L’orchestre des animaux

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
First part: Let’s play! BRITISH FESTIVALS… Let’s test your knowledge about festivals and special days in the United Kingdom…
On va rechercher de bonnes vacances!
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
controle classe de sixieme
Les questions et les mots interrogatifs
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Les animaux domestiques
Qui est-ce?.
Objectifs: To revise telling the time in French
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
L’histoire de l’ours brun
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre…
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
Les Couleurs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Les formes et les couleurs
Quelle est la date aujourd’hui?
Test your listening skills!
1. Comment t’appelles-tu?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Connaissez-vous la France ?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
What’s the weather like?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
Les formes et les couleurs
Maintenant nous allons …
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Paul Eluard Dans Paris.
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les Mots Intérrogatifs
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
Tu sais jouer du/de la...?.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

L’orchestre des animaux Quel instrument joue un chat? Un chat joue du.. / de la ... This slide is to introduce the idea of the orchestra of animals and which instrument each might play. We are using indefinite articles for the animals and definite articles for the instruments. A cat plays the trumpet, the drum etc… This is how they will encounter them in the poem.

L’orchestre des animaux une tortue un canard un lion une araignée une chouette une souris This lesson introduces the verb ‘jouer’ in the 3rd person via a poem called ‘the orchestra of animals’. Pupils know almost all of these animals (chouette will be new) and the instruments in the story already. Use this slides to elicit how many animals there are on the slide and the names for them, which are animated to appear from left to right. Pupils may need reminding of the names of some of the animals Combien d’animaux y a-t-il ? Il y a six animaux. Que sont-ils?

une araignée une tortue un canard un lion une chouette une souris la trompette la guitare Pupils are now given their set of cards (1 x set between two) Ask them to pair them up, deciding which animal will play which instrument, based on rhyme. Give pupils 3-4 minutes in their pairs to decide who plays what. Encourage them to sound out the words. Use the next slide to elicit their different ideas orally. la flûte le saxophone le clavier la batterie

une araignée le clavier un lion le saxophone une tortue la flûte une chouette la trompette un canard la guitare une souris la batterie

l’orchestre des animaux Refrain: L’orchestre, l’orchestre L’orchestre des animaux L’orchestre, l’orchestre L’orchestre des animaux V1 un canard, un canard joue de la guitare une tortue, une tortue joue de la flûte V2 un lion ou une lionne joue du saxophone et une araignée joue du clavier. V3 une chouette, une chouette joue de la trompette et aussi une souris joue de la batterie. Refrain: L’orchestre, l’orchestre L’orchestre des animaux L’orchestre, l’orchestre L’orchestre des animaux Now pupils listen to the poem/song being read and they place their cards in order in pairs as they hear them.

Mon orchestre des animaux Dans mon orchèstre des animaux un / une ……….. joue du /de la ………… http://changing-phase.blogspot.co.uk/p/mini-books.html If time allows, get pupils to make their own orchestra of animals mini-book Stress the importance of knowing the gender of animal and instrument and using the correct indefinite and definite articles. They can do some more independent research of animals and instruments if they have access to dictionaries.