici des copines. Voici le velo. Voici une affiche. Voici les professeurs. Voici des ordinateurs. Voici un camarade. Voici les amis. Voici l’appareil-photo.

IL Y A Il y a un/une/des… Il n’y a pas de…

Activité écrite: Compare yourself with a friend and write about your differences. Turn it in to the box.

Vidéo Leçons 9 & 10