Installation de Microsoft Windows XP Professionnel

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Chapitre 3 Configuration du matériel sur un ordinateur exécutant Windows XP Professionnel Module S41.
Professeur: Halima HOUSNY Chapitre1 Installation de Microsoft Windows XP Professionnel Module S41.
Chapitre 9 Configuration de Microsoft Windows XP Professionnel pour fonctionner sur des réseaux Microsoft Module S41.
Module 41 Chapitre 2 Automatisation de l'installation de Windows XP Professionnel.
Transcription de la présentation:

Installation de Microsoft Windows XP Professionnel 1-Apr-17 [Title of the course] Installation de Microsoft Windows XP Professionnel 70-270 – Implémentation de Windows XP Professionnel Campus-Booster ID : 165 The SUPINFO Course title slide identifies the course or the presentation. It helps learners confirm that they have launched the right course and motivates them to dive right into learning. Replace the SUPINFO Course title placeholder with the official name of the course. It should be the same as the one the learner selected to launch the course. In naming your course, strive for a short name that clearly communicates what the course does for the learner. Use terms that the learner will recognize before completing the course. This is an important issue of the SUPINFO Quality Assurance Plan (SQAP) – Communication section. Use the Course subtitle placeholder to elaborate on the title. Make the subtitle up to three lines long (no more !!!). Add any notices the learner should see before continuing, for example, a safety warning or the requirement for a security clearance. Don’t forget to mention the Course Campus-Booster ID in the last liine. Respect the SQAP ! www.supinfo.com Copyright © SUPINFO. All rights reserved Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Votre formateur… Titre: **Entrez le titre ou la fonction. M02 : Installation de Microsoft Windows XP Professionnel Votre formateur… Remplacez cet espace par une photo couleur (ajustée à la taille) du présentateur en action (SCT, professeur or membre SCO). Consultez les Notes pour toutes les instructions. Supprimez ce papillon jaune une fois terminé. Titre: **Entrez le titre ou la fonction. Distinctions & expérience: **Ce qui rend le présentateur qualifié pour ce cours. Formation: **Liste des diplômes ou certifications si nécessaire. Publications: **Toutes les publications du présentateur notamment au sujet du cours. Contact: **Campus-Booster ID: presenter@supinfo.com Nom du formateur

Objectifs de ce module En suivant ce module vous allez : 1-Apr-17 Installation de Microsoft Windows XP Professionnel [Title of the course] Objectifs de ce module En suivant ce module vous allez : Apprendre à automatiser l’installation de Windows XP. Savoir configurer les fichiers de réponses. Maîtriser le déploiement de Windows XP à grande échelle. The Course objectives slide tells learners in detail what they will get out of taking the course. Use this slide to answer questions learners may have about what the course accomplishes and to provide motivation for learners to complete the course. Tell people what they will individually gain by completing the course, without making a big deal about objectives. Don’t forget to Include a relevant graphic or photograph to show what learners will be able to do after completing the course. You might, for example, show an attractively styled report, a smiling team, or a happy student ( whatever…). In the bullet list, tell learners what they will be able to do (skill), come to understand (knowledge), or grow to feel (attitude). Emphasize benefits that learners will value. Ask yourself, “Can learners see how the objectives make them healthier, wealthier, or wiser?” If your learners are highly visual, consider enhance the bullet list with a series of appropriate pictures illustrating the outcomes you promise. Respect the SQAP ! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Plan du module Voici les parties que nous allons aborder: 1-Apr-17 Installation de Microsoft Windows XP Professionnel [Title of the course] Plan du module Voici les parties que nous allons aborder: Présentation de l’automatisation de l’installation : Création d’un fichier de réponses, de fichiers UDF. Exécution d’une installation automatisée. Présentation de la création et du déploiement d’une image. La méthode SysPrep. Service d’installation à distance. Le service RIS The Course Topics slide tells learners in detail what they will learn in the course, topic by topic. Use this slide to present the chronological agenda of the session. Try to be simple but focused on the different subjects. Keep the title short and use the subtitle (rest of the item) to elaborate on the title. A good subtitle will imply what the learner gains in this topic. If the topic accomplishes a specific learning objective, you may want to imply that objective in the subtitle. If the actual content of your presentation is short, only a slide or two, you may want to omit this slide. Respect the SQAP ! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Présentation de l’automatisation de l’installation 1-Apr-17 [Title of the course] Installation de Microsoft Windows XP Professionnel Présentation de l’automatisation de l’installation Création d’un fichier de réponses, UDF. The Topic title slide marks the start of a section of your course. Use it like you might use a level-one heading in a document. The topic title should be sufficient to communicate the topic’s contents to most learners. Keep the title short and use the subtitle (up to three lines) to elaborate on the title. A good subtitle will imply what the learner gains in this topic. If the topic accomplishes a specific learning objective, you may want to imply that objective in the subtitle. If the actual content of your topic is short, only a slide or two, you may want to omit this slide. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: Créer un fichier de réponses. Définir et configurer les paramètres avancés du fichier de réponses. Créer un fichier UDF. Définir et configurer les paramètres avancés du fichier UDF. The Topic preview slide prepares learners for the topic. It provides a concise introduction and overview. Use the subtitle to further explain the title or to introduce the bullet list. Or, delete the subtitle. Summarize the main points of your topic using the bullet list. Use voice narration to explain each bullet item and to elaborate upon it. Replace the graphic placeholder with a relevant graphic or photo to lock in the concept. The graphic could show an example of the concept, a diagram of the concept, or a formula for a relationship. If your topic is very simple, you may want to omit this slide. If you are using a strategy of discovery learning (Ref. to the SQAP-Communication) , you may want to move this slide to the end of the topic where it serves as a summary. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Créer un fichier de réponses. 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Créer un fichier de réponses. Fichier de réponses: Fournit les paramètres de configuration communs à tous les ordinateurs Fichier UDF The subject of your topic will determine what additional slides you need. To help you, SUPINFO gave you the SUPINFO Presentation Content Starter Set template filled with animated diagrams, charts, and tables. Do not overwhelm learners with content or talk them to sleep. Include just the content necessary to make your point. Continually ask, “How does this slide contribute to this topic?” Remember, you are not limited to words and graphics. You may add movies, Microsoft Word and PDF documents, Web pages, and hyperlinks. Respect the SQAP ! Fournit des paramètres de configuration spécifiques à chaque ordinateur Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Créer un fichier de réponses. 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Créer un fichier de réponses. Syntaxe Les clés et les valeurs ont séparées par des signes = sans espaces. Le nom d’une section est délimitée par des crochets. [section] clé=valeur Exemple The subject of your topic will determine what additional slides you need. To help you, SUPINFO gave you the SUPINFO Presentation Content Starter Set template filled with animated diagrams, charts, and tables. Do not overwhelm learners with content or talk them to sleep. Include just the content necessary to make your point. Continually ask, “How does this slide contribute to this topic?” Remember, you are not limited to words and graphics. You may add movies, Microsoft Word and PDF documents, Web pages, and hyperlinks. Respect the SQAP ! [UserData] FullName= " Loïc Thobois" OrgName=“Labo Microsoft" Les valeurs contenant des espaces doivent être délimitées par des guillemets doubles (" ") Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Définir et configurer les paramètres avancés du fichier de réponses. 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Définir et configurer les paramètres avancés du fichier de réponses. Extraire les outils de déploiement situés sur le cédérom lecteur\:Support\Tools\deploy.cab (où lecteur représente la lettre de votre lecteur cédérom) Exécuter l’assistant de personnalisation de l’installation (Setupmgr.exe) Suivez les instructions de l’assistant. The subject of your topic will determine what additional slides you need. To help you, SUPINFO gave you the SUPINFO Presentation Content Starter Set template filled with animated diagrams, charts, and tables. Do not overwhelm learners with content or talk them to sleep. Include just the content necessary to make your point. Continually ask, “How does this slide contribute to this topic?” Remember, you are not limited to words and graphics. You may add movies, Microsoft Word and PDF documents, Web pages, and hyperlinks. Respect the SQAP ! Vous pouvez personnaliser votre fichier de réponses. Les paramètres et valeurs sont référencées sur le fichier ref.chm(Deploy.cab) Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Définir et configurer les paramètres avancés du fichier de réponses. 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Définir et configurer les paramètres avancés du fichier de réponses. Doivent être configurées pour les installations entièrement automatisées Autres paramètres Configuration des paramètres avancés Enregistrement du fichier de réponses Téléphonie Paramètres régionaux Configuration des paramètres réseaux Langues Paramètres de l'Explorateur et de l'interface Noms des ordinateurs Mot de passe Administrateur Dossier d'installation Installer des imprimantes Composants de réseau Exécuter une fois Groupe de travail ou domaine Commandes supplémentaires The subject of your topic will determine what additional slides you need. To help you, SUPINFO gave you the SUPINFO Presentation Content Starter Set template filled with animated diagrams, charts, and tables. Do not overwhelm learners with content or talk them to sleep. Include just the content necessary to make your point. Continually ask, “How does this slide contribute to this topic?” Remember, you are not limited to words and graphics. You may add movies, Microsoft Word and PDF documents, Web pages, and hyperlinks. Respect the SQAP ! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Créer un fichier UDF Mappage d'identificateurs uniques 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Créer un fichier UDF Exemple Mappage d'identificateurs uniques Configuration des paramètres d'un fichier UDF [PC1] clé=valeur [PC2] The subject of your topic will determine what additional slides you need. To help you, SUPINFO gave you the SUPINFO Presentation Content Starter Set template filled with animated diagrams, charts, and tables. Do not overwhelm learners with content or talk them to sleep. Include just the content necessary to make your point. Continually ask, “How does this slide contribute to this topic?” Remember, you are not limited to words and graphics. You may add movies, Microsoft Word and PDF documents, Web pages, and hyperlinks. Respect the SQAP ! PC1 PC2 Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Définir et configurer les paramètres avancés du fichier UDF 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Définir et configurer les paramètres avancés du fichier UDF Première section d’un fichier UDF [UniqueIDs] OrdinateurID1=TapiLocation, Network OrdinateurID2=UserData PC1 Suite du fichier UDF [OrdinateurID1:TapiLocation] CountryCode=33 Dialing=Tone [Ordinateur1:Network] JoinDomain=“SUPINFO" [ComputerID2:UserData] FullName=“Lorenzo Lamas" The subject of your topic will determine what additional slides you need. To help you, SUPINFO gave you the SUPINFO Presentation Content Starter Set template filled with animated diagrams, charts, and tables. Do not overwhelm learners with content or talk them to sleep. Include just the content necessary to make your point. Continually ask, “How does this slide contribute to this topic?” Remember, you are not limited to words and graphics. You may add movies, Microsoft Word and PDF documents, Web pages, and hyperlinks. Respect the SQAP ! PC2 Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Pause-réflexion de partie 1 1-Apr-17 Présentation de l’automatisation de l’installation [Title of the course] Pause-réflexion de partie 1 Use Stop-and-think slides to help learners lock in the main ideas you have presented. Remember your SQAP-Communication courses ( You have to say what you will present, present it and say that you said it ! – This could be achieved by this Stop-and-think slide) A Stop-and-think activity can take several forms: Rhetorical question or decision. Ask the learner a rhetorical question or require a simple decision. Use one of the accompanying SUPINFO Presentation Content Starter Set slides when you just want to help learners tie a new concept to something they already know and do not need to track learners’ scores. Also use this approach when you do not want to interrupt the flow of the lesson with a learning game or formal quiz. Learning game. Use learning games when you want to help learners lock in multiple, related concepts. Choose from games, such as true/false, multiple choice, fill-in-the-letter, and sequences. These games could be timed and can help reinforce knowledge. Quiz. Use a quiz when you want to formally measure a learner’s understanding. Quizzes must be scored and results can be recorded for each learner. Multiple question types are possible. The Quiz slide, near the end of this file, suggests when to use the various question types. Respect the SQAP ! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Exécution d’une installation automatisée 1-Apr-17 [Title of the course] Installation de Microsoft Windows XP Professionnel Exécution d’une installation automatisée Installer Windows XP à l’aide d’un fichier de réponses. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: 1-Apr-17 Exécution d’une installation automatisée [Title of the course] Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: Installer Windows XP à l’aide d’un fichier de réponses Installer Windows XP à l’aide d’un fichier UDF. Utiliser un fichier de réponse et un fichier UDF pour installer Windows XP Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Démarrez à partir d’un CD-ROM Windows XP Professionnel Exécution d’une installation automatisée Installer Windows XP à l’aide d’un fichier de réponses Démarrez à partir d’un CD-ROM Windows XP Professionnel Winnt.sif Exécutez winnt /u:fichier_réponses Fichier de réponses Exécutez winnt32 /unattend[nombre]:fichier_réponses Fichier de réponses

winnt32 /unattend:unattend.txt /udf:ordinateur1,unattend.udb 1-Apr-17 Exécution d’une installation automatisée [Title of the course] Installer Windows XP à l’aide d’un fichier UDF Commutateur Action /udf:identificateur [fichier_UDF] Spécifie l'identificateur unique de l'ordinateur client Spécifie le nom et le chemin d'accès complet du fichier UDF Exemple winnt32 /unattend:unattend.txt /udf:ordinateur1,unattend.udb Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Section et/ou clé non spécifiées Clé spécifiée sans valeur 1-Apr-17 Exécution d’une installation automatisée [Title of the course] Utiliser un fichier de réponse et un fichier UDF pour installer Windows XP Fichier de réponses Fichier UDF Résultat Utilisation de la valeur du fichier de réponses Utilisation de la valeur du fichier UDF Aucune valeur définie ; l'utilisateur peut être invité à entrer les informations Création et utilisation de la section et de la clé par le programme d'installation Clé spécifiée Clé non spécifiée Section et/ou clé non spécifiées Clé spécifiée sans valeur Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Pause-réflexion de partie 2 1-Apr-17 Exécution d’une installation automatisée [Title of the course] Pause-réflexion de partie 2 Use Stop-and-think slides to help learners lock in the main ideas you have presented. Remember your SQAP-Communication courses ( You have to say what you will present, present it and say that you said it ! – This could be achieved by this Stop-and-think slide) A Stop-and-think activity can take several forms: Rhetorical question or decision. Ask the learner a rhetorical question or require a simple decision. Use one of the accompanying SUPINFO Presentation Content Starter Set slides when you just want to help learners tie a new concept to something they already know and do not need to track learners’ scores. Also use this approach when you do not want to interrupt the flow of the lesson with a learning game or formal quiz. Learning game. Use learning games when you want to help learners lock in multiple, related concepts. Choose from games, such as true/false, multiple choice, fill-in-the-letter, and sequences. These games could be timed and can help reinforce knowledge. Quiz. Use a quiz when you want to formally measure a learner’s understanding. Quizzes must be scored and results can be recorded for each learner. Multiple question types are possible. The Quiz slide, near the end of this file, suggests when to use the various question types. Respect the SQAP ! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Présentation de la création et du déploiement d’une image 1-Apr-17 [Title of the course] Installation de Microsoft Windows XP Professionnel Présentation de la création et du déploiement d’une image La méthode SysPrep. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: 1-Apr-17 Présentation de la création et du déploiement d’une image [Title of the course] Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: Fonctionnement du déploiement d’image Préparation et configuration l’ordinateur de référence. Configurer le fichier de réponses pour la mini-installation Sysprep Créer, tester et déployer une image The Topic preview slide prepares learners for the topic. It provides a concise introduction and overview. Use the subtitle to further explain the title or to introduce the bullet list. Or, delete the subtitle. Summarize the main points of your topic using the bullet list. Use voice narration to explain each bullet item and to elaborate upon it. Replace the graphic placeholder with a relevant graphic or photo to lock in the concept. The graphic could show an example of the concept, a diagram of the concept, or a formula for a relationship. If your topic is very simple, you may want to omit this slide. If you are using a strategy of discovery learning (Ref. to the SQAP-Communication) , you may want to move this slide to the end of the topic where it serves as a summary. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Fonctionnement du déploiement d’image 1-Apr-17 Présentation de la création et du déploiement d’une image [Title of the course] Fonctionnement du déploiement d’image Une image est basée sur la configuration d'un ordinateur de référence Utilisez une application tierce de création d'images de disque pour créer et restaurer une image Les ordinateurs cibles doivent avoir le même type de contrôleur et de pilote de périphérique de stockage de masse que l'ordinateur de référence Ordinateur de référence Application de création d’images de disque Image disque Point de distribution logiciel Déploiment de l’image disque Ordinateur cibles Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Préparation et configuration l’ordinateur de référence. 1-Apr-17 Présentation de la création et du déploiement d’une image [Title of the course] Préparation et configuration l’ordinateur de référence. Préparation de l’ordinateur de référence Installer Windows XP Pro Configurer les composants et les paramètres Installez et configurez les applications Testez la configuration Conservation des paramètres utilisateurs Créez un compte administrateur Copiez le profil désiré dans le profil d’utilisateur par défaut (DefaultUser) Accordez au groupe Tout le monde l’autorisation d’utilider le profil utilisateur par défaut. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Configurer le fichier de réponses pour la mini-installation Sysprep 1-Apr-17 Présentation de la création et du déploiement d’une image [Title of the course] Configurer le fichier de réponses pour la mini-installation Sysprep Fichier de réponses Sysprep(Sysprep.inf) [UserData] FullName = "Utilisateur de l'entreprise" OrgName = "Labo-Microsoft" ProductID = "FCKGW-RHQQ2-YXRKT-8TG6W-2B7Q8" Copie Sysprep.exe Setupcl.exe \Sysprep Exécuter Sysprep \sysprep\sysprep.exe –commutateur Au redémarrage suivant de l'ordinateur, l'Assistant Mini-installation termine la configuration -quiet -reboot -nosidgen Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Créer, tester et déployer une image 1-Apr-17 Présentation de la création et du déploiement d’une image [Title of the course] Créer, tester et déployer une image Créez une image et stockez-la sur un point de distribution de logiciels Chargez l'image sur un ordinateur de test propre Testez Déployez l'image sur les ordinateurs cibles à partir du point de distribution de logiciels Modification nécessaires Aucune modification Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Pause-réflexion de partie 3 1-Apr-17 Présentation de la création et du déploiement d’une image [Title of the course] Pause-réflexion de partie 3 Use Stop-and-think slides to help learners lock in the main ideas you have presented. Remember your SQAP-Communication courses ( You have to say what you will present, present it and say that you said it ! – This could be achieved by this Stop-and-think slide) A Stop-and-think activity can take several forms: Rhetorical question or decision. Ask the learner a rhetorical question or require a simple decision. Use one of the accompanying SUPINFO Presentation Content Starter Set slides when you just want to help learners tie a new concept to something they already know and do not need to track learners’ scores. Also use this approach when you do not want to interrupt the flow of the lesson with a learning game or formal quiz. Learning game. Use learning games when you want to help learners lock in multiple, related concepts. Choose from games, such as true/false, multiple choice, fill-in-the-letter, and sequences. These games could be timed and can help reinforce knowledge. Quiz. Use a quiz when you want to formally measure a learner’s understanding. Quizzes must be scored and results can be recorded for each learner. Multiple question types are possible. The Quiz slide, near the end of this file, suggests when to use the various question types. Respect the SQAP ! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Service d’installation à distance. 1-Apr-17 [Title of the course] Installation de Microsoft Windows XP Professionnel Service d’installation à distance. Le Service RIS Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: 1-Apr-17 Service d’installation à distance. [Title of the course] Plan de la partie Voici les chapitres que nous allons aborder: Service d’installation à distance. The Topic preview slide prepares learners for the topic. It provides a concise introduction and overview. Use the subtitle to further explain the title or to introduce the bullet list. Or, delete the subtitle. Summarize the main points of your topic using the bullet list. Use voice narration to explain each bullet item and to elaborate upon it. Replace the graphic placeholder with a relevant graphic or photo to lock in the concept. The graphic could show an example of the concept, a diagram of the concept, or a formula for a relationship. If your topic is very simple, you may want to omit this slide. If you are using a strategy of discovery learning (Ref. to the SQAP-Communication) , you may want to move this slide to the end of the topic where it serves as a summary. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Service d’installation à distance (RIS). 1-Apr-17 Service d’installation à distance. [Title of the course] Service d’installation à distance (RIS). Composants et fonction des services d'installation à distance Utilisation des services d'installation à distance pour l'automatisation de l'installation Conditions supplémentaires DHCP, DNS, Active Directory Assistant Installation des services d'installation à distance Création de disquettes de démarrage de l'installation à distance Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Pause-réflexion de partie 4 1-Apr-17 Service d’installation à distance. [Title of the course] Pause-réflexion de partie 4 Use Stop-and-think slides to help learners lock in the main ideas you have presented. Remember your SQAP-Communication courses ( You have to say what you will present, present it and say that you said it ! – This could be achieved by this Stop-and-think slide) A Stop-and-think activity can take several forms: Rhetorical question or decision. Ask the learner a rhetorical question or require a simple decision. Use one of the accompanying SUPINFO Presentation Content Starter Set slides when you just want to help learners tie a new concept to something they already know and do not need to track learners’ scores. Also use this approach when you do not want to interrupt the flow of the lesson with a learning game or formal quiz. Learning game. Use learning games when you want to help learners lock in multiple, related concepts. Choose from games, such as true/false, multiple choice, fill-in-the-letter, and sequences. These games could be timed and can help reinforce knowledge. Quiz. Use a quiz when you want to formally measure a learner’s understanding. Quizzes must be scored and results can be recorded for each learner. Multiple question types are possible. The Quiz slide, near the end of this file, suggests when to use the various question types. Respect the SQAP ! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Créer, configurer, tester, déployer 1-Apr-17 M02 : Installation de Microsoft Windows XP Professionnel [Title of the course] Résumé du module RIS Sysprep Fichier de réponses Créer, configurer, tester, déployer Fichier UDF Use the Course summary (You must say what you said !) slide to recap the most important points of the course at it’s ending. Keep the points short and easy to remember. Summarize the content in short sentences or phrases. If a summary item is more than a few lines long, left align its text. Compare your Course summary slide to your Course objectives slide. The summary should not just restate the objectives, but should contain the key points necessary to accomplish those objectives. If you have more than five or six important points, consider breaking the course into multiple courses or reducing the coverage of the course. The course must be 30 minutes max long ! Respect the SQAP! Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

Pour aller plus loin… Si vous voulez approfondir vos connaissances: 1-Apr-17 M02 : Installation de Microsoft Windows XP Professionnel [Title of the course] Pour aller plus loin… Si vous voulez approfondir vos connaissances: Modules de cours M01 70-270 –Windows XP M01 70-290 – Windows Server 2003 Sites web www.laboratoire-microsoft.org Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

M02 : Installation de Microsoft Windows XP Professionnel 1-Apr-17 [Title of the course] Félicitations Vous avez suivi avec succès le module de cours M02 : Installation de Microsoft Windows XP Professionnel Congratulate learners and leave them with a warm feeling and a sweet taste upon successfully completing the course. Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.

1-Apr-17 Installation de Microsoft Windows XP Professionnel [Title of the course] Fin C’est la diapositive finale de la présentation. Vous pouvez l’utiliser pour donner quelques conseils… …respectez le SQAP ! Lire l’essentiel Faire le TP Copyright © 2004-2005 NameOfTheOrganization. All rights reserved.